וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם על דברי נתניהו בישיבת הממשלה על "הגן המזרחי"; ח"כ פרץ: "גזענות"

ראש הממשלה אמר את הדברים בתשובה לשאלת שר האוצר על רצונו לדחות את שידורי התאגיד הציבורי. ח"כ חסון: "תורת הגזע של נתניהו נחשפה אתמול". השר כחלון מגן: "הוא לא אמר הגן המזרחי, הייתי שם בחדר, הוא אמר הגן"

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "אעמוד בהתחייבות כלפי תושבי עמונה". מערכת וואלה! NEWS
"אלף 'ועדות ביטון' לא יתקנו". נתניהו בישיבת הממשלה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS

התבטאותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בישיבת הממשלה אתמול (חמישי) בנושא הצעתו לדחות את מועד תחילת שידורי התאגיד הציבורי עוררה ביקורת מצד גורמים רבים במערכת הפוליטית. בתשובה לשאלתו של שר האוצר, משה כחלון, מדוע ביקש לדחות בחצי שנה את עליית התאגיד לאוויר השיב נתניהו: "קפץ לי הגן המזרחי".

ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) תקף את דבריו של נתניהו וטען כי האמירה מבטאת את תפיסת עולמו: "מדובר בגזענות ובהתנשאות שמזכירות לי את הזחיחות של מפא"י שהייתה בשיאה ב-1977. אין מדובר בהומור עצמי אלא בחשיפת אמת פנימית אפלה. זהו עוד ביטוי למדיניות המפלה של נתניהו: הרי כולם יודעים איפה חסרים בתי חולים בארץ ואיפה יש צפיפות גדולה בכיתות". ח"כ פרץ הוסיף כי "אני מהאישים הפוליטיים שמעולם לא הסכימו להניח לשסע העדתי או הדתי לשחק תפקיד בשיח הפוליטי ותמיד העדפתי מאבק מעמדי, אבל אמירה כזאת מחייבת לעמוד מולה ומדיניות כזאת מחייבת להתקומם"

ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) זעם על הדברים ואמר כי "אלף 'ועדות ביטון' לא יתקנו את תורת הגזע של נתניהו שנחשפה היום". לדבריו, "שנתיים עברו מאז שהליכוד ניצח בבחירות. שנתיים מאז שנתניהו, רגב, חזן ומי לא אכלו לנו את הראש על הדברים של גרבוז ופתאום נתניהו מספר שיש גן מזרחי שגורם להפכפכות".

עוד בוואלה! NEWS:
הסדר טיעון לח"כ גטאס: יישלח לשנתיים מאסר, סעיף האישום ירוכך
"לא מפסיק לבכות": זוכה פרס ישראל שהקדיש את חייו לחיילים
חלונות כהים ומצלמות נסתרות: כך תופסים נהגים המשתמשים בנייד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין מדובר בהומור עצמי". ח"כ פרץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

חסון הוסיף כי הוא "מתבייש בראש הממשלה שלי שזה מה שהוא חושב עלינו, זה מה שהוא חושב על חלק גדול מאזרחי ישראל ומתבייש עוד יותר בחבורת האפסים שמקיפה את נתניהו ושותקת על התבטאות מפלגת כזו".

חברת סיעתו של חסון, ח"כ סתיו שפיר, תקפה אף היא אמש את דבריו של נתניהו. "לא ה'גן' המזרחי קפץ לו, לנתניהו, אלא הגן האליטיסטי והמתנשא של ראש ממשלה מנותק ששכח מזמן מה זה להיות ישראלי" כתבה שפיר בחשבון הפייסבוק שלה.

"מעניין מה הוא היה אומר על האמירה הזו שלו, אם היה אומר אותה גרבוז?", שאל ח"כ מאיר כהן (יש עתיד). "הגן היחיד שקפץ לו, הוא הגן הטבעי שלו - הגן המפלג. מוטב לו ולכולנו שהוא יחפש במארג הגנטי שלו את הגן היהודי וישקול מילותיו כמתבקש מראש ממשלה. אני מצפה שיתנצל על האמירה הגזענית והמיותרת", אמר ח"כ כהן.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ועדת החוקה של הכנסת דנה ב"חוק גרוניס". גדעון צנטנר
"התבטאות מפלגת". ח"כ חסון/גדעון צנטנר

השר כחלון ניסה הבוקר להגן על ראש הממשלה. בראיון ברדיו חיפה כי הציטוט אינו מדוייק "נתניהו לא אמר הגן המזרחי, הייתי שם בחדר, הוא אמר הגן". לדברי גורם שנכח בישיבה, נתניהו התייחס לדברים של הש אריהר דרעי ואז אמר "גם לי קפץ הגן הספרדי", ולא "המזרחי".

במטה למאבק בגזענות כינו את התבטאותו של נתניהו "מבישה" והוסיפו כי היא "תוצאה של הלך רוח שמייחס למזרחים תכונות של כעס ואלימות". עוד נמסר מהמטה כי "ההתנצלות של ראש הממשלה נתניהו מחויבת המציאות, אבל חשוב ממנה, על נתניהו לנסות לאמץ לעצמו תפיסת עולם שלא מייחסת לאנשים תכונות כאלו או אחרות בהתאם למוצאם".

(עדכון ראשון 00:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully