וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין וארדואן דנו במלחמה בסוריה: "אופטימיות זהירה לגבי פתרון"

שני המנהיגים נפגשו במוסקבה ושיבחו את "שיתוף הפעולה המלא" שהביא להפסקת אש במדינה השסועה. במסגרת השיחות, קרא ארדואן לעבודה משותפת עם ארה"ב במלחמה נגד דאעש ולהסרה מלאה של הסנקציות הרוסיות מעל ארצו

צילום: רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומקבילו מטורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, נועדו אתמול (שישי) בקרמלין שבמוסקבה, ודנו במלחמת האזרחים המתמשכת בסוריה ובשיתוף הפעולה בין המדינות. לדברי פוטין, מוסקבה "מבטאת אופטימיות זהירה לגבי כך שנוכל להתקדם לקראת פתרון פוליטי מלא בסוריה, בשיתוף כל השחקנים, כולל ארצות הברית". כמו כן, השניים ציינו כי הפסקת האש, שממשליהם תיווכו להשגתה בדצמבר, נשמרת.

"אנחנו פועלים באופן אקטיבי על המשבר הקריטי ביותר, שהוא קודם כל סוריה", אמר פוטין בפתח פגישתו עם ארדואן. לדבריו, "אני מאוד שמח לומר שעל אף שהרבה לא ציפו לכך, הצבא והשירותים המיוחדים שלנו הצליחו ליצור קשר קרוב ומאוד יעיל". גם ארדואן התייחס לשיתוף הפעולה בין אנקרה ומוסקבה ואמר כי המדינות פועלות "בשיתוף פעולה מלא" עם צבא רוסיה בסוריה. בהקשר זה, הוא התייחס להקדמות במבצע הטורקי נגד "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה, ואמר כי ירצה לעבוד עם הקואליציה בהנהגת ארצות הברית במבצע לכיבוש העיירה מנבג'.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בפגישה בקרמלין. 10 במרץ 2017. AP
הנשיא הטורקי הביע עניין גם בשיתוף פעולה בתעשיות הביטחוניות. פוטין וארדואן במוסקבה, אתמול/AP

הנשיא הטורקי התייחס ליחסים בין המדינות, שהשתקמו מאז המשבר שאירע עם הפלת המטוס הרוסי בידי טורקיה בנובמבר 2015. לדבריו, ארצו מצפה מרוסיה להסיר לחלוטין את המגבלות והסנקציות שהטילה עליה רוסיה. מוסקבה הטילה סנקציות על טורקיה שהוסרו באופן רשמי באוגוסט של השנה שעברה.

ארדואן, שכינה את פוטין "חבר יקר" במסיבת העיתונאים שקדמה לשיחותיהם, הוסיף כי טורקיה מעוניינת בהשבת התנועה החופשית של אזרחי רוסיה לארצו, וכן בהחזרת כמות הטיסות המסחריות בין המדינות לקדמותה. לדבריו, המעורבות הרוסית בהקמת צינור גז מרוסיה ותחנת כוח גרעינית גם היא התקדמה בזמן האחרון – שני פרויקטים שנעצרו בעקבות המשבר ביחסים. כמו כן, הוא ביטא עניין בפיתוח שיתוף פעולה בתעשיות הביטחוניות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בפגישה בקרמלין. 10 במרץ 2017. AP
"הקשרים מתאוששים בקצב מהיר". פוטין וארדואן בקרמלין, אתמול/AP

עם תיווכן המשותף להשגת הפסקת האש בדצמבר, הצליחו מוסקבה ואנקרה לסייע בהפחתת הקרבות בין כוחות המורדים בסוריה לבין צבאו של הנשיא בשאר אסד. היחסים בין המדינות נותרו טובים חרף תקרית בחודש שעבר שבה נהרגו ארבעה חיילים טורקים בהפצצה של מטוס רוסי במדינה. מוקדם יותר השבוע נכחו מפקדי הצבא של שתי המדינות בפסגה עם מפקד צבא ארצות הברית, שם דנו בצעדים אפשריים למניעת הפגיעה בכוחות הלוחמים בסוריה.

יחסי מוסקבה ואנקרה הידרדרו בסוף 2015, אז הופל מטוס רוסי בידי צבא טורקיה – תקרית שאיימה להכניס את המדינות לעימות צבאי. רוסיה הגיבה באיסור על מכירת חבילות נופש ותיירות לטורקיה ועצרה באופן מלא את ייבואן של סחורות מהמדינה. לאחר שארדואן התנצל על התקרית, פוטין הציע את תמיכתו בנשיא הטורקי בעקבות ניסיון ההפיכה הכושל נגדו ביולי.

חרף ההתחממות ביחסים, רוסיה הסירה את הסנקציות בהדרגה, וערב הפגישה בקרמלין, אישר הפרלמנט הרוסי את ייבואן של סחורות חקלאיות מסוימות מטורקיה. לדברי פוטין, "אנו מרוצים שהקשרים מתאוששים בקצב מהיר".

(עדכון ראשון: 19:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully