וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכורדים בסוריה: רוסיה מקימה בסיס חדש לאימון כוחותינו

20.3.2017 / 16:03

דובר מיליציית ה-YPG אמר כי כוחות רוסיים כבר הגיעו לאזור עפרין, שם יוקם הבסיס כחלק מהמאבק בדאעש. עם זאת, במוסקבה מכחישים. טורקיה, שיחד עם רוסיה מנסה להביא לסיום המלחמה, מגדירה את המיליציה ארגון טרור

צילום: רויטרס

רוסיה מקימה בסיס חדש בצפון-מערב סוריה כחלק מהסכם עם המיליציה הכורדית (YPG) - כך מסר היום (שני) דובר מטעם המיליציה. הבסיס יוקם בשטח שעליו היא שולטת והוא ישמש לאימון לוחמיה במסגרת המאבק בטרור. עם זאת, משרד ההגנה של רוסיה הבהיר כי אין לו תכניות להקים בסיסים חדשים בסוריה. בטורקיה, המגדירים את המיליציה שנתמכת בידי ארצות ברית ארגון טרור, הביעו התנגדות לכך.

דובר המיליציה רדור חליל אמר כי ההסכם נחתם אתמול ונכנס לתוקף היום. לדבריו, כוחות רוסיים כבר הגיעו לאזור עפרין בנגמ"שים ובכלי רכב משוריינים. הוא הוסיף כי המיליציה מתכננת להרחיב את שורותיה עד לכדי מאה אלף לוחמים, כך שהיא תהפוך לכמעט צבא סדיר. לפי מוסקבה, אין מדובר בבסיס כי אם בסניף של "מרכז הפיוס", האחראי על השגת הסכמים מקומיים בין הצדדים בשטח. בתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות נראים כלי רכב משוריינים עם דגלי סוריה באזור עפרין שבמחוז חאלב.

לוחמים המיליציה הכורדית YPG באזור העיירה תל אבייד, שבצפון סוריה, 14 ביוני 2015. רויטרס
כוחות של ה-YPG בצפון סוריה, 2015/רויטרס

סגן ראש ממשלת טורקיה אמר בתגובה לשאלות בנושא שהופנו אליו במסיבת עיתונאים כי אנקרה לעולם לא תאפשר הקמת "שלטון טרור" בצפון סוריה, כשהוא מתייחס ל-YPG. "הרוסים יודעים זאת, האמריקנים יודעים זאת ומדינות אחרות יודעות זאת", אמר נעמן קורטולמוש.

ה-YPG היא גם בעלת ברית של ארצות הברית וחלק מרכזי בקואליציית "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים", הנתמכת על ידי וושינגטון במסגרת מאבקה בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). טורקיה, מגדירה את ה-YPG ארגון טרור ושלוחה של המחתרת הכורדית (PKK), והיא הביעה התנגדות נחרצת לשיתוף פעולה עמה.

אנקרה פתחה במבצע צבאי מעבר לגבול באוגוסט שעבר כדי למנוע מהכורדים בסוריה להרחיב את השטח שבשליטתם, הכולל חלקים נרחבים בצפון-מזרח סוריה ואת עפרין, שנמצאת בצפון-מערבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully