וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיזבאללה: ארגון "גדודי אוסלו השחור" אחראי לפיגוע בחדרה

23.11.2000 / 6:48

תחנת הטלוויזיה של החיזבאללה דיווחה הלילה כי הארגון הפלסטיני הבלתי ידוע, הוא שאחראי לפיגוע; מאז תחילת "אינתיפאדת אל-אקצה" משתמשים הג'יהאד האסלאמי וארגוני הטרור העיקריים בשמות כיסוי לביצוע פיגועים; הערכה: החיזבאללה מעורב ברוב הפיגועים שבוצעו לאחרונה בישראל

מאת שי שריג

תחנת הטלוויזיה "אל-מנאר", השייכת לארגון החיזבאללה, הודיעה הלילה כי ארגון לא ידוע, המכנה עצמו "גדודי אוסלו השחור" נטל אחריות על הפיגוע שבוצע אתמול בחדרה. לא נמסרו פרטים נוספים, אך זוהי הפעם הראשונה שארגון, ככל הנראה פלסטיני, בשם זה נוטל אחריות על פיגוע שבוצע בישראל.

מאז החלה "אינתיפאדת-אל-אקצה" נטלו מספר ארגונים פלסטינים, תוך שימוש בשמות לא ידועים עד כה, אחריות על פיגועים שבוצעו נגד יעדים ישראליים. ההערכה הרווחת היא שהג'יהאד האסלאמי, ואולי אף הפת"ח והחמאס, משתמשים בשמות כיסוי אלו, על מנת למנוע מישראל זיהוי ודאי של המפגעים ופעולות תגמול קשות נגד ראשי הארגונים האסלאמיים המוכרים.

ארגון החיזבאללה, שחוזר ומדגיש את נחישותו להושיט כל סיוע אפשרי למען המשך האינתיפאדה הפלסטינית וביצוע פיגועים בתוך ישראל, מעורב כנראה, גם אם בעקיפין, בסיוע ותמיכה למרבית הפיגועים שבוצעו עד כה בישראל. תחנת הטלוויזיה של הארגון, המשדרת בלווין, נוהגת להיות הראשונה שחושפת את שם מבצעי הפיגועים בישראל בחודשיים האחרונים, ובכלל זה - שם הארגון האחראי על הפיגוע בחדרה.

מנהיג ארגון החיזבאללה, חסן נסראללה, מקפיד להדגיש כמעט בכל ראיון שהוא מעניק מאז יציאת צה"ל מלבנון, כי הפלסטינים חייבים לחקות את דרכו של החיזבאללה במאבק מול ישראל, להפיק לקחים שנלמדו בחיזבאללה וליישמם הלכה למעשה בתוך שטח ישראל. נסראללה, כמו גם בכירים נוספים בחיזבאללה, מדגיש ללא הרף כי הארגון מוכן לסייע באימון והכשרת לוחמים פלסטיניים על מנת שירחיבו את מעגל הלחימה בישראל עד לשחרור ירושלים ואל-אקצה.

גובר שיתוף פעולה בין סוריה, איראן והפלסטינים להחרפת האינתיפאדה

מלבד החיזבאללה, שואבים ארגוני הטרור הפלסטינים עידוד רב גם מסוריה ומאיראן. בשבועות האחרונים ניכר שיתוף פעולה גובר והולך בין איראן לבין הפת"ח ובין סוריה לפלגים הפלסטינים.

מאז נסיגת צה"ל מלבנון, איראן מנסה בכל כוחה לפתח את המאבק הפלסטיני וליצור מעין "חיזבאללה פלסטיני" שיילחם בישראל, בין אם באמצעות הפת"ח והג'יהאד האסלאמי ובין אם באמצעות הפעלת ארגוני טרור נוספים. בכירים בפת"ח הגיעו לאיראן ודנו עם בכירי השלטון בנושא זה.

במקביל, סוריה מאותתת לפלגים הפלסטיניים באשר הם, כי היא מוכנה לסייע בכל דרך להמשך האינתיפאדה הפלסטינית עד להשגת כל יעדיה. בשאר אל אסד ובכירים סורים נוספים מביעים אף נכונות להגביר את שיתוף הפעולה עם הרשות הפלסטינית, לרבות ערפאת, ולהזמינו לדמשק, אם הדבר יתרום בסופו של דבר למאבק בישראל.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully