וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזנקוט: בכיר חיזבאללה חוסל בסוריה בהוראת הנהגת הארגון

21.3.2017 / 16:35

הרמטכ"ל אמר כי חיסולו של מוסטפא בדר א-דין, ששימש רמטכ"ל חיזבאללה, משקף את עומק המשבר שחווה הארגון השיעי. גורם בצה"ל אמר כי הייתה זו הוראה של נסראללה. בחיזבאללה מכחישים

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שמרית גולדשטיין

הרמטכ"ל גדי איזנקוט אמר היום (שלישי) כי מוסטפא בדר א-דין, בכיר חיזבאללה שנהרג בשנה שעברה בסוריה, חוסל על ידי מתנגדיו בשורות הארגון. בכנס על שמו של מאיר דגן הוסיף הרמטכ"ל כי החיסול שאירע בדמשק במאי האחרון מדגיש "את עומק המשבר הפנימי" שחווה הארגון השיעי. לדבריו, "זה משקף את היקף האכזריות, המורכבות והמתיחות שבין חיזבאללה ואיראן". בחיזבאללה הכחישו את הדברים. גורם בצה"ל אמר כי ישראל סבורה שההוראה לחסל את בדר א-דין ניתנה על ידי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה.

איזנקוט אמר את הדברים ברקע המתיחות בגבול הצפון שהתגברה מאז תקפה ישראל משלוח נשק של חיזבאללה ביום שישי, ובתגובה שיגר צבא סוריה טיל נ"מ לעבר מטוסי חיל האוויר. אתמול טען צבא סוריה כי הפיל מל"ט ישראלי באזור קוניטרה, יום אחרי שדווח כי צה"ל חיסל פעיל במיליציה התומכת במשטר באותו אזור. לפי צה"ל, כלי הטיס מדגם "רוכב שמיים" התרסק ולא הופל.

גורמי מודיעין בישראל סבורים כי מי ששימש רמטכ"ל חיזבאללה נקלע לעימות עם גורמים איראניים בסוריה בעקבות האבדות הכבדות שהארגון ספג בסוריה, שם הוא תומך בנשיא בשאר אסד. לטענתם, בדר א-דין נהרג בהפגזה של המורדים, אולם הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח בשעתו כי לא התקיימה לחימה באזור.

מוסטפא בדר א-דין, בכיר חיזבאללה שחוסל, 13 במאי 2016. רשת אל-מנאר, מערכת וואלה! NEWS
תעלומת חיסולו עדיין לא נפתרה. בדר א-דין/מערכת וואלה! NEWS, רשת אל-מנאר

במהלך נאומו אמר איזנקוט כי "אנחנו מצליחים לשמור את הגבול עם סוריה שקט, זאת לצד עמידה על האינטרסים שלנו בזירה הצפונית ולמנוע התעצמות ממי שלא צריך להתעצם בנשק מתקדם".הןא אמר כי שליש מכוחו של חיזבאללה מושקע בסוריה, ועל אף אבידות קשות ומשברים פנימיים - הוא רוכש ידע צבאי ומתעצם.

"אני חושב שהשכלנו בשש השנים האחרונות לקיים מדיניות נכונה מאוד של אי מעורבות גלויה לצד עמידה על האינטרסים שלנו", אמר על המצב בסוריה. "יש לנו אינטרס שהמציאות הזו תימשך עוד שנים רבות אחרי הניצחון ביום כיפור, שהביא לשקט בצפון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully