וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רעייתי שולטת באבטחה? הזוי": ראש הממשלה על דוכן העדים

14.3.2017 / 13:44

נתניהו ורעייתו שרה העידו בבית משפט השלום בתל אביב בתביעת הדיבה שהגישו נגד העיתונאי יגאל סרנה, שכתב פוסט בפייסבוק על מריבה לכאורה ביניהם. רה"מ: "כל מה שנאמר הוא שקר מוחלט". שרה נתניהו: "עיתונאים מזהים שאני החוליה החלשה"

עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה העידו היום (שלישי) בבית משפט השלום בתל אביב בתביעת הדיבה שהגישו נגד העיתונאי יגאל סרנה. את התביעה הגישו בעקבות פוסט שכתב סרנה בפייסבוק, לפיו שרה נתניהו הורתה לבעלה לרדת ממכוניתם המשותפת בעת שנסעו בכביש 1. בכתב התביעה דרשו השניים מסרנה פיצוי בגובה 279 אלף שקלים בגין הוצאת לשון הרע. עד שכנסו לאולם בית המשפט שהו בית הזוג נתניהו בחדר צדדי.

בפוסט שבגינו נתבע סרנה, הוא תיאר מקרה שבו נעצרה שיירת ראש הממשלה ונתניהו עצמו הוצא מאחד מכלי הרכב לאחר, לכאורה, ויכוח שהתלהט בינו לבין רעייתו. "כשבלילה נעצרת שיירת ראש הממשלה הכבדה, ארבעה רכבים שחורים ועוד ועוד מאבטחים ומגנים ורכבים ונפלט ממנה בחושך אל כביש 1 בצעקות גבר לא צעיר שהוא עילת הכל, כי אישה אחת לא רוצה שיישאר אתה באוטו ושמה ללעג את כל האבטחה ובעצם את כל המדינה. זה חלק מהחיים", כתב סרנה.

נתניהו עלה להעיד ונחקר על ידי עורך הדין אביגדור פלדמן, מטעמו של סרנה. פלדמן שאל את ראש הממשלה אם הוא מקפיד על דיווחי אמת בפייסבוק, ונתניהו השיב כי הוא משתדל לעשות זאת. עו"ד שאל מדוע כינה את יעקוב אבו אל-קיעאן, שנהרג במהומות באום אל-חיראן, רוצח, ונתניהו אמר כי "הנושא עדיין נמצא בחקירה. אם יימצא שלא מדובר באמת, אני אתנצל".

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר בהנהלת בתי המשפט חשוד בהדלפת מסמך חסוי - המשטרה הסתירה חקירתו
לא צד בעניין: שרה נתניהו לא תוכל לערער על הפיצויים למני נפתלי

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בדיון בתיק נגד העיתונאי יגאל סרנה, בית משפט השלום תל אביב, 14 במרץ 2017. מוטי מילרוד, הארץ, פול צלמים
הזוג נתניהו באולם בית המשפט/פול צלמים, מוטי מילרוד, הארץ

על דבריו של סרנה אמר כי "מה שהגדיש את הסאה, היא שהוא קבע שהיה כאן מקרה – שלא היה ולא נברא. כל מה שהוא אמר הוא שקר מוחלט". נתניהו המשיך ואמר כי סרנה טען כי "רעייתי שולטת באבטחה של מדינת ישראל, הזוי".

עם תום עדותו הקצרה של ראש הממשלה עלתה רעייתו שרה להעיד, ואמרה כי "בעבר תבעתי, ואני אתבע - בשביל צדק. כל מה שנאמר עלי זה שקרים מרושעים". לדבריה, "עיתונאים ממשיכים כי הם מזהים שאני החוליה החלשה, וזו הדרך שלהם להפיל את ראש הממשלה".

נתניהו אמרה כי סרנה ייחס לה "כוונות זדון, שאני שולטת בשב"כ. אין מצב שראש ממשלה ייזרק משיירתו, היא שלו - לא שלי. יש לי כוחות על? הלוואי והייתי יכולה להעלים את כל הזבל והשקרים שנכתבו עליי".

עורך הדין יוסי כהן, המייצג את בני הזוג נתניהו, תקף את סרנה בדיון ואמר לו כי "מטרתך היא שנתניהו לא יהיה ראש ממשלה". בתגובה אמר סרנה כי ביקורת אין מטרתה לפגוע, "אלא להזיז אותו בהליך דמוקרטי".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
דיון בתיק של הזוג נתניהו נגד העיתונאי יגאל סרנה, בית משפט השלום תל אביב, 14 במרץ 2017. מוטי מילרוד, הארץ, פול צלמים
העיתונאי יגאל סרנה בבית המשפט/פול צלמים, מוטי מילרוד, הארץ

במהלך הדיון הטיח עו"ד כהן בסרנה כי לא הצליב מקורות עיתונאיים על מנת לאמת את הסיפור, וסרנה ענה בתגובה כי "אני עיתונאי 35 שנה, הכול בתוכי. אני יודע להבחין בין שקר לאמת".

ראש הממשלה אמר בצאתו מהדיון בבית המשפט כי הוא "מכבד את חופש הביטוי, אבל חופש הביטוי איננו חופש השיסוי. בדמוקרטיה הישראלית גם לראש הממשלה, לרעייתו ולמשפחתו שמורה הזכות, כמו לכל אזרח, להגן על עצמנו מפני לשון הרע. במיוחד כאשר מדובר בשקר מרושע שלא היה ולא נברא". עורך דין כהן אמר כי "הוכחנו שמה שפרסם סרנה היה דברי בלע שלא קרו מעולם. עדות ראש הממשלה ורעייתו הייתה אמינה ובתום לב".

עו"ד ליאור אפשטיין מסר מטעם סרנה כי "הליך משפטי אזרחי הוא מפגש בין זכויות: לתובעים יש זכות לשמם ופרטיותם ולציבור זכות דיבור. היחס בין הזכויות צריך להיות מוכרע על ידי בית המשפט. היינו בבית המשפט, שאלנו את השאלות שאנחנו צריכים לשאול ובית המשפט יכריע. ויתרנו על עדות ראש השב"כ בשל המגבלה שהטילו עליו והליך הזימון היה מורכב. לא היה תורם לצד שלנו ולא מזיק לצד שלנו".

בכתב ההגנה שהגיש סרנה באמצעות עורכי אפשטיין ופלדמן, טען כי "בפייסבוק יש כר נרחב לתיאוריות קונספירציה, לדמיון יוצר, למשלים ומהתלות שנועדו להדגיש נקודת מבט ביקורתית חריפה, שלעתים מתחפשת למהתלה ספרותית".

גלי גינת בעדכונים מבית המשפט:

לגבי הסטטוס שפרסם, כתב סרנה כי "בעיקרו הפרסום הוא אמת וכי אם יש בו פרטים לא מדויקים הרי שהם נבלעים באמת הכללית של הפרסום, וכי גרעינו הקשה של הסיפור הוא אמת, בין אם התרחש בפרטי פרטים באופן המתואר בפרסום או בפרטים דומים לו".

לטענתו של סרנה, הרשת החברתית מתירה פרסום פחות מוקפד ומרוסן מן העיתונות המסורתית. "האירוניה העצמית של הרשת החברתית ומעמדה כעיתונות פוחזת במקצת המטילה ספק בכל, ולוקחת עצמה לא לגמרי ברצינות, מתירה כתיבה מסוג פרודיה ומשל", כתב בהגנתו. "קוראי פוסטים בפייסבוק אינם מתייחסים ברצינות תהומית לכל מה שמתפרסם שם".

"יש לשפוט את הפרסום על פי כללים אלה", נכתב בכתב ההגנה, "שמכוחם ניתן לראות בפרסום דנן גם משל, היפרבולה, הגזמה, הגחכה ולא בהכרח שיקוף מדויק של מציאות ריאלית, אלא של מציאות אפשרית".

למרות ניסיונות הזוג נתניהו להימנע מלהגיע לבית המשפט ואף לדחות את הדיון, השופט בתיק עזריה אלקלעי סירב לבקשותיהם. זאת נימק בכך שזמנו של בית המשפט, יקר ואם השניים הגישו תביעה והם אלה שלקחו את התיק לבית הדין – הרי שעליהם לבוא ולהעיד.

(עדכון ראשון: 6:30)

דיון בתיקם של בני הזוג נתניהו נגד העיתונאי יגאל סרנה בבית משפט השלום תל אביב, 14 במרץ 2017. ראובן קסטרו
העיתונאי יגאל סרנה בכניסה לבית המשפט/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully