וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצא לחופשי: מובארק שוחרר לביתו אחרי שש שנים במעצר

נשיא מצרים לשעבר, שהוחזק בבית חולים צבאי מאז הופל באירועי "האביב הערבי", שב לביתו ברובע הליופיוליס היוקרתי בקהיר. זאת לאחר שבית המשפט העליון זיכה אותו ממעורבות בהרג מפגינים

וידאו מתוך ערוץ היוטיוב של Extranews, עריכה: שמרית גולדשטיין

נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, שוחרר הבוקר (שישי) לביתו, לראשונה מאז הודח בפברואר 2011 בהפיכה בראשיתו של "האביב הערבי". לדברי עורך דינו, מובארק עזב את בית החולים הצבאי מעאדי ושב לביתו ברובע הליופיוליס בקהיר.

מובארק, בן 88, זוכה בתחילת החודש בידי בית המשפט העליון לערעורים ממעורבות בהרג מפגינים במהלך המחאות ההמוניות נגד שלטונו ב-2011. ב-2012 הוא נידון למאסר עולם בגין קשירת קשר לרצח 239 מפגינים ויצירת כאוס ביטחוני ב-18 הימים שבהם נמשכו ההפגנות נגד שלטונו.

עם זאת, בית משפט לערעורים הורה על משפט חוזר וב-2014 ביטל בית משפט את האישומים נגדו. התביעה הציבורית, מנגד, ערערה על ההחלטה והורתה על משפט חוזר שהתקיים בבית המשפט העליון לערעורים. השופט אחמד עבד אל-קוואי אמר כי "בית המשפט מצא את הנאשם חף מפשע".

נשיא מצרים המודח, חוסני מובראק, מנופף לתומכיו מחוץ לבית החולים שבו הוא שוהה בקהיר, מאי 2015. רויטרס
מובארק מנופף מבית החולים, לפני כשנתיים/רויטרס

מאז הודח מהשלטון, עברה מצרים תהפוכות פוליטיות רבות. במקומו נבחר לראשונה נשיא בבחירות דמוקרטיות - מוחמד מורסי, איש "האחים המוסלמים" - אולם המדינה נותרה מפולגת ומקוטעת, וגם שלטונו של מורסי חווה טלטלות רבות.

מאות אלפים יצאו להפגין נגד מורסי בקיץ 2013, אז התערב הצבא בראשותו של עבד אל-פתאח א-סיסי. בהפיכה צבאית הודח מורסי, שיחד עם בכירי התנועה נותר במעצר מאז ונשלח לעשרות שנים בכלא. תנועת "האחים המוסלמים" הוצאה מחוץ לחוק והוגדרה ארגון טרור, אחרי עימותים אלימים בין תומכיה לכוחות הביטחון שדיכאו את מחאתם באלימות רבה.

במקביל, הגבירו ארגוני טרור אסלאמיים את פעילותם בחצי האי סיני והוציאו לפועל פיגועים רבים - גם ברחבי המדינה. היום דווח כי אדם אחד נהרג ועוד שלושה נפצעו בפיצוץ בפרבר של קהיר ואתמול נהרגו יותר מעשרה חיילים במתקפות ברחבי סיני שעליהן קיבלה אחריות שלוחת ארגון "המדינה האלסאמית" (דאעש).

במהלך שנות שלטונו של א-סיסי, שוחררו וזוכו גורמים רבים ממשטר מובארק, ואילו פעילים ליברלים ומבקרי שלטון נעצרו ונכלאו בהמוניהם. גם בניו של מובארק - עלא וג'מאל - שוחררו מהכלא אחרי שנים בודדות ולאחרונה הם שבים ומופעים בהדרגה בציבור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניצלו את הכאוס במצרים כדי להתבסס בחצי האי. לוחמי דאעש בסיני/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully