וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטן על איומי הבית היהודי בחוק התקשורת: "אולטימטום שלא שווה כלום"

9.3.2017 / 23:00

יו"ר הקואליציה טען שאיומי המפלגה, ולפיהם לא יתמכו בחוק אם נתניהו לא יקדם בניית יישוב חלופי למפוני עמונה, לא רלוונטיים להצבעה. "התאגיד יתחיל לפעול בכל מקרה, ואם השינויים ברגולציה עליו יהיו בעוד חודשיים – לא יקרה שום דבר", אמר

צילום: רוני כנפו וערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

(דצמבר: אישור דחיית עליית השידור הציבורי לאפריל בכנסת)

יו"ר הקואליציה דוד ביטן (הליכוד) התייחס היום (חמישי) בביטול לאיומי הבית היהודי, ולפיהם הח"כים לא יתמכו בחוק התקשורת החדש שאותו מקדמים ראש הממשלה ומשרד התקשורת, אם לא יוקם יישוב חדש למפוני מאחז עמונה. "האולטימטום של הבית היהודי לא שווה כלום. התאגיד יתחיל לפעול בכל מקרה ב-30 באפריל ואם השינויים ברגולציה יהיו בעוד חודשיים לא יקרה שום דבר", אמר ביטן לוואלה! NEWS. לדבריו, גם האיום הקודם של הבית היהודי – לא לתמוך בחקיקה של חוק V15 שאותו מקדם הליכוד עד שיוקם יישוב חלופי למפוני עמונה – לא רלוונטי, כי יש עתיד מהאופוזיציה תומכת בחקיקה ולכן אין צורך בקולות הבית היהודי כדי לקדם אותה.

ביממה האחרונה הפיץ משרד התקשורת תזכיר חוק המקים גוף מפקח אחד לכלל השידורים בישראל – הציבוריים והמסחריים – שיהיה כפוף למשרד התקשורת ולדרג הפוליטי, ויעניק למשרד התקשורת שליטה בכל השידורים בישראל: הציבוריים והמסחריים כאחד. לפי הטיוטה, תאגיד השידור הציבורי יקום כמתוכנן ב-30 באפריל אך בהמשך הדרך הרשות החדשה תחליף את מועצת התאגיד – שכרגע נהנית מעצמאות מהדרג הפוליטי - ותקופת כהונתו של המנכ"ל הזמני של התאגיד, אלדד קובלנץ, תקוצר.

חבר הכנסת דוד ביטן בכנסת, 16 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
דוחה את האיומים על הסף. ביטן/נועם מושקוביץ

תזכיר הצעת החוק הופץ אתמול למשרדים הרלוונטיים, אך עדיין לא סוכם עם שר האוצר משה כחלון. לוח הזמנים הקצר שנותר עד ליציאת הכנסת לפגרה – כשבועיים בלבד – עשוי להוביל לכך שתהליך החקיקה יידחה עד לחזרה מהפגרה ופתיחת כנס הקיץ של הכנסת. עם זאת, בבית היהודי כבר הודיעו לראש הממשלה כי הם מתנים את תמיכתם בחוק בכך שנתניהו יקיים את הבטחתו להקים את היישוב החלופי. נתניהו התחייב בפני מפוני עמונה כי יוקם עבורם יישוב חדש, אך עם שובו מפגישתו הראשונה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ דווח כי הוא מעכב את יישום ההתחייבות בשל דרישת הממשל לרסן את הבנייה בהתנחלויות. נתניהו הבהיר בישיבת ראשי הקואליציה השבוע כי הוא מתכוון לעמוד בהחלטתו, ואולם עד כה לא הופצה כל החלטת ממשלה בנושא הקמת היישוב החדש.

במכון הישראלי לדמוקרטיה מתחו היום ביקורת חריפה על המתווה המסתמן לפיקוח הרגולטורי על השידורים ואמרו כי "מדובר בחוק שצריך להרעיד את אמות הספים. החלקים שפורסמו מתוך הצעת החקיקה, מצביעים על ניסיון השתלטות דורסני ופוליטי על התקשורת בישראל". במכון תקפו גם את האולטימטום של הבית היהודי, שפורסם לראשונה ב"הארץ", ואמרו כי ההתניה "מסתמנת כניסיון למכור את התקשורת החופשית עבור הישג פוליטי סקטוריאלי". ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) תקף את ראש הממשלה ואמר כי "לא איראן ולא מחירי הנדל"ן, השליטה בכלי התקשורת היא פסגת מאוויו של ראש הממשלה. ההתערבות הפוליטית הגסה היא הסיבה העיקרית להחרבתה של רשות השידור הישנה וזה בדיוק מה שרוצה לעשות נתניהו בשאר כלי התקשורת. פחות משליטה 'ארדואנית' לא תספק את האובססיה של נתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully