וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמכי סודיות וחקירה פלילית: כך תילחם הכנסת בהדלפות מוועדות

21.3.2017 / 15:17

ועדת הכנסת אישרה צעדים לטיפול בהדלפות מדיונים חסויים. לפי הנהלים החדשים, אם יתעורר חשש להדלפה ותהיה הצדקה לחקירה, תועבר תלונה ליועץ המשפטי לממשלה. בנוסף לכך, ח"כים יידרשו לחתום על מסמך התחייבות לסודיות

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

ועדת הכנסת בראשותו של ח"כ יואב קיש (הליכוד) אישרה היום (שלישי) פה אחד את הצעתו של קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, בעניין נהלים חדשים לטיפול בהדלפות מתוך דיונים חסויים בכנסת. ההחלטה באה בעקבות דיונים שהתקיימו לאחרונה בוועדת חוץ וביטחון עם ראש אמ"ן האלוף הרצי הלוי וראש הממשלה בנימין נתניהו ודיונים בוועדה לביקורת המדינה על דוח המבקר על מבצע "צוק איתן", שמהם הודלפו ציטוטים לתקשורת.

הנהלים החדשים קובעים כי לכשיתעורר חשש להדלפת מידע מישיבה חסויה, וכאשר לפי יושב ראש הוועדה וקצין הכנסת קיימת הצדקה לחקירה פלילית, יעביר קצין הכנסת, באישור היועץ המשפטי לכנסת, תלונה ליועץ המשפטי לממשלה להמשך הטיפול במישור הפלילי.

נוהל נוסף קובע כי במקרה שיודלף מידע מישיבה חסויה, זהותו של חבר הכנסת המדליף תיוודע לגורמים, והדבר אינו מצדיק חקירה פלילית, יהיה רשאי קצין הכנסת להעביר את הנושא לטיפולה של ועדת האתיקה. זו תוכל להשתמש בסמכויותיה למתן עונשים, לרבות הטלת עיצומים.

לקריאה נוספת:
ראש אמ"ן מזהיר: עזה נמצאת בפני משבר לנוכח המצב הכלכלי
בנט: "דוח צוק איתן - רעידת אדמה"; יעלון: "מדליף ומקושש לייקים"
ליברמן: "מי שמדליף מהקבינט הוא קרימינל, מדובר בעבירה פלילית"

וועדה משותפת לוועדת חוקה וועדת חוץ וביטחון בדיון בהצעות חוק ההסדרה, כנסת. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
ועדה משותפת של ועדת חוץ וביטחון וועדת הכספים, החודש/נועם מושקוביץ

בנוסף לכך, חברי הכנסת יידרשו לחתום על מסמך התחייבות על שמירת סודיות המידע הנמסר להם בישיבות חסויות. החברים בוועדות כמו חוץ וביטחון יידרשו לחתום על המסמך עם תחילת כהונתם בוועדה, והחברים בוועדה שאינה חסויה דרך קבע אך מקיימת ישיבה חסויה מטעמי ביטחון - יידרשו לחתום על המסמך באותה ישיבה.

בוועדה הסבירו היום כי הדלפות של מסמכים או מידעים מתוך דיונים אלה מעוררות "חשש לפגיעה של ממש בביטחון המדינה ואף להחלשת סמכויות הפיקוח של הכנסת על מערכת הביטחון".

יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש הוסיף: "תופעת ההדלפות מדיונים חסויים חמורה ומחייבת טיפול. זו ההמלצה המרכזית שפוספסה בדוח המבקר בנושא 'צוק איתן'. פניתי לראש הממשלה בבקשה לחייב את שרי הקבינט לחתום על הסכמה לבדיקת פוליגרף במקרה של הדלפה. ברגע שהדיונים הרגישים האלו הופכים לפוליטיים - אזרחי ישראל משלמים את המחיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully