וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים וחצי מאסר נגזרו על נהג שדרס שוטר והפקיר אותו פצוע

9.3.2017 / 22:46

חוסאם טרביה, בן 28 מאבו סנאן, נעצר לבדיקה על ידי שוטרים בעת שנהג בפסילה. בניסיון להימלט מהם פגע באחד מהם ונסע עשרות מטרים כשהשוטר שוכב על מכסה המנוע ואוחז במגב כדי לא ליפול

בית משפט המחוזי, חיפה. Google street view, צילום מסך
הצעיר הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון. בית המשפט המחוזי בחיפה/צילום מסך, Google street view

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (חמישי) עונש מאסר של שנתיים וחצי על חוסאם טרביה, בן 28 מאבו סנאן, שדרס שוטר והפקיר אותו פצוע. הנאשם הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של פציעה בנסיבות מחמירות, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו והפקרה לאחר פגיעה.

המקרה אירע באוגוסט האחרון. על פי כתב האישום המתוקן, טרביה נהג במכוניתו בסמוך לביתו, למרות שרישיונו נפסל בשל הרשעתו בבית משפט לתעבורה. שני שוטרים שנסעו בניידת סמויה בסמוך לבית הבחינו בו נוסע מולם וסימנו לו לעצור. טרביה עצר את מכוניתו ואחד השוטרים יצא מהניידת והחל לצעוד לעבר רכבו. במקביל, השוטר השני נותר בניידת וסימן לנאשם לעצור בעזרת ידו ואף צעק לעברו: "משטרה".

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: הקרב הראשון של צה"ל עם דאעש ברמת הגולן
מזג האוויר: אחרי יום שרבי – הגשם חוזר לביקור בפורים
נתניהו לפוטין: "איראן מנסה להקים נמל ימי בסוריה"

זירת רצח הנערה בת ה-17 בכסרא סמיע, 21 בדצמבר 2016. אדריאן הרבשטיין
טרביה ידע שהשוטר נפגע, אך לא עצר את רכבו/אדריאן הרבשטיין

בכתב האישום נכתב כי משהבין טרביה כי מדובר בשוטרים, הוא החל בנסיעה פרועה לאחור בכוונה להימלט ולאחר מכן נסע קדימה לכיוון השוטר שניצב מול המכונית וניסה להתחמק מפגיעה. אולם הנאשם פגע בשוטר והאחרון הוטל על מכסה המנוע. טרביה המשיך בנסיעה מהירה ופרועה תוך שהוא מזגזג ימינה ושמאלה למרחק של עשרות מטרים, בזמן שהשוטר שכב על מכסה המנוע ואחז במגבי הרכב כדי שלא ליפול. בהמשך, פנה הנאשם ימינה בחדות וכתוצאה מכך נשמטה אחיזתו של השוטר ממכסה המנוע והוא הוטח בעוצמה בכביש ובמדרכה, נחבל ואיבד את הכרתו.

עוד נכתב באישום כי טרביה ידע שהשוטר נפגע, אך לא עצר את רכבו ולא הושיט עזרה אלא נמלט במהירות מהמקום. כתוצאה מהתאונה, נגרמו לשוטר חבלות רבות בגופו, ובין היתר פצע מדמם בראשו, שטף דם סביב עין שמאל וכן שפשופים באזורים שונים בגוף. הוא הובהל לבית החולים בנהריה שם אושפז למשך שלושה ימים. רק לאחרונה שב השוטר לעבודה חלקית.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"לא היסס להפר ברגל גסה את הנחיות השוטרים ולהביא לפגיעה באחד מהם"

השופט יחיאל ליפשיץ קבע כי "מדובר באירוע חמור ביותר אף אלמלא היה הנפגע שוטר וחומרתו רק מודגשת לנוכח היות האחרון שוטר, שכן הדבר מלמד על כך שהנאשם לא היסס להפר ברגל גסה את הנחיות השוטרים ולהביא לפגיעה פיזית באחד מהם, פגיעה שמבלי להקל ראש בתוצאותיה, יכולה הייתה להסתיים אף באופן חמור יותר. מדובר היה במי שנהג בזמן פסילה ולאחר שקיבל הוראה משני שוטרים לעצור החל בנסיעה פרועה כאשר אחד מהם תלוי / שוכב על מכסה המנוע של רכבו.

"במקום להתעשת ולעצור בבטחה את רכבו, הוא המשיך בנסיעה למרחק של מאות מטרים ואז, תוך כדי פניה, הוטח השוטר ארצה", הוסיף השופט. "באופן יחסי - ויחסי בלבד - הפגיעות שנגרמו לשוטר היו קלות. הוא 'רק' התעלף, נחבל בחלקים שונים של גופו, 'נוטרל' מעבודה למשך חודשים ארוכים ורק לאחרונה שב באופן חלקי לעבודה סדירה. יחד עם זאת, רק כפסע והרבה מזל היה שאירוע זה יסתיים בפגיעת ראש קשה, על כל המשמעויות הנובעות מכך".

מתחם העונש, לדברי בית המשפט, נע בין שנתיים לחמש שנות מאסר. בית המשפט לקח בחשבון את הודאתו של הנאשם כבר בפתח משפטו וקבלת האחריות על מעשיו. בנוסף, לדורס אין עבר פלילי. "משכך, תהיה זו הפעם הראשונה (ויש לקוות גם האחרונה) בה הוא ידון למאסר", כתב השופט. "סבורני כי במצבים שכאלה עצם השתת המאסר, בגבולות הסביר כמובן, היא החשובה בעוד שהטלת מאסר לתקופה ממושכת מדי עשויה להוביל להשפעות שליליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully