וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מממנת הפלות": ארה"ב מפסיקה את המימון לקרן תכנון המשפחה של האו"ם

4.4.2017 / 13:23

מחלקת המדינה הודיעה כי הסוכנות האחראית לבריאות המשפחה מעבירה כספים המשמשים להפלות ולעיקורים כפויים, כחלק מצו של טראמפ. הקרן הביעה צער על ההחלטה: "אנחנו מצילים חיים של עשרות אלפי אימהות"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מגיע לקונגרס כדי לדון ברפורמת הבריאות. AP
מתנתק מהאו"ם. טראמפ/AP

ארצות הברית הודיעה אתמול (שני) כי היא מפסיקה את המימון לקרן האוכלוסייה של האו"ם, הסוכנות של הארגון האחראית על תכנון משפחה ועל בריאות אימהות וילדים ביותר מ-150 מדינות. במכתב ששלחה מחלקת המדינה ליו"ר ועדת יחסי החוץ בסנאט בוב קורקר נכתב כי ההחלטה התקבלה מחר שהקרן "תומכת או משתתפת בניהול התכנית של הפלה בכפיה ושל עיקור".

הקיצוץ הוא הצעד הראשון של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בצמצום המימון של האו"ם והוא צפוי לעלות שאלות נוספות על עומק הקיצוצים בארגון, שממומן ברובו על ידי וושינגטון. בינואר חידש טראמפ את מדינות "מקסיקו סיטי", שעוצרת מימון אמריקני בסך כחצי מיליארד דולר של ארגונים בינלאומיים המבצעים הפלות או מספקים מידע על הפלות. עם זאת, הצו הנשיאותי שעליו חתם טראמפ הותיר בלבול בקרב ארגוני סיוע ובקרב חברי קונגרס דמוקרטים ורפובליקנים כאחד.

הסוכנות פרסמה הצהרה באתר שלה שבה היא הביעה אכזבה מהחלטת הממשל האמריקני, שלטענתה מתבססת על "טענת שווא" ולפיה היא תומכת בהפלות או בעיקור בכפייה. הקרן הבהירה כי מטרתה היא "להבטיח כי כל היריון הוא רצוי, שכל לידה היא בטוחה ושהפוטנציאל של כל ילד מתממש". עוד נכתב כי "התמיכה שקיבלו במשך השנים ממשלת ארצות הברית ומאזרחיה הצילה עשרות אלפי אימהות ממוות ומנכות, במיוחד עתה במהלך המשבר ההומניטרי העולמי המעמיק במהירות".

הקיצוץ מגיע בהמשך להצעת טראמפ מהחודש שעבר לצמצמם ב-28% את הסיוע הדיפלומטי והזר, כולל סכום לא מוגדר שמוקצה לאו"ם ולסוכנויותיו. ב-2015 תרמה ארצות הברית 75 מיליון דולר לקרן, הסכום הרביעי בגודלו מצד כלל חברות הארגון. גורמים באו"ם הזהירו כי הקיצוצים הללו עלולים לגרום לחוסר יציבות גדול יותר בעולם וכי הסכומים הללו יעילים יותר במלחמה בטרור מאשר הוצאות צבאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully