וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מאלף איש הפגינו בירושלים נגד הכיבוש: "הממשלה מעודדת שנאה"

2.4.2017 / 0:24

המפגינים מחו נגד השליטה המתמשכת בשטחים ובמזרח העיר. יו"ר מרצ גלאון: "הייאוש של האנשים שאנו דורכים עליהם הופך לאלימות מחרידה". מזכ"ל שלום עכשיו: "ממשלת ישראל רוצה שהשנאה תתנחל בלבבות"

הפגנה נגד הכיבוש בירושלים, מרץ 2017. עומדים ביחד, מערכת וואלה! NEWS
"אי אפשר להחזיר עם שלם בלי זכויות". מפגינים בירושלים נגד מדיניות הממשלה, אמש/מערכת וואלה! NEWS, עומדים ביחד

יותר מאלף איש הפגינו אמש (שבת) סמוך לשער יפו שבירושלים נגד השליטה המתמשכת של ישראל בשטחים ובמזרח ירושלים בפרט, ובעד פתרון של שלום לשני העמים. המפגינים התכנסו בגן הסוס בעיר ומשם צעדו עד למקום ההפגנה ליד שער יפו.

יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון אמרה בהפגנה: "אי אפשר להמשיך ולנהל את הסכסוך עם הפלסטינים על אש קטנה כי האש הזאת יושבת על חבית חומר נפץ. פיגוע הדקירה היום בעיר העתיקה חושף את ההזיה שאפשר להחזיק עם שלם בלי זכויות וריבונות, ומבלי שהייאוש של האנשים האלה שאנחנו דורכים עליהם כל יום לא יהפוך לשנאה ואלימות מחרידים".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
ניסיון חיסול ביפו: גבר בן 54 נפצע קשה לאחר שנורה במכוניתו
מאות הפגינו בת"א נגד מתווה התאגיד: "ביבי - כאן זה לא ארדואן"
בן 15 נפצע קשה בתאונת "פגע וברח" בבית שמש; סריקות אחרי הנהג

הפגנה נגד הכיבוש בירושלים, מרץ 2017. עומדים ביחד, מערכת וואלה! NEWS
המפגינים צעדו מגן הסוס לשער יפו. המחאה, אמש/מערכת וואלה! NEWS, עומדים ביחד

אבי בוסקילה, מזכ"ל שלום עכשיו, אמר כי "ממשלת הימין רוצה שבישראל ישנאו, שהשנאה תתנחל בלבבות ותשלוט ברחובות, כדי שיהודים ישנאו ערבים, שמזרחים יתעבו אשכנזים, שימנים יבוזו לשמאלנים, שאופקים תשנא את תל אביב". לדבריו, "הם מפחדים כי הם יודעים שאנחנו ננצח, כולנו, יהודים ופלסטינים, ירושלמים ותל אביבים, מזרחים ואשכנזים, אתיופים ורוסים, גברים ונשים - כולנו ביחד ננצח".

"אנחנו מבקשים מכל מי שמאמין בעם הפלסטיני לעמוד נגד הממשלה הגזענית הזו", קרא מוחמד אבו חומוס, ראש הוועדה העממית של עיסאוויה לקהל המפגינים. "צריך שהשמאל יתגייס ויעזור, יצא לרחובות, וידרוש שינוי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הפגנה נגד הכיבוש בירושלים, מרץ 2017. עומדים ביחד, מערכת וואלה! NEWS
"המשטר הכובש מאמין ששום דבר לא יעצור אותו". ההפגנה בירושלים, אמש/מערכת וואלה! NEWS, עומדים ביחד

איתמר אבנרי, חבר הנהגת תנועת עומדים ביחד שהייתה ממארגני ההפגנה, אמר בעצרת: "הגענו לכאן היום, דווקא לירושלים, כדי להגיד: הגיע הזמן לשלום. הסיוט הזה חייב להסתיים". לדבריו, "בימין מספרים לנו על 'איחוד ירושלים', אבל אנחנו יודעים שזה שקר. זה לא איחוד - זה כיבוש.

"המילים היפות של הימין לא מסוגלות לטשטש את המציאות", המשיך. "במזרח ירושלים התושבים חיים בעוני, בלי אזרחות ובלי זכויות. ובירושלים המערבית? גם שם אין סיבה לחגיגה. העוני הולך וגובר, ההזנחה חוגגת, הקשישים חיים במצוקה. זו הפכה לעיר פצועה, מוזנחת, שהרחובות שלה מלאים בערימות של זבל ובבריונים של להב"ה. הימין אוהב לדבר על ירושלים, אבל בפועל – הוא רק שופך עליה בנזין".

"המילים היפות של הימין לא מסוגלות לטשטש את המציאות: במזרח ירושלים התושבים חיים בעוני, בלי אזרחות ובלי זכויות"

עוד הוא המשיך: "כשנשים לזה סוף, הכל יראה כאן אחרת. הפלסטינים יחיו בחופש, בלי שלטון צבאי, בלי מחסומים, בלי אלימות של מתנחלים. אחרי 50 שנה הם יזכו בדבר הבסיסי ביותר: עצמאות בארצם. ובישראל? האזרחים פה – היהודים והערבים – יהיו סוף סוף בראש סדר העדיפויות של הממשלה. התקציבים הענקיים שההתנחלויות בולעות יופנו לרווחה, לבריאות, לתחבורה ציבורית, לדיור ולחינוך. ביום הזה, אנחנו נחיה בשלום, וכל האזרחים יהיו שווים".

יולי נובק, יו"ר שוברים שתיקה אמרה מעל הבמה: "כל יום שעובר שבו אנחנו לא משלבים את כל הכוחות העצומים שיש בחברה שלנו – מכל הצבעים, העדות והארגונים - הוא עוד יום שבו המשטר הכובש והלאומני מתחזק באמונה ששום דבר לא יעצור אותו. הם מאמינים שהם יכולים להמשיך באין מפריע את הפרויקט הלאומני, את הכיבוש, להרוס, לפצוע, לפגוע, להרוג".

הארגונים שהשתתפו בהפגנה הם עומדים ביחד, שלום עכשיו, מרצ, חד"ש, שוברים שתיקה, לוחמים לשלום, עיר עמים, זזים, גוש שלום, SISO, מחסום ווטש, מאבק סוציאליסטי, מחזקים.

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully