וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרק את השקית - והשתלט על החיילת: תיעוד ניסיון הפיגוע בפריז

20.3.2017 / 19:00

בסרטון ממצלמות האבטחה נראה המחבל מפתיע את החיילת בנמל התעופה שבבירת צרפת, בזמן שיתר החיילים שסיירו במקום היו לפניה. כעבור שלוש דקות שבהן ניסה לחטוף את הנשק שלה, הוא נורה למוות

תיעוד מהתקרית בנמל התעופה אורלי שבפריז חושף את הרגעים שבהם נתפסה החיילת בהפתעה כשהמחבל השליך את שקית הקניות שלה ותפס אותה מאחור. סוכנות הידיעות אי-פי השיגה את הסרטון של מצלמות האבטחה שתיעד את האירוע מיום שבת האחרון, שגרם לתבהלה בנמל התעופה השני בגודלו בבירת צרפת. התוקף, זיאד בן בלקסם, תפס את החיילת באזור כתפיה כשעמיתיה סיירו מעט לפניה.

הוא השליך את השקית, שלפי הרשויות הכילה מכל דלק. כשהוא אוחז באקדח טעון בכדורים המשמשים לירי בציפורים, הוא משך אותה אחורה. לכמה רגעים, כמעט שאיש לא הגיב – נוסע וחייל אחר חלפו על פניהם מבלי להגיב. לפתע, אנשים התחילו להסתובב כשהמחבל משך את החיילת לכיוונים.

בזמן שצעק כי הוא מוכן להרוג ולמות למען אללה, בן בלקסם נראה כשהוא נאבק לחטוף את הנשק של החיילת. אחרי שלוש דקות, הוא נורה למוות אחרי שהתקרב לקבוצת אנשים בנמל. פרט אליו, לא היו נפגעים נוספים.

לפני התקרית בנמל התעופה, ירה בלקסם בפניה של שוטרת אחרי שנעצר בשל עבירות תנועה. לפי הרשויות, למחבל, יליד המדינה בן 39, היה עבר פלילי שכלל עבירות של סמים ושוד. בדיקות שלאחר המוות מצאו עקבות של קוקאין וקנאביס בדמו של בלקסם, וגם כמות אלכוהול הגדולה פי שניים מהמגבלות הקיימות על נהגים בצרפת.

לקריאה נוספת על התקרית בפריז
התוקף אמר לחיילים בנמל התעופה בפריז: "כאן כדי למות למען אללה"
צרפת: אדם חטף נשק של חיילת בשדה התעופה בפריז - ונורה למוות

תיעוד ניסיון הפיגוע בנמל התעופה אורלי, פריז, צרפת, 18 במרץ 2017. AP
רגעי המאבק בין המחבל לחיילת בנמל התעופה אורלי, שבת/AP
  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • פריז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully