וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכנים שהתריעו ומערכת היחסים האלימה: מה קדם לרצח בטבריה?

30.3.2017 / 6:30

הגבר בן ה-34 יצא מבית הכנסת לעבר דירתה של גרושתו, ושם רצח אותה והשחית את גופתה. מקורבים לשניים מספרים על אדם מעורער נפשית ועל אישה שהחליטה לשים סוף ליחסים העכורים ולהתגרש – ושילמה על כך מחיר כבד. הבוקר הובא להארכת מעצר

צילום: מאיר וקנין, אלי אשכנזי, עריכה: שניר דבוש

בפינת בית הכנסת שמול עיריית טבריה, מונחים עדיין בגדים וחפצים מועטים של הגבר בן ה-34 החשוד כי רצח אתמול (רביעי) את גרושתו והשחית את גופתה. תל הציוד הקטן, שעד כה לא עורר תשומת לב, הפך בצהריים לחלק מהשתלשלות האירועים החריגה שהסתיימה בטרגדיה. כשהשכנים ומקורבי המשפחה מסתכלים לאחור אל השנים האחרונות בחיי בני הזוג לשעבר, הם אומרים בין השורות את אותו הדבר: הכתובת הייתה על הקיר.

השכנים סיפרו על יחסים עכורים בין בני הזוג בשנות נישואיהם, וחלקם ציינו אף גילויי אלימות. "היא הייתה מכבסת לו, מכינה לו לאכול, הכול בשקט. כמו ציפור, שותקת, צנועה", סיפר יהושע עבדן, שכנם של השניים. "לפני פורים דיברתי איתה, היא הייתה במצב נפשי לא טוב. אמרתי לה 'תעזבי אותו, הוא לא נורמלי'. אבא שלה בא אליי ובכה כמה פעמים. הזמנתי אותם לסעודת פורים, לא באו, ומאז לא ראיתי אותה. אולי הייתי יכול להציל אותה".

עוד בוואלה! NEWS:
הרצח בטבריה: "ראיתי אותו מחזיק את הראש במגבת – ופשוט הולך"
תיעוד: רעולי פנים תקפו מוכרת בשוקר חשמלי ושדדו מאות שקלים
בפעם השלישית: עבריין מקריית גת ניצל מניסיון להתנקש בחייו

החשוד ברצח גרושתו בטבריה מובל להארכת מעצר, כלא צלמון 30 במרץ 2017. ראובן קסטרו
החשוד מובא לדיון הארכת מעצרו בנצרת, הבוקר/ראובן קסטרו
דירה בטבריה בו גרוש רצח את אשתו לשעבר וניסה להצית את דירתה, 29 במרץ 2017. אלי אשכנזי
זירת הרצח בטבריה, אתמול/אלי אשכנזי

לבסוף ככל הנראה השתכנעה האישה והשניים התגרשו, ואז העביר החשוד את חפציו לבית הכנסת וישן שם. בשנים האחרונות התמודד עם לקות נפשית והיה ככל הנראה תחת טיפול תרופתי, לאחר שלפני ארבע שנים אושפז עקב מצבו הנפשי. בינתיים, המשיכה הקורבן להתגורר בביתה שברחוב נחמני – כ-300 מטר בלבד מבית הכנסת. "אמרתי לה שתחליף מנעול", סיפר אחד השכנים. "הזהרתי אותו שלא יתקרב לאזור ואמרתי לשירותי בריאות הנפש שהוא לא בסדר".

אבל אתמול כבר היה מאוחר מדי. הרוצח נכנס לדירתה, רצח אותה, ערף את ראשה והתהלך ברחובות העיר כשהוא אוחז בו עטוף במגבת. חלק מהשכנים סיפרו כי הוא דפק על דלתותיהם וצעק: "הרגתי את עמלק". קבלן שנתקל בו ברחוב הזמין את המשטרה כשהבין שבגדיו מגואלים בדם והבין שמשהו חשוד במגבת שהוא אחז. "היה עליו דם. שאלתי למה, והוא אמר שאתרחק ממנו. למשטרה לקח בערך רבע שעה להגיע. כשהם הגיעו הוא לא אמר כלום, רק שתק ונתן את הידיים. חשבתי בהתחלה שזה ראש של בובה, אבל היה ריח מסריח, של בשר טרי. הוא ניסה להצית את הראש ליד פח האשפה", סיפר הקבלן, וויסאם דראושה.

היום יובא הגבר לבית משפט השלום בנצרת, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו. עורך דינו צפוי לבקש לשלוח אותו להסתכלות פסיכיאטרית. גופתה של האישה נשלחה לנתיחה במכון לרפואה משפטית, וטרם נמסר מועד להלווייתה.

בית הכנסת בו שהה גרוש שרצח את אשתו לשעבר וניסה להצית את דירתה, טבריה, 29 במרץ 2017. אלי אשכנזי
דבריו של הרוצח בבית הנסת/אלי אשכנזי
החשוד ברצח גרושתו בטבריה מובל להארכת מעצר, כלא צלמון 30 במרץ 2017. ראובן קסטרו
החשוד מובא לדיון בהארכת מעצרו בנצרת, הבוקר/ראובן קסטרו
זירת רצח ברחוב נחמני, טבריה. 29 במרץ 2017. חטיבת דובר המשטרה
זירת הרצח, אתמול/חטיבת דובר המשטרה
  • עוד באותו נושא:
  • טבריה
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully