וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוטובולי ארגנה סיור לשגרירים בגבעת התחמושת - והמערביים החרימו

14.3.2017 / 19:30

סגנית שר החוץ ארגנה את הסיור לציון 50 שנה למלחמת ששת הימים. כ-80 שגרירים הוזמנו, אך רק 15 הגיעו - כולם מהמזרח, אמריקה הלטינית ואפריקה. "שגרירי מדינות אירופה החרימו את הסיור משום שהוא מעבר לקו הירוק"

ציפי חוטובלי. שחר עזרן,
אף אחד משגרירי המעצמות לא הגיע. חוטובולי/שחר עזרן

אף שגריר אירופי או מערבי לא הגיע היום (שלישי) לסיור מיוחד שקיימה סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, שבו השיקה קמפיין חדש של משרד החוץ לציון 50 שנה למלחמת ששת הימים. לוואלה! NEWS נודע כי לאירוע הוזמנו כ-80 שגרירים וראשי נציגויות המוצבים בישראל, ואולם רק 15 הגיעו לסיור שהתקיים בגבעת התחמושת.

השגרירים שהגיעו לסיור הם ממדינות המזרח הרחוק, אמריקה הלטינית ואפריקה ונציג של השגרירות הבולגרית בישראל. אף אחד משגרירי מעצמות העולם - אירופה, רוסיה, סין, הודו או מדינות האיחוד האירופי - לא הגיע.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
בני משפחת האחות שנרצחה: "טיפלה באלפים ונקטפה במקום עבודתה"
אמיר נהרג לפני החתונה, אנס עבד רק יומיים: ההרוגים בשריפת הזיקוקים
מנכ"ל מובילאיי: "עסקת אינטל מקרבת אותנו לכבישים ללא תאונות דרכים"

גבעת התחמושת, ירושלים. ויקיפדיה, אתר רשמי
קמפיין הסברה נרחב במסגרת יובל לניצחון. גבעת התחמושת/אתר רשמי, ויקיפדיה

במסגרת שנת היובל לניצחון הישראלי במלחמת ששת הימים ולאיחוד ירושלים, יזמה חוטובלי קמפיין הסברה נרחב במשרד החוץ, שנועד בין היתר לשמש מול הקמפיינים הפלסטיניים לציון 50 שנות כיבוש. סגנית השר השיקה את הקמפיין בסיור שנועד לשגרירים הזרים בגבעת התחמושת, אחד האתרים המרכזיים באיחוד ירושלים. ואולם, גבעת התחמושת נמצאת מעבר לקו הירוק בירושלים, והנציגים הרשמיים של מרבית המדינות - שאינן מכירות בריבונותה של ישראל במזרח ירושלים - לא מקיימים שם ביקורים רשמיים, וגם לא מבקרים במשרדי הממשלה באזור.

לקראת האירוע שוגרו הזמנות לכ-80 שגרירויות ונציגויות בישראל, אך רק 15 אישרו הגעה - סרי לנקה, הפיליפינים, אנגולה, הרפובליקה הדומיניקנית, קוסטה ריקה, קניה, קונגו, אתיופיה, מיאנמר, הרפובליקה דמוקרטית של קונגו, ניגריה רואנדה ואלבניה. לסיור הגיע גם דיפלומט בולגרי, אך לא השגריר בעצמו, יחד עם סגן השגריר של פנמה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"אם ירושלים לא תהיה תחת ריבונות ישראלית, לא יישאר לה זכר"

במהלך הסיור הודתה חוטובלי לשגרירים שכן הגיעו והתייחסה לאלה שלא. "ישנם שגרירים שמסרבים לבוא לסיור במזרח העיר, אף שמרחק הנסיעה ממשרד החוץ לגבעת התחמושת מסתכם בכעשר דקות", אמרה. "אם ירושלים לא תהיה תחת ריבונות ישראלית, לא יישאר לה זכר עבור דתות אחרות, כמו שראינו את הרובע היהודי חרב כשנכנסנו לעיר העתיקה ב-67'. זה המסר החשוב להעביר למדינות העולם. לכן, חשוב להגיע לשטח כדי להבין מקרוב מדוע על ירושלים להישאר מאוחדת". בלשכתה טענו כי "השגרירים ממדינות אירופה החרימו את הסיור משום שהוא מעבר לקו הירוק".

השגרירים שכן הגיעו שמעו סקירה של בכירי האתר בגבעת התחמושת ונפגשו עם נציג דור הבנים של הלוחמים. חוטובלי סיפקה תיאור היסטורי של רגעי הפריצה לעיר העתיקה והתייחסה למורשת הקרב של המלחמה. "מלחמת ששת הימים הייתה מלחמה בין דוד לגלית", סיפרה, "מדינת ישראל הייתה קטנה ומבודדת, ללא עוצמה כלכלית וללא תמיכה בינלאומית ונאלצה להגן על עצמה מפני מתקפה רב חזיתית מצד מדינות ערב השכנות", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully