וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: כשליש מהאוכלוסייה היהודית בישראל מעוניינת לעזוב את הארץ

20.3.2017 / 3:49

על פי הסקר, שנערך עבור "מסע ישראלי", בקרב חילונים הנתון גבוה יותר ו-36% מהם העידו שהיו עוזבים את הארץ אם הייתה להם אפשרות. עוד עולה מהסקר כי כמחצית מהחילונים מגדירים את עצמם "ישראלים" והיתר "יהודים"

דגלי ישראל בחגיגות יום העצמאות. AP
"רבים מאזרחי ישראל אינם חשים תחושת שייכות למדינה"/AP

כשליש מהאוכלוסייה היהודית בישראל, 27%, היו עוזבים את הארץ לו ניתנה להם אפשרות כזו - כך עולה מסקר של "מסע ישראלי" שנערך על ידי מכון מדגם. הנתון הגבוה ביותר נרשם בקרב מי שהגדירו את עצמם חילונים, שם העידו כ-36% שהיו עוזבים את הארץ. הנתון הנמוך ביותר נרשם בקרב האוכלוסייה הדתית – כ-7%.

הפרופיל שזוהה בסקר של מי שייטה לעזוב את הארץ הוא של גבר חילוני שאינו נמצא בזוגיות (רווק, גרוש או אלמן) בגילאי 29-23. נתון נוסף שעלה בסקר הוא שאלת הזהות – ישראלי או יהודי. בעוד מסורתיים ודתיים העידו באופן גורף כי הם מגדירים את עצמם יהודים (83% ו-90% בהתאמה), אצל חילונים הנתונים התחלקו כאשר 44% מהם מגדירים את עצמם ישראלים ו-53% מגדירים את עצמם קודם כל יהודים.

עוד בוואלה! NEWS:
לפיד נגד לפיד: אתר "יש עתיד" מתגאה בהצעה שהיו"ר דוחה על הסף
חרף הרשעתו בעבירות מין: אופק בוכריס הוזמן לטקס לצד צמרת צה"ל
במטרה למנוע בחירות: שרי הממשלה מנסים לגשר בין נתניהו לכחלון

חגיגות יום ירושלים ליד שכונת שייח ג'ראח. AP
הנתון הנמוך ביותר נרשם בקרב האוכלוסייה הדתית – כ-7%/AP

הסקר נערך לקראת כנס "מסע ישראלי כמחולל שינוי" הרביעי שיתקיים היום בכנסת, ומטרתו למצוא דרכים לשיח משותף בחברה הישראלית. בכנס ישתתפו בין היתר יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ומפקד חיל האוויר לשעבר אליעזר שקדי.

אורי כהן, מנכ"ל "מסע ישראלי", אמר כי "עצם העובדה שרבים כל כך מעידים על עצמם שהיו עוזבים את הארץ לו ניתנה להם ההזדמנות לכך, מעידה על כך שרבים מאזרחי ישראל אינם חשים תחושת שייכות למדינה. זהו נתון מדאיג המחייב את כולנו להתמודד עם סוגיה קשה זו". הוא הוסיף כי "נתוני הסקר מעידים על בעיה בתחושת הזהות, החיבור וההשתייכות לעם, לארץ ולמדינה אצל ציבור גדל והולך במדינת ישראל וזו מציאות שכבר כעת יוצרת שסע ופיצול בחברה הישראלית כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully