וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השואה - היסטוריה מזויפת": כתובות נאצה רוססו בבית כנסת בארה"ב

הכתובות האנטישמיות רוססו על קיר בית כנסת בשכונה מרכזית בסיאטל. המעשה טרם הוגדר פשע שנאה, אך רב בית הכנסת אמר כי "לא נאפשר לשנאה המתגברת במדינה למנוע מאתנו לחיות כרצוננו". בשבועות האחרונים הושחתו מאות מצבות, והתקבלו יותר ממאה איומים טלפוניים על מוסדות

צילום: עמרי נחמיאס באמצעות הסמארטפון של וואה-ווי ורויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בחודש שעבר: בית עלמין יהודי הושחת בפילדלפיה)

משטרת סיאטל שבמדינת וושינגטון בארצות הברית חוקרת תקרית ונדליסטית שאירעה בבית כנסת בעיר, לאחר שקירות המבנה רוססו בכתובות נאצה אנטישמיות. מהמשטרה, שנמצאת בשעה זו בזירה, נמסר אמש (שישי) כי שוטר סיור גילה את הכתובת על קירות בית כנסת "הירש סיני" שבשכונת קפיטול היל המרכזית. זמן קצר לאחר מכן נמסר כי חפץ חשוד אותר בקרבת בית הכנסת, אך הוסר החשש כי מדובר במטען.

על פי דיווחים נכתב על בית הכנסת כי השואה היא "היסטוריה מזויפת". המשטרה טרם הגדירה את המעשה פשע שנאה, ומחפשת אחר חשודים. "גרפיטי אנטישמי ומכחיש שואה רוסס על חזית בית הכנסת הישן שלנו. יצרנו מיד קשר עם רשויות האכיפה, שהגיבו במהירות וביעילות בפתיחת חקירה, ואנו מודים להם על כך", אמר רב בית הכנסת דניאל וינר לאחר גילוי הכתובות.

"נמשיך לנקוט באמצעים כדי להבטיח את ביטחונה ואיכות חייה של קהילתנו. לאור איומים אחרונים, וחגיגות קרובות המתוכננות בבית הכנסת הגברנו את האבטחה", הוסיף. "לא נאפשר לגזענות רעילה ולאווירת השנאה המתגברת במדינה למנוע מאתנו לחיות כפי שנרצה. חגיגות הפורים הקרובות נותנות לנו אומץ, כפי שבני עמנו ניצחו את תכנית הרשע להשמיד אותם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא נאפשר לגזענות להפריע לנו". הכתובות שרוססו על קירות בית הכנסת/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבועות האחרונים התקבלו יותר ממאה איומים על מוסדות יהודיים, שזורעים בהלה בקרב הקהילות במדינה. השבוע פנו ראשי המרכזים הקהילתיים היהודיים בארצות הברית (JCC) לתובע הכללי האמריקני ג'ף סשנז, בדרישה להאיץ את חקירת האיומים התכופים על מוסדות הארגון. במכתב, שמגיע על רקע המשך איומי השווא על הטמנת פצצות במרכזים קהילתיים ובבתי ספר יהודיים ברחבי ארצות הברית, הביעו 141 ראשי המרכזים "תסכול מההתקדמות בהבאת פתרון למצב".

במרבית המקרים, האיומים הביאו לפינוי המוסדות, ולא פעם נאלצו גם ילדים להתפנות בבהילות במהלך פעילויות חינוכיות. רק הבוקר התקבל איום נוסף, במרכז קהילתי בקונטיקט, לאחר שעובדי מרכז יהודי במערב העיר הרטפורד גילו דואר אלקטרוני שבו נכתב כי פצצות הוטמנו במבנה. לאחר סריקה במקום, לא נמצא דבר.

בית הכנסת אלחדף במתחם טמפלה דה הירש, סיאטל, ארצות הברית. Vmenkov, מערכת וואלה!
בשבועות האחרונים התקבלו עשרות איומים על בתי כנסת בארצות הברית. בית הכנסת "הירש סיני"/מערכת וואלה!, Vmenkov

בתוך כך, בשבועות האחרונים הושחתו מאות מצבות בתי עלמין יהודיים בארצות הברית. השבוע הושחתו כמה מצבות בבית העלמין היהודי וושינגטון שבברוקלין, ניו יורק. שבוע אחד לפני כן נרשם מקרה נוסף של השחתת מצבות בבית קברות היהודי "ועד הכולל" שברוצ'סטר, ניו יורק.

לפני כשבועיים התגלו עשרות רבות של מצבות שהושחתו בבית הקברות היהודי "הר כרמל" בפילדלפיה, פנסילבניה. דובר משרד החוץ עמנואל נחשון מסר כי המעשה הוא "מזעזע ומדאיג", והביע "ביטחון מלא ברשויות האמריקניות שיתפסו את האחראים ויעמידו אותם לדין".

המקרה החמור ביותר עד כה היה השחתת כמאה קברים יהודיים בבית העלמין "חסד של אמת" בסנט לואיס, מיזורי, לפני כשבועיים. דובר הבית הלבן שון ספייסר טען כי הנשיא דונלד טראמפ "מודאג" מהשחתת המצבות בבית הקברות היהודיים, ומגנה "פשעי שנאה אנטישמיים ואחרים".

(עדכון ראשון: 23:38)

כוחות משטרה סמוך לבית הכנסת "הירש סיני" שרוסס עליו גרפיטי אנטישמי. 10 במרץ2017. טוויטר, צילום מסך
כוחות משטרת סיאטל בבית הכנסת, היום/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully