וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "לגמרי מוכן לפתור לבד את בעיית הגרעין הצפון קוריאני"

נשיא ארצות הברית הבהיר בריאיון ל"פיננשל טיימס" כי "אם סין לא הולכת לפתור את הבעיה, אנחנו נעשה זאת". לקראת פגישתו עם נשיא סין בהמשך השבוע, הוא הבהיר: "אם הם יעזרו לנו, זה יהיה טוב לסין. מסחר הוא התמריץ"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

(לפני שבועיים: משרד החוץ הסיני קורא לקוריאה הצפונית "לשמור על איפוק")

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ "לגמרי" מוכן להגיב לבדו לאיום הגרעין מצד קוריאה הצפונית, אם ממשלת סין לא תהיה מוכנה להפעיל לחץ על פיונגיאנג בנושא. בריאיון לעיתון "פייננשל טיימס" שפורסם אמש (ראשון), הבהיר טראמפ: "טוב, אם סין לא הולכת לפתור את קוריאה הצפונית, אנחנו נעשה זאת. זה כל מה שאני אומר".

"לסין יש השפעה עצומה על קוריאה הצפונית", הוסיף. "סין תחליט אם לעזור לנו עם קוריאה הצפונית, או לא. אם הם יעשו זאת, זה יהיה טוב מאוד לסין, ואם הם לא יעשו זאת, זה לא יהיה טוב לאף אחד". לטענתו, "סחר הוא התמריץ" של בייג'ינג לפעול בנושא. "הכול קשור לסחר", הבהיר.

עוד בוואלה! NEWS:
גורמים אמריקנים: קוריאה הצפונית ערכה ניסוי נוסף במנוע טילים
צפון קוריאה: לא מפחדים מארה"ב, נמשיך בפיתוח מואץ של תכנית הגרעין
ראש סבא"א מזהיר: "הגרעין הצפון קוריאני נכנס לשלב חדש ומסוכן"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאומו הראשון בקונגרס, וושינגטון.  1 במרץ 2017. רויטרס
"יש לי כבוד עצום לסין". טראמפ/רויטרס

טראמפ צפוי לארח את נשיא סין שי ג'ינפינג בוושינגטון ביום חמישי הקרוב ובאחוזת הגולף מאר-א-לגו בפלורידה ביום שישי, והשניים צפויים לדון, בין היתר, בסוגייה הצפון קוריאנית. טראמפ הבהיר כי יש לו "כבוד עצום" לשי, ו"כבוד עצום לסין". הוא הוסיף: "אני כלל לא אהיה מופתע אם נעשה משהו שיהיה דרמטי וטוב מאוד לשתי המדינות, ואני מקווה לכך".

קיי-טי מקפרלנד, סגן היועץ של טראמפ לענייני ביטחון לאומי, הוסיף בדבריו ל"פייננשל טיימס" כי קיימת "אפשרות ממשית" לכך שקוריאה הצפונית תוכל להכות בארצות הברית בטיל גרעיני עד לסוף כהונתו הנוכחית של טראמפ, כלומר עוד פחות מארבע שנים. עם זאת, מומחי מודיעין שצוטטו בסוכנות הידיעות רויטרס חולקים על הערכה זו, וטוענים כי פיונגיאנג "במרחק שנים" מפיתוח פצצה.

נשיא סין שי ג'ינפינג עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה בביקור רשמי בבית הלבן בוושינגטון. 25 בספטמבר 2015. רויטרס
"כבוד הדדי ותועלת הדדית". הנשיא שי ג'ינפינג בביקור בבית הלבן, ספטמבר 2015/רויטרס

דובר הבית הלבן שון ספייסר הבהיר בתדרוך לעיתונאים כי המפגש בין שני המנהיגים לא יהיה "סתם לשבת ולשחק", וכי השניים ידונו ב"סוגיות גדולות". לדבריו, הנשיא טראמפ "רוצה לכונן מערכת יחסים טובה מאוד ומכבדת, אך גם רוצה לוודא שהוא מתמודד עם האתגרים ועם הבעיות שבפניהם ניצבים האמריקנים".

דובר משרד החוץ הסיני בבייג'ינג, לו קאנג, מסר גם הוא דברים לקראת הביקור וביקש להפחית מהמתיחות סביב סוגיית המסחר. "בכל הנוגע לבעיות הקיימות בין סין לארצות הברית ביחסי המסחר, שני הצדדים ימצאו את הפתרונות המתאימים, תוך שמירה על כבוד הדדי ודרך תועלת הדדית, על מנת להבטיח את הפיתוח היציב של יחסי המסחר בין סין לארצות הברית".

(עדכון ראשון: 23:30)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טראמפ על שער "פייננשל טיימס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully