וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה נתניהו עתרה לבג"ץ: לאפשר ערעור בפרשת מני נפתלי וגיא אליהו

26.3.2017 / 23:15

רעיית ראש הממשלה עתרה נגד פסיקת בית הדין הארצי לעבודה שקבע כי לא ניתן לערער על הפיצויים שקבע בית הדין האזורי. בעתירה נטען כי פסקי הדין הקודמים "רווים שגיאות" ופוגעים בפרטיותה של נתניהו

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

רעייתו של ראש הממשלה, שרה נתניהו, עתרה היום (ראשון) לבג"ץ נגד פסיקת בית הדין הארצי לעבודה בירושלים שקבע כי לא תוכל לערער על פסיקת בית הדין האזורי לעבודה בעניין הפיצויים שנפסקו לעובדי מעון ראש הממשלה, מני נפתלי וגיא אליהו. בעתירה טען בא כוחה של נתניהו, עו"ד יוסי כהן, כי בית הדין הארצי מתבקש לנמק את החלטתו. זאת, לאור "ההלכות המחייבות" שהוצגו בפניו שמלמדות כי יש לאפשר לנתניהו לערער על פסק הדין שניתן בבית הדין האזורי.

"בית המשפט הנכבד הזה 'בתוך עמו הוא חי' וקרוב לוודאי שלא נסתרה מעיניו 'מהומת האלוהים' שפרצה בעקבות שני פסקי הדין של בית הדין האזורי, גל הפרסומים האדיר שהכתים את שמה של העותרת ללא תקנה, הפגיעה הקשה בפרטיותה, במקצועה ובמהלך חייה", נכתב בערעור שהוגש על ידי עו"ד כהן. "משהובאו בפני בית הדין הארצי הלכות מחייבות, ולפיהן די בפוטנציאל תביעה נגד העותרת כתוצאה מפסקי הדין של בית הדין האזורי, והוצגה לבית הדין הארצי העתירה שבה נתבקשה המדינה לתבוע את העותרת, היה עליו לתת לעותרת את זכות הערעור".

לקריאה נוספת:
לא צד בעניין: שרה נתניהו לא תוכל לערער על הפיצויים למני נפתלי
עתירה נגד עיריית ירושלים: איפה וכמה שעות עובדת שרה נתניהו?
מני נפתלי נעצר במהלך הפגנה שארגן מחוץ לביתו של מנדלבליט

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו באירוע שדולת התנ"ך בכנסת. 31 בינואר 2017. יוני ריקנר, מערכת וואלה! NEWS
"לכל אדם יש ציפייה שפנים ביתו לא יפורסם לציבור הרחב". נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, יוני ריקנר

בעתירה נטען כי שני פסקי הדין של בית הדין האזורי בתביעות שהגישו נפתלי ואליהו, "רוויים שגגות קשות ביותר". עוד נטען כי נשיאת בית הדין, השופטת בדימוס דיתה פרוז'ינין, "חרגה בעליל מעקרונות יסוד בשיטת המשפט המחייבת בארצנו ואף בשיטות המשפט הנוהגות בעולם המערבי, וכן כי היא לא אפשרה ניהול דיונים הוגנים ומאוזנים בשני התיקים".

עוד נטען כי פסקי הדין פוגעים בזכותה של נתניהו לפרטיות. "לכל אדם יש ציפייה סבירה ש'תמונות פנים ביתו' במובן הרחב של המונח, הכולל את תיאור התנהגותו ברשות היחיד – לא תפורסמנה לציבור הרחב ללא הסכמתו, לא כל שכן באופן משולח רסן ופוגעני ובכוונת מכוון".

בערעור התייחס עו"ד כהן לקביעת בית הדין הארצי לפיה על נתניהו היה לבקש להצטרף כצד להליך כבר בשלב הדיונים בבית הדין האזורי. "העותרת לא יכולה ולא צריכה הייתה לצפות שבית הדין האזורי יפגע הן בזכויותיה הדיוניות והן בזכויותיה המהותיות – ויוציא מלפניו פסקי דין כה שגויים וכה פגומים", נכתב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

בית הדין הארצי לעבודה קבע כי נתניהו לא תוכל לערער על הפיצויים משום שלא נתבעה אישית. הרכב השופטים קבע כי לנתניהו אין עילת ערעור, וחייב אותה בשכר טרחת עורכי דינם של נפתלי ואליהו, בסך 6,000 שקלים. בית הדין האזורי קבע כי המדינה תשלם לנפתלי פיצויים בסך כ-160 אלף שקלים בגין הפרת התחייבויות העסקה כלפיו ולאחר שנקבע כי העסקתו הייתה "פוגענית" בשל היחס כלפיו במעון.

באשר לגיא אליהו קבע בית הדין הארצי לעבודה כי נתניהו לא תוכל לערער משום שהייתה אמורה להגיב לקביעה בדבר העסקה פוגענית כבר בשלב בית הדין האזורי. לאחר שדחה בית המשפט הארצי את בקשת נתניהו לערער על פסק הדין, הוא חייב אותה בגין הוצאות משפט בסך 3,000 שקלים. בית הדין האזורי הורה למשרד ראש הממשלה לפצות את אליהו ב-85 אלף שקלים בגין עוגמת נפש והפרת זכויותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully