וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמורת 4,000 דולר: סידור התפילה של זקן המקובלים עומד למכירה פומבית

27.3.2017 / 20:23

11 שנים לאחר שהרב כדורי הלך לעולמו, מציע בית המכירות הפומביות "ווינרס" את הסידור "אור ישרים" ששימש אותו. הסידור חתום בשמו של כדורי: "ספר קדוש בעל ערך רב בשוק האספנות"

סידור התפילה של הרב כדורי. בית המכירות ווינרס, מערכת וואלה! NEWS
סידור התפילה של הרב כדורי/מערכת וואלה! NEWS, בית המכירות ווינרס

סידור התפילה האישי של הרב יצחק כדורי, שהלך לעולמו לפני למעלה מעשור, מוצע למכירה פומבית. בית המכירות הפומביות "ווינרס" מציע במחיר התחלתי של מ-4,000 דולר את סידור "אור ישרים", שבו, על פי התיאור, "שפך (הרב) שיח שנים רבות, והעתיר בתפילה ובתחנונים עבור צרות הכלל והפרט".

הסידור הוקדש לרב כדורי על ידי המוציא לאור רבי יצחק עזרא בקל, והודפס לציבור הרחב לאחר שקיבל את הסכמתו של הרב כדורי. הוא קיבל לידיו את אחד העותקים הראשונים, שעומד כעת למכירה, וחתם את שמו מעל הקדשת המו"ל.

כהוכחה לכך שמדובר בסידור שהיה שייך לרב כדורי, מופיעה חתימה בכתב ידו של בנו, רבי דוד כדורי, שהלך אף הוא לעולמו: "מר אבי ז"ל התפלל בסידור זה שנים רבות בימות החול על כלל ישראל".

הרב כדורי. Channel 10
נתן את ברכתו. הרב כדורי/Channel 10

רבי בקל כתב על הסידור: "לכבוד ידידי הרה"ג (הרב הגאון, י"א) יצחק כדורי שליט"א (שיזכה לאורך ימים טובים אמן, י"א), בהוקרה יצחק בקל המו"ל". בין דפי הסידור מפוזרים גם דפים קטנים, בהם רשם הרב כדורי בכתב ידו רשימה של שמות חולים שביקשו ממנו ברכה לרפואה ושמות של אנשים שביקשו ממנו ישועה. בסידור מופיעים גם שרטוטי הגורלות שערך הרב כדורי, כחלק משיטה ששימשה אותו לבירור תשובות לשאלות שהפנו אליו בנושאי חינוך, שידוכים, מחלות ועוד.

יוסי ויכלדר, מומחה מבית המכירות, הסביר: "לאחוז בסידור תפילות שהתפלל בו זקן המקובלים, זה מרגש ומדהים. מעבר לעובדה כי מדובר בספר קדוש זהו פריט בעל ערך רב בשוק האספנות. מאז שהופיע בקטלוג קיבלנו פניות מכל העולם כולל ממדינה שאינה מקיימת יחסים דיפלומטיים עם ישראל". לדבריו, "בשנים האחרונות הפכו מוצרים קבליסטיים לפופולריים מאוד בשוק המכירות הפומביות, לאו דווקא בקרב ציבור יהודי. פריטים של הרב כדורי שנחשב לזקן המקובלים בדור האחרון נמכרים במחירים גבוהים במיוחד".

הרב כדורי נולד בבגדד בשלהי המאה ה-19, ואחרי שעלה לישראל ב-1922, למד בישיבות שושנים לדוד ופורת יוסף בעיר העתיקה בירושלים. לאחר חתונתו החל ללמוד קבלה, ולימים כונה "זקן המקובלים". הוא גם כיהן כראש ישיבת המקובלים נחלת יצחק בירושלים עד יומו האחרון, והלך לעולמו בגיל 104, בינואר 2006. בנו הרב דוד כדורי נפטר בגיל 88 לפני כשנתיים.

סידור התפילה של הרב כדורי. בית המכירות ווינרס, מערכת וואלה! NEWS
ההקדשה לרב כדורי/מערכת וואלה! NEWS, בית המכירות ווינרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully