וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכל שעה ובכל עונה: היחידה הקטנה שמאשרת כל מבצע ואימון בצה"ל

25.3.2017 / 15:45

במתקן סודי באחד מבסיסי חיל האוויר, פועלת היחידה המטאורולוגית לאיסוף נתונים מדויקים המאפשרים להוציא לפועל טיסות ופעולות קרקעיות כאחד. "העבודה שלנו קריטית ליחידות ולחיילים בשטח", סיפר בנו של החזאי דני רופ, המשרת ביחידה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניב מעוז

הצופים במהדורות החדשות מדי יום אולי לא יודעים זאת, אבל רוב החזאים המציגים את מזג האוויר לקראת תום השידור הם בוגרי היחידה המטאורולוגית של חיל האוויר – יחידה קטנה שלה חלק חשוב ומכריע בפעילות המבצעית של החיל. מפקדי יחידת החיזוי מאשרים כל מבצע, גיחה לשטח האויב, טיסה או פעילות קרקעית שיוצאת לפועל, כמו גם אימונים ותרגילים רב-חיליים.

מפקד היחידה, רב-סרן אמיר נוריאל, סיפר לוואלה! NEWS על פעילותה ועל מגדל הפיקוח בשדה התעופה דב, שאליו מועברים נתוני מזג האוויר על ישראל כולה ועל מדינות נוספות. "היחידה יושבת במתקן סודי באחד מבסיסי חיל האוויר ברחבי הארץ", הסביר. "היחידה היא חלק מהמטה המבצעי של חיל האוויר ופועלת 24 שעות ביממה, תמיד מאוישת, תוך שהיא מלווה מקרוב כל פעילות של חיל האוויר. הנתונים שהיחידה מעבירה לשאר יחידות הצבא מאוד חשובים ולכן אנשיה נדרשים להבין גם בנושאי מזג האוויר, האטמוספירה והתחזית, לגבי ההשלכות המבצעיות, כגון מגבלות של כלי טיס, מגבלות המשימות וכדומה".

עוד בוואלה! NEWS:
אבל בנירים: שניים ממייסדי הקיבוץ נהרגו בתאונה בדרכם לחתונה
ש"ס חתמה על הסכם עם יחימוביץ': תתמוך בה בבחירות בהסתדרות
"מרגול תהפוך לאוכל לעורבים": אישום בגין נסיון רצח בפרשת המטענים

היחידה המטאורולוגית של חיל האוויר, שדה דב. מרץ 2017. ניב אהרונסון
נתוני היחידה גרמו לא פעם לשינוי בתכניות צה"ל. מגדל הפיקוח בשדה דב/ניב אהרונסון

נוריאל הוסיף כי חשוב להבין שלעתים תנאי מזג האוויר משפיעים מקצה לקצה על אופי המשימה וביצועה. "נציגי היחידה לוקחים חלק בהערכות מצב, וכן בתכנון המקדים של משימות ומבצעים. מדובר בהשפעה מכרעת על הפעילות", אמר. "לא פעם התרחשו שינויים במהלך מבצעיים או פעילות בעקבות תחזיות של היחידה". כמו כן, ליחידה שיתופי פעולה עם גופי החיזוי האזרחיים, השירות המטאורולוגי, רשות שדות התעופה והאקדמיה.

גף החיזוי מאויש 24 שעות ביממה ומספק תחזית מבצעית בזמן אמת. המשמרות מנוהלות בידי חזאי בכיר, ואנשיהן בוחנים את המשימות המתוכנות לחיל ואת מזג האוויר הצפוי. "בכל תדריך ובכל פעילות, חשוב שיהיה חזאי של חיל האוויר, שיכיר את מקרוב את האקלים ואת מזג האוויר", הוסיף סמל שחר רופ, חזאי ביחידה ובנו של חזאי ערוץ 10, דני רופ. "מדובר בתפקיד שהוא מאוד חשוב ומאוד רלוונטי לכל יחידות הצבא, התדריכים שלנו יכולים להיות קריטיים ובעלי השפעה על היחידות והחיילים בשטח", אמר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
דני רופ, ובנו שחר רופ, היחידה המטאורולוגית של חיל האוויר, שדה דב. מרץ 2017. ניב אהרונסון
"לקח צעד אחורה" בכל הנוגע להתפתחות המקצועית של בנו. דני ושחר רופ/ניב אהרונסון

מעבר לתחזיות המסופקות לחיל האוויר עצמו, יחידות רבות גם מחוץ לחיל מתייעצות עם החזאים כדי להבין מה מזג האוויר. כדי להגיע לנתונים המדויקים ביותר, היחידה עזרת באמצעים טכנולוגיים מתקדמים הפרוסים בכל הארץ. על מסך הטלוויזיה ביחידה מוצגים אמצעי חיזוי מאזורים שונים, המספקים תמונה עדכנית של הרוחות, הגשמים ומאפיינים נוספים.

רופ הצעיר לא מסתיר את הקשר המיוחד בין מקצועו של אביב למסלול שירותו הצבאי. "מגיל צעיר ליוויתי את אבא לכל האולפנים והכרתי את המושגים", סיפר. "מה שנקרא, גדלתי בבית מזג האוויר. היינו רואים את התחזיות של אבא והיה לי טבעי שנפתחה לי הזדמנות להשתלב ביחידה. אני מאוד נהנה מהשירות שלי ומרגיש סיפוק שאני תורם לצבא".

רופ האב סיפר כי מרגע שבנו נכנס ליחידה, "לקח צעד אחורה" כדי שיתפתח מקצועית לבדו. "לא הייתי מעורב ואפילו לא עזרתי לו כמעט בשלב ההתלמדות, כדי שבאמת יראה להם שם שהוא מצליח כשחר ולא כ'בן של'", סיפר. "אני מסתכל על שחר ואני בשוק מרמת הידע והשליטה שלו, רמה שהצליח לצבור רק בשנתיים שהוא ביחידה. רק עכשיו, אחרי שהתבסס ביחידה, אנחנו מתעסקים יחדיו בענייני מזג האוויר".

היחידה המטאורולוגית של חיל האוויר, שדה דב. מרץ 2017. ניב אהרונסון
מגדל הפיקוח בשדה דב/ניב אהרונסון
אמיר נוריאל, מפקד היחידה המטאורולוגית של חיל האוויר, שדה דב. מרץ 2017. ניב אהרונסון
"הנתונים שהיחידה מעבירה מאוד חשובים". מפקד היחידה נוריאל/ניב אהרונסון
היחידה המטאורולוגית של חיל האוויר, שדה דב. מרץ 2017. ניב אהרונסון
היחידה משתמשת במכשור משוכלל/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully