וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האיום על סף דלתנו": אוסטרליה נערכת להתבססות דאעש בפיליפינים

הרשויות במדינה מודאגות מחזרתם של כ-600 לוחמי דאעש לביתם בדרום-מזרח אסיה בעקבות תבוסתם במזרח התיכון. "יש דאגה כי דאעש עשוי להקים חליפות אסלאמית בדרום הפיליפינים", הזהירה שרת החוץ של אוסטרליה

דובר הארגון האסלאמי הממוקם בפיליפינים אבו סייף שנשבע אמונים לדאעש מדבר עם חיילי הארגון, יולי 2016. AP
לוחמי אבו סייף בפיליפינים שנשבעו אמונים לדאעש/AP

אוסטרליה נערכת לאפשרות שארגון המדינה האסלאמית (דאעש) יכריז על הקמת חליפו?ת אסלאמית בדרום הפיליפינים, שכן הארגון הקיצוני נוחל הפסדים במזרח התיכון. שרת החוץ של אוסטרליה ג'ולי בישופ, שחזרה לאחרונה משיחות בארצות הברית עם מדינות המעורבות במאבק נגד דאעש, אמרה כי הרשויות מודאגות שכ-600 לוחמים זרים מדרום-מזרח אסיה שרדו את הלחימה בעיראק ובסוריה, וחוזרים כעת הביתה.

"יש דאגה כי דאעש עשוי להקים חליפות אסלאמית בדרום הפיליפינים", אמרה בישופ לרשת "סקיי ניוז". "מדובר באיום שנמצא על סף דלתנו", הוסיפה. סוכנויות המודיעין והביטחון של אוסטרליה עובדות בשיתוף פעולה עם אינדונזיה, מלזיה והפיליפינים כדי להיאבק באיום הטרור באזור.

בשבוע שעבר אמרה בישופ כי מתקפת הטרור בלונדון ממחישה כיצד זה כמעט בלתי אפשרי לאתר אזרחים שעברו תהליך של הקצנה ופעלו לבדם – אף שהרשויות מצליחות לעקוב אחר תאי טרור. "הרעיון שבו אדם יכול לקחת רכב ולהשתמש בו כנשק כדי להרוג אנשים חפים מפשע, מאוד מדאיג", אמרה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שרת החוץ של אוסטרליה ג'ולי בישופ בסידני אוסטרליה, 26 בפברואר 2017. חיים צח / לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"איום רציני". בישופ, בפגישה עם נתניהו בחודש שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח / לע"מ

בישופ תיארה את ארגון הטרור אבו סייף הפועל בפיליפינים כארגון "מסוכן במיוחד". "אנחנו לא רוצים אותו מתבסס בשום מקום בעולם, אחרת בעוד כמה שנים, נצטרך לדבר על איך להביס חליפות בדרום הפיליפינים לדוגמה".

אבו סייף הוא אחד מארגוני הג'יהאד הקטנים והאלימים שפועלים בדרום הפיליפינים. הארגון נשבע אמונים לדאעש, ומנהיגם הוכרז אמיר בידי דאעש במזרח התיכון. הוא ידוע בברוטליות קשה, ובמיוחד בעריפות ראש.

בחודש שעבר הוציאו לוחמי אבו סייף להורג שבוי גרמני בעריפת ראשו. יורגן נחטף מהיאכטה שלו בחוף במלזיה בנובמבר. גופתו חברתו סאבין מרז נמצאה לאחר מכן בסירה. השבוי הוצא להורג לאחר שדרישת הכופר פגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully