וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום האהוב על מתמטיקאים: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

14.3.2017 / 6:45

ברחבי העולם יציינו את יום הפאי הבינלאומי לכבוד הסימן המתמטי שערכו 3.14. שליחו של טראמפ ג'ייסון גרינבלט ייפגש עם אבו מאזן ברמאללה. ועדת הכנסת תדון בהדחתו של ח"כ גטאס ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

שליחו של טראמפ ייפגש עם אבו מאזן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושליח ממשל טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט. ירושלים, 13 במרץ 2017. שגרירות ארצות הברית בישראל
מאטי שטרן, מערכת וואלה! NEWS
ייפגש גם עם ריבלין והרצוג. גרינבלט ונתניהו, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, שגרירות ארצות הברית בישראל מאטי שטרן

אתם צריכים לדעת שהיום ייפגש ג'ייסון גרינבלט, השליח המיוחד של ארצות הברית לענייני המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה. זאת, יממה אחרי שנועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושוחח עמו על תהליך השלום ועל בנייה בהתנחלויות. גרינבלט צפוי להיפגש במהלך היום גם עם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג. במהלך שהותו בארץ הוא ייפגש גם עם נשיא המדינה ראובן ריבלין ועם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי.

דיון בהדחתו של ח"כ גטאס

החל הדיון בבקשת המדינה להמשיך את מעצר הבית של ח"כ גטאס. יותם רונן
יש צורך בתמיכת 90 ח"כים להדחתו הסופית. גטאס/יותם רונן

אתם צריכים לדעת שהיום תדון ועדת הכנסת בהדחתו של ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) שחשוד בהברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים. מדובר בדיון ראשון שאחריו יתקיים הדיון השני והאחרון, אשר בסיומו יצביעו חברי הוועדה על ההדחה – לשמה דרוש רוב של 75% מהחברים. אם אכן יושג הרוב, תידרש תמיכתם של 90 חברי כנסת במליאה לצורך הדחתו של ח"כ גטאס. אם ההדחה תצלח בסופו של דבר, תהיה זו הפעם הראשונה שבה ייעשה שימוש בחוק ההדחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טקס סיום קורס חובלים

טקס סיום קורס חובלים, בסיס חיפה. 7 בספטמבר 2016. ערן גילווארג
שנתיים וחמישה חודשים. טקס סיום קורס חובלים בספטמבר האחרון/ערן גילווארג

אתם צריכים לדעת שהיום יערך טקס סיום קורס חובלים, מחזור 134. קורס החובלים נמשך שנתיים וחמישה חודשים וכולל ארבעה שלבים המכשירים את החיילים לתפקיד קצין הים. הטקס, שיתקיים בבסיס חיל הים בחיפה, יהיה בנוכחות הרמטכ"ל גדי איזנקוט ומפקד זרוע הים אלוף אליהו (אלי) שרביט.

יום הפאי הבינלאומי

פאי. ShutterStock
בישראל זהו "יום המדע". פאי/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו בעולם את יום הפאי הבינלאומי. מדובר ביום לכבוד הסימן המתמטי, הפאי, שערכו 3.14. היום מצוין בדרך כלל בקרב מתמטיקאים ברחבי העולם, אך גם בקרב מורים, סטודנטים ותלמידים. עם השנים, הפך היום הבינלאומי למחווה שכוללת אכילת עוגות פאי, שתיית פינה-קולדה, הדלקת 3.14 נרות ואירועים נוספים. בישראל זכה יום הפאי לכינוי "יום המדע" והוא מצוין במערכת החינוך.

138 שנים להולדתו של אלברט איינשטיין

אלברט איינשטיין. AP
זכה בפרס נובל לפיזיקה בשנת 1921. איינשטיין/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 138 שנים נולד גדול הפיזיקאים, אלברט איינשטיין, שהגה את תורת היחסות ונתפס בעולם המדע כסמל לגאונות. התיאוריה של איינשטיין שינתה את כל מה שהיה ידוע עד אותה עת מבחינת תפיסת הזמן, המרחב, המסה, התנועה וכוח המשיכה. איינשטיין, שהיה יהודי גרמני, זכה על תרומתו בפרס נובל לפיזיקה בשנת 1921. הוא הלך לעולמו בגיל 76 עקב מפרצת באבי העורקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully