וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: התנינים בחמת גדר שוברים את צום החורף - בארוחה ראשונה

29.3.2017 / 20:43

הזוחלים בחוות התנינים בחמת גדר קיבלו את הארוחה הראשונה שלהם לאביב 2017. זאת לאחר חמישה חודשים שבהם לא אכלו דבר. כעת, מדי יום תתקיים האכלה של התנינים לעיני המבקרים בפארק

צילום: חמת גדר

צום החורף של התנינים בחמת גדר נשבר היום (רביעי) ובשעות אחר הצהריים קיבלו הזוחלים את הארוחה הראשונה שלהם לאביב 2017 בחוות התנינים. דויד גולן, מנהל החווה, ולצדו שני ירושלמי, האכילו את התנינים שבמהלך חמשת החודשים האחרונים לא אכלו מאומה.

התנין ניזון מבשר או דגים בלבד. לקראת חודשי החורף ועם הירידה בטמפרטורות נכנסים התנינים למצב של ירידה במטבוליזם עד שהם נכנסים לצום מוחלט למשך חמישה חודשים. מהיום, בכל יום בשעה 13:30 תתקיים האכלה של התנינים לעיני הציבור הרחב שמבקר בפארק.

בחמת גדר חיים כ-250 תנינים והמנה הפופולארית שצפויה להשביע את רעבונם מידי יום בקיץ הקרוב תכלול בשר בקר. מידי שנה ובמהלך שבעת החודשים בהם פעילים, אוכלים כל תניני חמת גדר בממוצע כעשרה טון של בשר בקר, עופות ודגים.

לדברי גולן, כמות האוכל הניתנת לתנינים בימים הראשונים שלאחר הצום היא קטנה יחסית. "ככל שנכנס למזג אוויר חם ויציב יותר, כך הרעב של התנינים גובר ובהתאם לכך אנחנו מגדילים להם בהדרגה כמויות האוכל", אמר. "אני כבר 30 שנה משמש מטפל בתנינים, אבל אני עדיין מתרגש בכל פעם מחדש לראות איך שכולם מתחילים להתעורר ולזוז".


עוד בוואלה! NEWS:
המחבלת בירושלים – אמו של צעיר שנורה למוות כשזוהה בטעות כמחבל
הרצח בטבריה: "ראיתי אותו מחזיק את הראש במגבת – ופשוט הולך"
הערכת המשטרה: נתניהו ומוזס שקלו הקמת ערוץ כדורגל בבעלות המו"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully