וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבי שטח וטרקטורונים: המאבק בהברחות בארץ המרדפים בגבול מצרים

30.3.2017 / 14:22

במטרה להדביק את הפער שנוצר בשנים האחרונות מול כנופיות הברחות הסמים מסיני הוחלט בצה"ל לשדרג במיליוני שקלים את הכוחות בגבול. בין השאר, יירכשו טרקטורונים חדשים ומהירים במיוחד ורכבי שטח מתקדמים שישמשו את הכוחות. צפו בתיעוד כנופיית מבריחים מטפסת על הגדר

עריכה: יאיר דניאל

בצה"ל החליטו לאחרונה לשדרג במיליוני שקלים את הכוחות בגבול ישראל-מצרים וביניהם יחידת המסתערבים של מג"ב (ימ"ס) – כך אומרים גורמים בזירה הדרומית. בין היתר הוחלט לרכוש טרקטורונים חדשים ומהירים במיוחד, כדי להדביק את הפער שנוצר בשנים האחרונות מול כנופיות הברחות הסמים מסיני לישראל. עוד הוחלט לרכוש רכבי שטח מהירים שישמשו את הכוחות במרדפים אחר המבריחים.

לדברי אחד הגורמים, אחד החששות הוא הוא שפעילי "המדינה האסלאמית" (דאעש) מחוז סיני יחליטו לנצל את צירי הברחות הסמים כדי לבצע פיגוע נגד כוחות צה"ל שנעים על הגבול או לפגוע ביישובים הסמוכים לגדר המערכת. "זה לא חדש שלמבריחים יש כלי רכב יותר טובים ומהירים משיש לכוחות צה"ל והימ"ס שפועלים בגבול. ולא אמרנו מילה על אמצעי ראיית הלילה שלהם, שיטות הפעולה שכוללות תצפיות לראות שאין כוחות צבא בשטח, הכרת השטח וניצול של נתיבי התנועה גם במקומות לא סלולים, מארבים וחסימות", אמר הגורם מהזירה הדרומית. "ההחלטה לשדרג את צה"ל והימ"ס בכלי רכב חדשים תגביר את היעילות של הכוחות".

עוד בוואלה! NEWS:
המחבלת בירושלים – אמו של צעיר שנורה למוות כשזוהה בטעות כמחבל
הרצח בטבריה: "ראיתי אותו מחזיק את הראש במגבת – ופשוט הולך"
הערכת המשטרה: נתניהו ומוזס שקלו הקמת ערוץ כדורגל בבעלות המו"ל

עמדות של צבא מצרים בגבול ישראל, יולי 2015. רויטרס
המבריחים חמושים בנשק מחשש שהצבא המצרי ינסה לפגוע בהם. גבול מצרים/רויטרס

גורם נוסף אמר כי המבריחים בשני צדי הגבול חמושים בנשק מחשש שהצבא המצרי ינסה לפגוע בהם, אך בעבר הם עשו שימוש בנשק גם נגד חיילי צה"ל. בתיעוד מגבול הדרום ניתן לראות כיצד המבריחים שנושאים תיקים מגיעים לגדר, מניחים סולם על הגדר, ממתינים ובצד הישראלי מגיע טנדר לקלוט את הסמים. בידי אחד מהם ניתן לראות רובה קלצ'ניקוב. בשנה האחרונה נגנב לפחות ג'יפ צבאי אחד בגזרה הדרומית, שלפי הערכות נעשה בו שימוש על ידי כנופיות מבריחי הסמים כדי להערים כוחות צה"ל שפועלים בגזרה.

בגבול נבנתה גדר מערכת חפורה היטב בקרקע, בגובה ממוצע של שלושה מטרים, עליה שולבו במקומות רגישים חיישנים שנועדו להתריע על מגע וניסיונות חצייה משני עברי הגבול. בנוסף לכך, הוקמו עמדות תצפית בשילוב טכנולוגיה מתקדמת, צירי תנועה רבים כדי לאפשר לכוחות הביטחון השוטף להגיע במהירות לנקודות ההתרעה וחמ"לים לאיסוף מודיעין.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אימונים של דאעש בסיני 06 פברואר 2016. חצי האי סיני מצרים דאעש, צילום מסך
חשש שינצלו את צירי הברחות הסמים לפיגועים. אנשי דאעש בסיני/צילום מסך, חצי האי סיני מצרים דאעש

במערכת הביטחון העריכו כבר בקיץ 2008, בתחילת פרויקט "שעון חול" לבניית הגדר החכמה בגבול מצרים, כי כנופיות מבריחי הסמים בשני צדי הגבול יפתחו שיטות כדי לעקוף את המכשולים שנבנו על ידי משרד הביטחון. השיטות כוללות טיפוס באמצעות סולם גבוה במיוחד, חיתוך של הגדר ויצירת ריבוע המכונה "כספומט", דרכו מעבירים חבילות סמים או חלוקת הסמים לחבילות קטנות שמושלכות מעבר לגדר. בצה"ל שדרגו את הגבול באמצעות הגבהת הגדר, תוספת ושדרוג הטכנולוגיות והגברת פעילות על בסיס מודיעין.

מדובר צה"ל נמסר כי "כחלק ממשימתו פועל צה"ל להגנת התושבים אל מול האיומים בכלל הגבולות. לאחרונה החלה בעוצבת אדום תכנית מכוונת לטיפול בהברחות בגבול המערבי אשר ממשיכה מגמת ירידה קיימת של אירועים מסוג זה בגזרה. נדגיש כי משימתו העיקרית של צה"ל הייתה ותמשיך להיות שמירה על ביטחון התושבים, והיא נמצאת בראש מעייניו של צה"ל בכלל ועוצבת אדום בפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully