וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: זוג הורים קרא לבתם אללה - ולא קיבל תעודת לידה

אליזבת הנדי ובילאל ווק מג'ורג'יה עתרו לבית המשפט אחרי שהרשויות סירבו לאפשר לתת את שם המשפחה אללה לבתם. המדינה טוענת כי היא יכולה לשאת רק את אחד משמות המשפחה של הוריה

מתפללים מוסלמים במסגד במדינת וירג'יניה, ארצות הברית, 2016. AP
ההורים מפחדים שזכוית בתם ייפגעו. מתפללים במסגד בווירג'יניה/AP

זוג בארצות הברית עתר נגד הרשויות במדינת ג'ורג'יה אחרי שאלו סירבו לאפשר להם לקרוא לבתם אללה. מחלקת בריאות הציבור במדינה סירבה לתת תעודת לידה לבתם בת 22 החודשים של הזוג אליזבת הנדי ובילאל ווק, שרצו לקרוא לה זלייקה גרייספול לוראינה אללה ועתה היא מחוסרת שם באופן רשמי. ברשויות טוענים כי שם המשפחה צריך להיות הנדי, ווק – או שילוב של השניים- אך לא אללה.

שלוחת האגודה למען זכויות האזרח בג'ורג'יה עתרה לבית המשפט בשמה של המשפחה. אביה של הפעוטה אמר כי לעיתון מקומי כי הם בחרו בשם אללה מאחר שזה "אצילי". לדבריו, ההחלטה של הרשויות במדינה "אינה הוגנת ופוגעת בזכויות שלנו". נציגי הרשויות בג'ורג'יה אמרו כי החוק "קובע שעל שם המשפחה להיות של האב או של האם כדי לאפשר את הנפקת תעודת הלידה".

במכתב שנשלח למשפחה, הסבירו הגורמים ברשויות כי שם המשפחה של זלייקה יוכל להשתנות דרך עצומה שתוגש לבית משפט בערכאה גבוהה יותר, אך רק אחרי שתעודת הלידה תוכר באופן רשמי.

בעתירה נטען כי לזוג הלא-נשוי יש כבר ילד, ששמו הוא מאסטרפול מוסירה אלי אללה, וכי ללא תעודת לידה, ההורים לא יכולים להשיג לבתם הפעוטה מספר ביטוח לאומי. הם חוששים כי זכויותיה וזהותה כאזרחית ארצות הברית ייפגעו בשל סירוב הרשויות. האגודה לזכויות האזרח נימקה את עתירתה בכך שהחלטת המדינה היא התערבות מוגזמת ולא-חוקתית בחיי הפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully