וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: דאעש מציב תושבים במבנים ממולכדים במוסול כמגנים אנושיים

28.3.2017 / 13:40

נציב זכויות האדם אמר כי מאות נהרגו ונפצעו מאז החודש שעבר במערב העיר וקרא לבגדאד ולקואליציה הבינלאומית שלא "ליפול למלכודת זאת". ארה"ב חוקרת הפצצה קטלנית באזור

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מאות אזרחים נפצעו ונהרגו במערב מוסול בחודש האחרון, כשארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) מוביל תושבים למבנים ממולכדים כמגנים אנושיים ויורה במי שמנסה להימלט -כך אמר אמר היום (שלישי) נציב זכויות האדם של האו"ם. בהודעה נמסר כי לפחות 307 אזרחים נהרגו ו-273 נפצעו באזור זה של העיר השנייה בגודלה בעיראק מאז 17 בפברואר.

"זהו אויב שמנצל באכזריות אזרחים כדי שישרתו את מטרותיו, וללא ספק אין לו שום נקיפות מצפון להציב אותם בסכנה", אמר הנציב זיד רעד אל-חוסיין. "על כוחות הביטחון של עיראק ושותפותיו להימנע מהמלכודת הזאת", הוסיף הנציב, שקרא לבגדאד ולחברות הקואליציה בהובלת ארצות הברית לחקור בשקיפות תקריות קטלניות שבהן היו מעורבים כוחותיהן.

ביום שבה הודיעה הקואליציה הבינלאומית כי היא חוקרת טענות על כך שכ-200 אזרחים נהרגו בתקיפות אוויריות במוסול. בהצהרה רשמית נמסר כי "טענות רבות" על הרג אזרחים נחקרות. אם הדיווחים יתבררו כנכונים, יהיה זה מספר האזרחים ההרוגים הגבוהה ביותר בתקיפה אמריקנית מאז שיצאה למלחמה בעיראק ב-2003.

עוד על הקרב במוסול
הקואליציה בהובלת ארה"ב: תקפנו היעד במוסול שבו נהרגו כ-200 אזרחים
עיראק: כוחות הביטחון מתקדמים לכיבוש המסגד הגדול במוסול

שוטר בין ההריסות במערב מוסול, עיראק, 19 במרץ 2017. רויטרס
שוטר בהריסות במערב מוסול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully