וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המשבר: העליון בוונצואלה ביטל את ההשתלטות על הקונגרס

הפסיקה השנויה במחלוקת עוררה מחאה ציבורית נרחבת ואף כונתה "הפיכה" על ידי האופוזיציה במדינה. התובעת הכללית הייתה הראשונה בממשל הנשיא מדורו לבקר את המהלך, ומאוחר יותר הוא הצטרף כדי "לשמור על יציבות מוסדית"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

בית המשפט העליון בוונצואלה הפך היום (שבת) את החלטתו להפקיע סמכויות חקיקה מהקונגרס במדינה. ההחלטה פורסמה באתר האינטרנט של בית המשפט, לאחר שממשלו של הנשיא ניקולס מדורו דרש לבחון מחדש את הפסיקה שהתקבלה מוקדם יותר השבוע, כדי "לשמור על יציבות מוסדית".

אתמול הייתה זו התובעת הכללית של המדינה, לואיזה אורטגה, שהייתה הראשונה בקרב הממשל לבקר את הפסיקה השנויה במחלוקת. אורטגה, בת בריתו של מדורו, אמרה בנאום ששודר בטלוויזיה כי היא "מודאגת מאוד" מהמהלך, שלדבריה מפר את החוקה. גם מועצת הביטחון של המדינה קראה לבית המשפט לחזור בו מהחלטתו, לאחר שמחאה ציבורית נרחבת התעוררה במדינה.

עוד בוואלה! NEWS:
פרגוואי: מפגינים נגד הנשיא הציתו את בניין הפרלמנט
איוונקה ובעלה בטופ: הונם של אנשי הסגל של טראמפ נחשף
צבעים של שוויון: הלך לעולמו בגיל 65 האמן שעיצב את דגל הגאווה

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו. רויטרס
יצא בעצמו נגד הפסיקה. מדורו/רויטרס
תומכי האופוזיציה בוונצואלה מפגינים נגד בית המשפט העליון, מרץ 2017. רויטרס
תומכי אופוזיציה מפגינים נגד בית המשפט העליון/רויטרס

פסיקת בית המשפט העליון על הפקעת הסמכויות ביום רביעי האחרון עוררה דאגה רבה בקרב מתנגדי מדורו, ואף כונתה "הפיכה" על ידי האופוזיציה במדינה. בחודש דצמבר 2015 זכתה האופוזיציה ברוב בבית הנבחרים. מאז ניסה בית המשפט, המזוהה עם הנשיא, לצמצם את כוחו של הקונגרס, אך עד השבוע לא הפקיע ממנו סמכויות בפועל.

מקור העימות הנוכחי הוא השעייתם של שלושה חברי קונגרס בעקבות האשמות בהונאה. על פי מבקריו של הנשיא, היה מדובר במהלך פוליטי שמטרתו לפגוע באופוזיציה בתקופה שבה חווה המדינה משבר כלכלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully