וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: התקדמות בשיחות עם ארה"ב בנושא הבנייה בהתנחלויות

23.3.2017 / 0:14

רגע לפני שהמריא רה"מ חזרה לארץ בסיום ביקורו בסין, הבהיר כי המשלחת בראשות ראש הסגל יואב הורוביץ "התקדמה משמעותית בנושא". לדבריו, "השיחות לא הסתיימו, אשמע את הפרטים משליחי כשאגיע לארץ". בחדשות 2 דווח כי ארה"ב דרשה להקפיא את הבניה מחוץ לגושי ההתנחלויות

צילום: לע"מ

(בווידיאו: נתניהו בביקורו בסין)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול (רביעי) לפני העלייה למטוס חזרה לארץ מביקורו בסין כי המשלחת הישראלית בארצות הברית "רשמה התקדמות משמעותית בשיחות על הבנייה בהתנחלויות". עם זאת, הבהיר נתניהו כי "השיחות לא הסתיימו, אבל יש התקדמות שעליה נשמע משליחי כשאגיע לארץ".

את הדברים אמר על רקע יציאת המשלחת בראשות ראש הסגל יואב הורוביץ לוושינגטון השבוע ופגישות שנערכו בבית הלבן. המשלחת המריאה ביום ראשון האחרון ובה חבר גם היועץ המדיני, יונתן שכטר. הורוביץ ושכטר נמצאים עדיין בוושינגטון והדיונים צפויים להימשך גם היום ומחר.

בחדשות 2 דווח הערב כי הממשל האמריקני דרש להקפיא את הבנייה מחוץ לגושי ההתנחלויות, ולהגבילה בגושי ההתיישבות ומזרח ירושלים על ידי מכסות שיקבעו את מספר הבתים שיבנו בכל שנה. לפי הדיווח, זו הנוסחה שהוצגה בשבוע שעבר בביקורו של שליח הנשיא טראמפ גייסון גרינבלט, אך ישראל דחתה אותה ולכן שוגר ראש הסגל יואב הורביץ בראשות משלחת לשיחות עם אנשי הממשל.

חברי המשלחת נפגשו עם גורמים בכירים בבית הלבן יחד עם השגריר בארצות הברית רון דרמר כדי לדון בנושא. נסיעת המשלחת לארצות הברית מגיעה כשבוע לאחר ביקורו של השליח המיוחד של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ייסון גרינבלט, בישראל ופגישתו עם ראש הממשלה נתניהו, הנשיא ראובן ריבלין, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ועבדאללה, מלך ירדן.

לקריאה נוספת:
ראש הסגל של נתניהו יצא לשיחות בבית הלבן על הבנייה בהתנחלויות
בנייה בהתנחלויות ותפילה משותפת: שליח טראמפ ונתניהו נפגשו שוב
שליח טראמפ נפגש לראשונה עם נציגי ההתנחלויות: "שמחים שיש ממשל אוהד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ממריאים לישראל אחרי ביקור בסין, 21 במרת 2017. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ורעייתו ממריאים מסין לישראל, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בשבוע שעבר, נפגש גרינבלט עם נתניהו פעמיים. בהודעה משותפת של לשכת ראש הממשלה והבית הלבן שפורסמה בתום הפגישה השנייה, שנמשכה כשלוש שעות, נמסר כי נתניהו וגרינבלט השיגו "התקדמות בנושא הבנייה בהתנחלויות", אולם השיח בנושא יימשך. עוד נמסר כי השיחה, שמצטרפת לפגישה נוספת שארכה כחמש שעות, הייתה "חיובית", ועסקה באינטרס המשותף של ארצות הברית ושל ישראל בקידום שלום בין ישראל לפלסטינים. כמו כן, השניים דנו בצעדים קונקרטיים שנועדו לסייע בקידום הכלכלה הפלסטינית.

בדומה לפגישותיו של הורוביץ, במוקד הפגישות בין גרינבלט לנתניהו עמד הניסיון הישראלי להגיע לנוסחה עם הממשל בנוגע להיקפי הבנייה בהתנחלויות. נתניהו הציג לשליח טראמפ הצעות לנוסחאות שיגדירו את היקפי הבנייה המקובלים מבחינת הממשל, והציע לתחום את הבנייה בהתנחלויות לתחומי השיפוט של היישובים הקיימים. עם זאת, על פי ההודעה שנמסרה, טרם הושגו הסכמות בנוגע להיקפי הבנייה בהתנחלויות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושליח ממשל טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט. ירושלים, 13 במרץ 2017. לשכת העיתונות הממשלתית
גרינבלט ונתניהו, שבוע שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית

גרינבלט נועד גם עם אבו מאזן, לו הבהיר כי הבניה בהתנחלויות לא תוקפא אם יחודש המשא ומתן עם ישראל. לפי הדיווח, שציטט גורמים דיפלומטיים ערביים, גרינבלט אמר בפגישה בין השניים, שהתקיימה ברמאללה, כי במקום זאת תחול "האטה" ולא יפורסמו מכרזים חדשים. לפי דיווח מפי גורם פלסטיני לסוכנות הידיעות הטורקית "אנאדולו", אבו מאזן הציג לגרינבלט את שלושת תנאיו המקדימים למשא ומתן ישיר - שחרור "האסירים הוותיקים", אלה שנעצרו לפני הסכמי אוסלו בשנת 1993; הקפאת הבנייה והסכמת ישראל לפתרון שתי המדינות במסגרת זמן מוגדרת מראש.

(עדכון ראשון: 15:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully