וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגונים יהודיים בארה"ב: "'חוק החרם' יותר מזיק ממועיל"

9.3.2017 / 21:27

בליגה נגד השמצה אמרו שהחוק לא יעזור למלחמה ב-BDS, וכי "הדמוקרטיה והחברה בישראל הן ההגנה הכי טובה". בוועד היהודי-אמריקני טענו: "מניעת כניסה ממבקרים על בסיס השקפה פוליטית לא תנצח לבדה את החרם ולא תעזור לתדמית ישראל בעולם"

עריכה: מתן חדד

(השרה איילת שקד, בספטמבר: תנועת ה-BDS היא ארגון טרור שעלינו לסכל)

ארגונים יהודיים בארצות הברית מתחו ביקורת חריפה על החוק שעבר בכנסת ביום שני השבוע, ואשר מבקש למנוע כניסה ממי שתומך בחרם על המדינה. "אנחנו משקיעים מאמצים גדולים במלחמה ב-BDS. החוק הזה לא עוזר", מסרו בליגה נגד השמצה, ארגון יהודי הנלחם באנטישמיות וגזענות, בציוץ שעלה לחשבון הטוויטר שלהם. בציוץ אחר, הוסיפו בארגון כי "הדמוקרטיה, הפלורליזם, והחברה הפתוחה בישראל הן ההגנה הכי טובה נגד ה-BDS. החוק החדש יוצר יותר נזק מתועלת".

גם בוועד היהודי אמריקני, AJC, העבירו ביקורת על המהלך כאשר כתבו כי הארגון "מוטרד מן החוק החדש שעבר בכנסת". בהודעת הארגון נכתב כי "לכל מדינה, כמובן, יש זכויות לקבוע מי נכנס לשטחה, וב-AJC, ארגון שהוא ידיד גדול של ישראל ומתנגד נחרץ ל-BDS מכבדים את הרצון להגן על הלגיטימיות של ישראל. אבל עם זאת, מניעת כניסה ממבקרים על בסיס ההשקפה הפוליטית שלהם לא תנצח לבדה את ה-BDS, לא תעזור לתדמיתה של ישראל בעולם, ולא תאפשר הזמנות לחשוף אותם למציאות המרגשת והמפעימה בישראל".

ביום שני אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שתאסור הענקת אשרת כניסה או רישיון שהייה בישראל לאזרחים זרים שקראו לחרם על ישראל. בהצעה, המכונה "חוק החרם," תמכו 46 חברי כנסת ו-28 התנגדו לה. החוק הקיים כיום מעניק אשרה אוטומטית אך מאפשר לשר הפנים לשלול כניסה של אדם שקרא לחם על ישראל. כעת, אחרי שהחוק אושר, תינתן לשר הפנים הסמכות ושיקול הדעת להתיר כניסת אדם שהכניסה שלו נאסרה על ידי הנוסח החדש.

את ההצעה יזמו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) ורועי פולקמן (כולנו) כחלק מהמאבק ב-BDS. ח"כ לשעבר ינון מגל החל בקידום ההצעה, אך השניים המשיכו לאחר שהאחרון התפטר מתפקידו. על פי ההצעה, הכניסה לישראל תיאסר בשני מקרים. הראשון הוא במקרה שאזרח זר קורא במודע ובפומבי לחרם על ישראל, והשני הוא במקרה שהאזרח מייצג ארגון שקורא לחרם.

הפגנת BDS, לונדון, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
הפגנת BDS בלונדון, 2015/צילום מסך, טוויטר

בתוך כך, בניו יורק נשלמות ההכנות לקראת כנס גדול המתוכנן למאבק ב-BDS. בסוף החודש צפויים להגיע לבניין האו"ם בניו יורק שגרירים זרים ואלפי סטודנטים מארגונים שונים לאירוע נגד תנועת החרם על ישראל. באירוע, אותו מארגנים הקונגרס היהודי ומשלחת ישראל באו"ם בראשות השגריר דני דנון, צפויה גם להופיע שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי. האחרונה נחשבת לבעלת יחסים מצוינים עם מקבילה הישראלי, דנון, ומאז שנכנסה לתפקידה הספיקה לגנות בכמה הזדמנויות את העיסוק המוגזם והמוטה, לדבריה, של גופים בינלאומיים בישראל במקום בסוגיות אחרות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully