וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פורים: אלה זמני כניסת ויציאת צום תענית אסתר

9.3.2017 / 1:30

התענית הוקדמה השנה ביומיים מכיוון שהתאריך המקורי, י"ג באדר, חל בשבת. הצום, המתחיל בעלות השחר ומסתיים בצאת הכוכבים, מציין את קבלתה של אסתר על עצמה את השליחות להצלת העם היהודי בימי חג הפורים

נער מחזיק ספר תורה. ShutterStock
נשים הרות או מניקות וכן אנשים חולים או חלשים אינם חייבים בצום. אילוסטרציה/ShutterStock

תענית אסתר, החלה היום (חמישי), היא אחת מהתעניות שנהגו ישראל לצום, ומקובל לראות בה חובה על כל אדם בריא. הצום מתחיל בעלות השחר ומסתיים בצאת הכוכבים. הרמב"ם, רבי משה בן מיימון, מגדולי הפוסקים בכל הדורות, כתב כי הסיבה לצום היא "כדי לזכור שהשם יתברך רואה ושומע כל איש בעת צרתו כאשר יתענה וישוב אל ד' בכל לבבו כמו שעשה בימים ההם". נשים הרות או מניקות, אנשים חולים או חלשים בגופם – אינם מתענים ולא חייבים לצום. חכמים קבעו את הצום בערב פורים, ביום י"ג באדר, זכר לצום אסתר. אולם, השנה הצום הוקדם ביומיים משום שתאריך התענית המקורי הוא בשבת ולפי ההלכה לא נהוג לצום בשבתות.

הצום המקורי של אסתר חל בימי הפסח, אולם חכמים רצו להסמיך את הצום לימי הפורים. הסיבה לתאריך זה נעוצה בכך שבימי מרדכי ואסתר נקהלו היהודים ביום י"ג באדר, התענו, התפללו והתחננו מפני שונאיהם. כזכר לאותו צום נקבעה תענית אסתר. במגילת אסתר שאותה קוראים בפורים מופיע הסיפור הידוע לפיו שלח מרדכי שליח לאסתר וביקש ממנה לגשת לאחשוורוש ולעשות מעשה כדי להציל את עם ישראל. אסתר הסכימה למשימה הגורלית, אך לא לפני שביקשה ממרדכי "לך כנוס את כל היהודים הנמצאים בשושן, וצומו עלי ואל תאכלו ואל תשתו שלושת ימים לילה ויום, גם אני ונערותי אצום כן". כזכר לצום שצמו אסתר, מרדכי ויהודי שושן, נהוג להתענות את תענית אסתר.

אלה שעות כניסת הצום ויציאתו ברחבי הארץ – בירושלים, מ-4:28 ועד 18:10. בתל אביב, מ-4:29 ועד 18:12. בחיפה, מ-4:28 ועד 18:11; ובבאר שבע, מ-4:30 ועד 18:13.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully