וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה קשה לגור: ביטול הספירה הידנית באחד משלושת המחוזות בפלורידה

23.11.2000 / 9:18

מועצת הבחירות במחוז מיאמי דייד החליטה על הביטול; במחנה הדמוקרטי הביעו אכזבה והודיעו כי יעשו הכל כדי לשנות את ההחלטה; נציגי הרפובליקנים הודיעו כי עורכי דינם ערערו לבית המשפט העליון הכללי על החלטת בית המשפט העליון בפלורידה לאשר קולות הספירה הידנית

מכה קשה קיבל אתמול המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, אל גור. מועצת הבחירות באחד המחוזות של מדינת פלורידה החליטה לבטל את הספירה הידנית במחוז כולו. במחוז מיאמי דייד היו אמורים להיספר ידנית עשרת אלפים קולות נוספים שיכולים היו להיתווסף ל-931 הקולות להם זקוק גור כדי לגבור על יריבו.

אנשי המחנה הדמוקרטי שטענו לאורך כל הדרך, כי יש לספור שוב את כל הקולות במחוזות הבעייתיים ובכך להביא לתוצאה הוגנת הודיעו כי ינסו לשנות את ההחלטה בכל דרך שתתאפשר. "התאכזבנו מההחלטה של מחוז מיאמי דייד, במיוחד לאור העובדה שכבר התגלו שם טעויות בחישוב הקולות וכי הוחלט שספירה ידנית היא הכרחית", אמרו אתמול נציגי הדמוקרטים.

במקביל לאירועים האלה הודיעו נציגי המחנה הרפובליקני, כי הם הגישו ערעור לבית המשפט העליון הכללי בעקבות ההחלטת בית המשפט העליון במדינת פלורידה לקבל את תוצאות הספירה הידנית שנערכת בשלושה מחוזות במדינה. ההחלטה שהתקבלה שלשום לפנות בוקר היוותה ניצחון למועמד אל גור.

דובר בית המשפט בפלורידה אמר בהכרזתו שהשופטים קבעו כי, "הזכות של האזרחים להצביע היא ההכרעה החשובה ביותר המבטלת את האחרות". בכך קיבלו השופטים פה אחד ובאופן מלא את תביעת מטה גור.

"ג'ורג' וו. בוש אישר לעורכי דינו להגיש ערעור לבית המשפט העליון הכללי במאמץ להפסיק את כל תהליכי הספירה הידנית במדינת פלורידה", נאמר אמש ברשת הטלוויזיה האמריקאית ה-סי.אן.אן.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully