וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לחשיפת מסמכי פנמה: העיתונאים זכו בפוליצר

13.4.2017 / 14:00

מאה כלי התקשורת שחשפו את המסמכים זכו השבוע בפרס העיתונות היוקרתי. 11.5 מיליון המסמכים שחשפו לפני שנה הוכיחו כמה העולם השקוף והדמוקרטי יותר הוא גם עולם שבו האזרחים חשופים יותר. צפו בכתבה של אורן נהרי

עריכה: ניר חן.

יותר ממאה כלי תקשורת קיבלו השבוע את פרס העיתונות היוקרתי "פוליצר" על חשיפת מסמכי פנמה. ועדת הפרס הבהירה כי שיתוף פעולה בין שלוש מאות עיתונאים בשש יבשות הוא שאפשר את חשיפת התשתית העולמית של מקלטי המס.
באפריל 2016 פורסמו 2.6 טרה בייטים של מידע ובהם 11.5 מיליון מסמכים שחשפו ארבעים שנה של עסקים מפוקפקים בעולם כולו שהביכו שורה של מנהיגים ובהם נשיא רוסיה פוטין, ראש ממשלת איסלנד שנאלץ להתפטר וגם כמה אישים כמו הכדורגלן ליונל מסי.

מפגינים נגד השחיתות באיסלנד אחרי חשיפת "מסמכי פנמה", אפריל 2016. AP
מפגינים באיסלנד לאחר חשיפת שחיתות בממשל המקומי במסמכי פנמה באפריל אשתקד/AP

הדלפת מסמכי פנמה, היא שיאה של תופעה שבה כבר כמעט ואי אפשר להסתיר מסמכים ותכתובות מביכות. בשנים האחרונות אתר ההדלפות ווויקיליקס וגם עובדי רשויות ביון ואפילו בנקים מדליפים מידע ומסמכים במטרה לחשוף שחיתויות ולמנוע פגיעה בזכויות אדם, כך לפחות הם טוענים.
אלא שאותן יכולות סייבר בדיוק שנועדו להטיב עם האזרח הפשוט ולפעול למען הצדק, משמשות גם משטרים רודנים כדי לעקוב אחרי אזרחים, ופושעים לגנוב זהויות ולהדליף מידע שפוגע באנשים.

צפו בכתבה של עורך חדשות החוץ של וואלה!NEWS אורן נהרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully