וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט יצחק כהן: "הרשעה היא גזר דין מוות, לא אוכל לתרום לחברה"

26.3.2017 / 20:25

הפרקליטות ונשיא בית המשפט המחוזי בנצרת לשעבר שהודה בהטרדה מינית ניסו לשכנע את בית המשפט לקבל את הסדר הטיעון החריג שיבטל את ההרשעה. "הנאשם סיים תפקיד בכיר, ללקיחת האחריות משקל רב"

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

"הרשעה היא גזר דין מוות בשבילי. הרשעה תגרום למחיקתי במעגל העשייה והתרומה, לא אוכל לתרום. אני 'אדם מת מהלך'. אני הבאתי זאת על עצמי, אני לא בא בטענה לאחר, אבל אי הרשעה תגרום לכך שאוכל לחזור למעגל החברה, לנתינה ולשיקום. אוכל לתת ולתרום ביתר חיי, תהיה לי נחמה מול משפחתי וחבריי במערכת". את הדברים הללו אמר היום (ראשון) נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת לשעבר, השופט יצחק כהן, שהורשע על פי הודאה בהטרדה מינית במסגרת הסדר טיעון עם הפרקליטות במהלך דיון בעניינו. כהן הורשע לאחר שהכניס יד לחולצתה של עוזרת משפטית וליטף את גבה.

המדינה הסכימה באופן חריג לביטול הרשעתו של כהן במסגרת ההסדר, והסבירה מה עומד מאחורי ההחלטה בדיון היום, שבו ביקשו משופטת בית משפט השלום בראשון לציון, עינת רון, לקבל את ההסדר. "משקל רב ניתן ללקיחת האחריות על ידי הנאשם ולהודאתו שהיא בעלת משמעות כפולה, הן ברמה הציבורית לאור מעמדו הרם של הנאשם", אמרה נציגת פרקליטות מחוז מרכז, עו"ד עדי ארז.

"הנאשם סיים תפקיד בכיר ביותר, נשיא בית משפט מחוזי, בשל מעשיו", המשיכה. "כמו כן, הודאתו בעלת משקל רב כלפי המתלוננת בפרט, וחיסכון בזמן שיפוטי יקר. הנאשם נעדר עבר פלילי, בעניינו התקבל תסקיר שירות מבחן מקיף וממצה, שבסופו של יום בא בהמלצה להימנע מהרשעת הנאשם".

לקריאה נוספת:
נשיא בית משפט מחוזי לשעבר יצחק כהן יואשם במעשה מגונה והטרדה מינית
השופט בדימוס יצחק כהן הודה בהטרדה מינית של עובדת
השופט יודה בהטרדה מינית - אך המדינה תסכים שלא יורשע

יצחק כהן, נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת בדימוס, המואשם בהטרדה מינית. בית משפט השלום ראשון לציון 4 בדצמבר 2016. ניק קידר, הארץ, פול צלמים
"העונש האמיתי ניתן לי על ידי המעגלים הקרובים". כהן/פול צלמים, ניק קידר, הארץ

"עו"ד בלכר (בא כוחו של כהן, ג"ג) אמר שאדם מאבד את עולמו בשעה, אני יכול לומר שאיבדתי את עולמי בכמה דקות", אמר כהן. "עשיתי מעשה לא ראוי ,שלא הייתי צריך לעשות, פגעתי במתלוננת, במשפחה, באשתי. אני נשוי ואב לארבעה ילדים, סב לנכדה. פגעתי במערכת המשפט, פגעתי בערכים שעליהם גדלתי 65 שנה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
"איבדתי את כל עולמי בגלל מעשה של חולשה"

כהן סיפר על קורות חייו, שהביאו אותו עד למשרתו הבכירה. "נולדתי בשכונה קשה ולא ארחיב. פילסתי משם את דרכי, שירתי שירות קרבי מלא, נפצעתי בחווה הסינית במלחמת יום הכיפורים. הגעתי לפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית. סיימתי התמחות. עבדתי במשרד שבו התמחיתי. הייתי שותף. בשלב מסוים פתחתי משרד משלי. לאחר מכן, מוניתי לשופט שלום. לאחר מכן, סגן נשיא בבית משפט השלום. אחר כך – שופט במחוזי ולאחר מכן, סגן נשיא בבית משפט המחוזי".

"נתתי את כל כולי למערכת", המשיך. "אהבתי את מה שעשיתי. אני מאלו שפתחו את בתי המשפט. טיפלתי בתיקים כבדים ביותר, ולא אמנה אותם כאן. אני מתחרט על המעשה מעומק הלב, זה מעשה לא ראוי. איבדתי בגין מעשה של כמה דקות וחולשה את כל עולמי. זה גרם לי ל'שיימינג' חסר תקדים. בכל התקופה, גם כשהייתי עו"ד ושופט, עסקתי בפעילות התנדבותית בסוכנות היהודית, קרן קיימת לישראל, ועד החייל, חינוך. לא היה תפקיד שדרשו ממני ולא נעניתי לו. אני יכול לומר לבית המשפט שנענשתי. העונש האמיתי הוא העונש של המעגלים הקרובים והרחוקים שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully