וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 שנה לרצח בנהריים: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

13.3.2017 / 7:00

החייל הירדני, שהשתחרר אתמול מהכלא, פתח באש לעבר קבוצת תלמידות ורצח שבע מהן. גם שליח טראמפ לענייני מו"מ בין ישראל לפלסטינים וגם נשיא בוסניה הרצגובינה יגיעו לישראל ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

שליחו של טראמפ בביקור בארץ

ג'ייסון גרינבלט שליח הנשיא דונלד טראמפ למזרח התיכון בגאלה בניו יורק, מאי 2016. AP
ביקור ראשון מנציג הממשל. גרינבלט/AP

אתם צריכים לדעת שהיום ינחת בישראל ג'ייסון גרינבלט, השליח המיוחד של ארצות הברית לענייני המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. בכך, יהפוך גרינבלט לנציג הרשמי הראשון של הממשל האמריקני החדש של הנשיא דונלד טראמפ שמבקר בישראל. גרינבלט, שיחד עם חתנו של טראמפ ג'ארד קושנר, אמור לנהל את הניסיון "להשיג עסקה", כלשונו של טראמפ, בין ישראל והפלסטינים, ייפגש בביקורו עם הנשיא ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

נשיא בוסניה הרצגובינה בישראל

נשיא בוסניה הרצגובינה מלאדן איווניק. AP
איווניק/AP

אתם צריכים לדעת שהיום יבקר בישראל אישיות נוספת חשובה מהעולם – נשיא בוסניה הרצגובינה מלאדן איווניק. במהלך ביקורו הוא ייפגש עם מקבילו בישראל, נשיא המדינה ראובן ריבלין, לפגישת עבודה. השניים ייפגשו בבית הנשיא שבירושלים וידונו בהעמקת הקשרים בין המדינות בתחומי כלכלה, אקדמיה, תרבות ומדע. מדובר בביקורו הראשון של איווניק בישראל מאז מונה לנשיא.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

הפגנת המרצים בעמק יזרעאל

כיתה ריקה בעקבות שביתת מרצים במכללת עמק יזרעאל , 12 במרץ 2017. אגודת הסטודנטים, מערכת וואלה! NEWS
כיתה ריקה במכללת עמק יזרעאל/מערכת וואלה! NEWS, אגודת הסטודנטים

אתם צריכים לדעת שהיום יפגינו המרצים של מכללת עמק יזרעאל במסגרת מחאה על תנאי ההעסקה של הסגל הזוטר. מאז החל הסמסטר, הסגל הזוטר שובת ודורש להשוות את תנאיו לאלה של המרצים הקבועים. כ-500 מרצים מלמדים במכללה, כ-370 מהם נמנים על הסגל הזוטר, ללא קביעות. הדרישה לשיפור בתנאי ההעסקה עלתה כבר לפני כשלוש שנים ובשנה האחרונה מתנהל משא ומתן עם ההנהלה, אך עד כה ללא תוצאות.

20 שנה לרצח בנהריים

נערות שנרצחו בטבח בנהריים. אתר לזכר האזרחים חללי פעולות האיבה, אתר רשמי
שבע הנערות שנרצחו בפיגוע/אתר רשמי, אתר לזכר האזרחים חללי פעולות האיבה

אתם צריכים לדעת שהיום נציין 20 שנה לפיגוע שבו נרצחו שבע נערות בנהריים. הפיגוע אירע במהלך טיול של תלמידות כיתות ז' וח' מבית ספר בבית שמש במקום. חייל ירדני, אחמד דקאמסה, פתח לעברן באש – ורצח שבע ופצע עוד שש. אחרי הפיגוע דקאמסה נידון למאסר עולם בכלא אום א-לולו, בעיר אל-מפרק שבצפון ירדן. אתמול הוא שוחרר אחרי 20 שנה.

53 שנים לרצח המסעיר בניו יורק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשרות שכנים היו עדים - ולא עשו דבר. ג'נובזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 53 שנים, בשנת 1964, נרצחה קיטי ג'נובזה בניו יורק. מדובר ברצח שהוביל לסערה בארצות הברית ולשינוי בתפיסה על אודות החובה להגיש עזרה. ג'נובזה נדקרה למוות עשרות פעמים ואף נאנסה על ידי התוקף. לאחר המעשה התברר כי יותר מ-30 שכנים היו עדים למקרה, אולם אף אחד לא נקף אצבע כדי לעצור את המעשים. מחקרים פסיכולוגיים רבים התקיימו לאחר הרצח על "אפקט הצופה מהצד". בישראל קיים חוק המבוסס על המשפט העברי ולפיו "לא תעמוד על דם רעך", שמשמעותו החובה להגיש עזרה לכל מי שזקוק לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully