וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: מספר הפליטים הסורים ברחבי העולם - חצה את רף ה-5 מיליון

סוכנות הפליטים של הארגון מסרה כי בשלושת החודשים הראשונים של 2017 נרשמו רבע מיליון איש נוספים כפליטים, עם התמשכות המלחמה בבית. שלושה מיליון פליטים שוהים בטורקיה. "על הקהילה הבינלאומית לעשות יותר"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(הונגריה החלה בבניית חומה שנייה בגבולה הדרומי, החודש)

מספר הפליטים שנמלטו מסוריה בשל מלחמת האזרחים חצה את החמישה מיליון – כך הודיעה היום (חמישי) סוכנות הפליטים של האו"ם. טורקיה, שגובלת בדרומה עם סוריה, היא עדיין המדינה שקולטת הכי הרבה פליטים מסוריה – כמעט שלושה מיליון.

"כשמספר הגברים, הנשים והילדים שנמלטו משש שנות המלחמה בסוריה חצה את רף החמישה מיליון, על הקהילה הבינלאומית לעשות יותר כדי לעזור להם", נמסר בהודעת הסוכנות. מספר הפליטים הסורים היה 4.6 מיליון בסוף 2015 ועלה ל-4.85 מיליון בסוף השנה שעברה. לפי ההודעה שפורסמה באתר סוכנות הפליטים של האו"ם, בשלושת החודשים הראשונים של 2017 יותר מ-250 אלף סורים נוספים נרשמו כפליטים. לא ברור מה גרם לעלייה החדה.

פרט לטורקיה, אוכלוסיית פליטים סורים גדולה נמצאת גם בלבנון - כמיליון איש - ובירדן - 657 אלף. אחרים פזורים בעיראק, במצרים ובמדינות צפון אפריקה. מאות אלפי סורים נמלטו גם לאירופה ויצרו משבר פוליטי חריף ביבשת, אולם לא כולם קיבלו מעמד של פליט.

עובד ניקיון במחנה הפליטים ניזיפ בטורקיה נידון ל-108 שנות מאסר כי תקף מינית ילדים. AP
נושאת במירב הנטל. ילדים סורים במחנה פליטים בטורקיה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully