וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרפאת האחות שנשרפה למוות נפתחה מחדש: "ציבור המטופלים התייתם"

19.3.2017 / 11:22

האחות טובה קררו, שהוצתה למוות בידי מטופל, הותירה אחריה לא רק משפחה אבלה אלא גם צוות רופאים, אחיות, ועשרות מטופלים שנותרו ללא האחות האהובה ומנסים כעת לחזור לשגרה. "איבדנו את המלאך ששמר עלינו", אמרו היום, עם פתיחתו המחודשת של הסניף בחולון

צילום: אור רביד באמצעות הסמארטפון של וואה-ווי, עריכה: שניר דבוש

פחות משבוע לאחר שהאחות הראשית של קופת החולים כללית בחולון, טובה קררו, נרצחה באכזריות בידי המטופל אשר פרג', שהצית אותה למוות בחדרה במרפאה באירוע שזעזע מדינה שלמה, קופת החולים הקטנה ברחוב קפלן נפתחה הבוקר (ראשון) שוב לקבלת קהל. צוות הרופאים, האחיות והמטופלים מנסים לחזור לשגרה, למרות ההלם והאובדן.

"יהיה קשה לעבור פה ולא להיזכר באירוע הקשה", סיפר לוואלה! NEWS הבוקר יצחק דרשל, תושב השכונה ואחד ממטופליה של טובה. "יש כעס עצום וקשה לעכל את מה שקרה. טובה נתנה מעצמה שנים רבות וטובות למטופלים והכל נקטע ברגע אחד. ציבור המטופלים התייתם מהמלאך ששמר עליו".

עוד בוואלה! NEWS:
בתה של האחות שהוצתה למוות בקופת חולים: "כל עם ישראל מחבק אותנו"
האחיות שעבדו עם טובה שבו למרפאה שבה הוצתה: "זה רצח מתוכנן"
"יש שריפה בקופת חולים. אחת האחיות מתה": הדיווח על הרצח בחולון

סניף של קופת החולים כללית נפתח מחדש לאחר שמטופל הצית את האחות טובה קררו, 19 במרץ 2017. טל אנגלנדר
"טובה נתנה מעצמה שנים רבות וטובות למטופלים". קופת החולים, הבוקר/טל אנגלנדר

החל משעות הבור המוקדמות החלו להיאסף עשרות מטופלים בכניסה לקופת החולים, עוצרים בכניסה לחדר 5, שהיה חדרה של טובה, מציצים פנימה ונזכרים באירוע הנורא שהתרחש מאחורי הדלת. "אני מגיע לכאן הבוקר, עומד מול הגל-עד שהוקם לכבודה של טובה והדמעות זולגות לי מעיניים", אמר משה מושקוביץ, בן 75, אחד מאותם עשרות מטופלים. "טובה טיפלה בי במסירות ובאהבה. אני לא יכול להבין איך אדם גזל חיים ונשמה של אישה טהורה כמו טובה".

ז'אנה גבריאלוב, עובדת משק בקופת החולים זה שנים רבות, הייתה בעבודה בבוקר שבו טובה נשרפה למוות. הבוקר, היא הצביעה על רצפת הכניסה של קופת החולים ושחזרה: "שמענו צעקות. פה היה זרוק הבקבוק עם החומר הדליק, דרכתי עליו וכיביתי אותו אבל לא יכולתי לתאר לעצמי שממש לפני כמה דקות אותו מטופל פגע בטובה. הכל קרה כל כך מהר".

"זה בוקר קשה מאוד", הוסיפה. "טובה לא רק הייתה אחות במרפאה, היא הייתה חברה שלנו. קשה להוציא מהפה את המילה 'איננה'". גם ד"ר איציק שלו, רופא משפחה במרפאה, תיאר בכאב את החזרה הקשה לשגרה. "כל בוקר אני מתעורר ואני מדבר עם טובה. אני לא מאמין שזה קרה, במשך 25 שנים כל בוקר היינו נפגשים, מתחבקים, זורקים מילה טובה. טובה חסרה לנו", אמר. "אבל עם כמה שקשה אני חייב להיות עם המטופלים. זאת שליחות, אלה החיים. נמשיך להיות עצובים שטובה איננה, אבל החיים ממשיכים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
סניף של קופת החולים כללית נפתח מחדש לאחר שמטופל הצית את האחות טובה קררו, 19 במרץ 2017. טל אנגלנדר
קופת החולים, הבוקר/טל אנגלנדר

חדר 5 עומד מיותם באמצע המסדרון. מאז האירוע הקשה, החדר עבר שיפוץ וניקוי, אבל מה שקצת סבון וסיד יכולים להסתיר, הזיכרון לא שוכח. מעצרו של פרג' בן ה-78, החשוד בהצתה, הוארך בשבוע שעבר והוא נלקח להסתכלות פסיכיאטרית. האירוע הקשה, הוביל אחריו גל מחאה מצד עשרות צוותים רפואיים, עובדים סוציאליים וגורמים בהסתדרות העובדים שיצאו להפגנות ועצרות מחאה נגד מקרי האלימות הקשים שחווים נותני השירותים לאזרח.

אתי רוזנברג, מנהלת הסיעוד במחוז תל אביב של קופת חולים כללית, הסבירה כיצד מנסים להחזיר את הסביבה לשגרה. "הצוות עבר שיחות פרטניות על המקרה הקשה, גם היחידות לביקורת הנופש בקופה הבהירו שחלק הטיפול של התמודדות עם הטראומה הוא חזרה לשגרה", אמרה. "לעיתים הטיפול באנשים עוזר בהתמודדות עם החוויה הקשה שעברו לאחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully