וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי "חיפה כימיקלים" נגד סגירת מכל האמוניה: "אלפי עובדים יפוטרו"

8.3.2017 / 10:42

ועד עובדי המפעלים יצא נגד ההחלטה לסגור את המכל עד 1 באפריל והתריע: "אלפים יהפכו מובטלים ערב חג הפסח". הוועד נערך לצעדים חריפים עד למציאת פתרון. "חוסר רגישות חברתית, אי אפשר לזרוק את העובדים"

צילום: שלומי גבאי, דוברות עיריית חיפה. עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידיאו: הפגנה לפינוי מכל האמוניה, לפני כשבועיים)

עובדי חברת "חיפה כימיקלים" מתגייסים למאבק נגד סגירת מכל האמוניה במפרץ חיפה. לטענתם, סגירת המכל תביא לפיטוריהם של אלף עובדים ולפיכך הם הודיעו כי בכוונתם לנקוט בשורת צעדים חריפים במהלך השבועות הקרובים. פעילי סביבה מחיפה, שלא נכנעים לאיומים, טוענים כי "מדובר בגיוס ציני של העובדים בידי הנהלת המפעל".

בשבוע שעבר החליט בית המשפט המחוזי בחיפה כי מכל האמוניה ירוקן וייסגר עד 1 באפריל. החלטה זו הביאה את הנהלת "חיפה כימיקלים" להודיע לעובדים שללא פתרון הסוגיה, שני המפעלים, בצפון ובדרום, ייסגרו, והם עומדים לאבד את מקור פרנסתם. בהודעה שהוציא ועד העובדים נכתב כי "משמעות הדבר היא פיטוריהם המיידים של כאלף עובדים ערב חג הפסח, כאשר בהמשך יפוטרו עוד אלפי עובדים המתפרנסים מהתעשייה".

לקריאה נוספת:
בית המשפט קבע: מכל האמוניה בחיפה ירוקן עד 1 באפריל
אלפים הפגינו נגד מכל האמוניה בחיפה: "מנקים את המפרץ"
היתר הרעלים למכל האמוניה בחיפה נשלל; מיוני תושבת פעילותו

מיכל אמוניה במפעל חיפה כימיקלים שבמפרץ חיפה. פיני חמו, מערכת וואלה! NEWS
"הממשלה מפקירה את הפריפריה, אם יפטרו אותנו לא נמצא עבודה". מכל האמוניה/מערכת וואלה! NEWS, פיני חמו

בהודעה שהועברה על ידי הוועד, ביקשו העובדים לקבל ארכה קצובה בזמן שבמהלכה ישבו כל הגורמים הרלוונטיים ויחליטו על הפתרון הדרוש. "המכל קיים כבר 30 שנה ופעל באופן בטיחותי עד כה. משמעות סגירת המכל היא סגירת המפעלים ופיטוריהם שלאלפי עובדים שמתפרנסים מתעשייה זו", אמר יו"ר ועד עובדי חיפה כימיקלים דרום, יהודה פרץ.

לדבריו של פרץ, "השר כחלון מפגין חוסר רגישות חברתית ובגללו כולנו נהיה מובטלים בחג. הממשלה דואגת רק לתל אביב ומפקירה את הפריפריה. אם יפטרו אותנו לא נוכל למצוא עבודה. שיעור האבטלה בחיפה ובדרום כפול מהאבטלה בתל אביב".

עוד אמר כי עובדי המפעלים "שותפים לחרדות ולדאגת הציבור ולא מתווכחים עם החלטת בית המשפט. כל מה שאנחנו מבקשים זה זמן קצוב שבמהלכו כל הגורמים הרלוונטיים ישבו ויחליטו על הפתרון הדרוש. אי אפשר לזרוק מאות עובדים הביתה ככה, ערב חג הפסח, בהתראה של חודש".

הפגנה בעד סילוקו של מכל האמוניה ממפרץ חיפה מול בניין העירייה, 26 בפברואר 2017. שלומי גבאי
אזרחים מפגינים לפינוי מכל האמוניה, חודש שעבר/שלומי גבאי

בתוך כך, אתמול פנתה הנהלת המפעל לבית המשפט המחוזי בבקשה שיתיר להשאיר 600 טונות במכל, מחשש לפגיעה בו אם ירוקן לחלוטין. עו"ד ג'מילה הרדל-ואקים, מנכ"לית עמותת "אזרחים למען הסביבה", התייחסה לדברים ואמרים: "כל זה לא מפתיע ומי שרגיל לזלזל בחוק ובחיי אדם כנראה גם ימשיך ככה. השאלה אם המדינה תיכנע ללחצים האלה. בינתיים המשרד להגנת הסביבה נראה נחוש ומתעקש על פינוי המכל בחיפה".

עם זאת הרדל-וקים טוענת כי "המשרד תומך, מצד שני, בהקמת מכל אחר בעזרת המדינה". עוד היא הוסיפה: "למרות העבודה המאומצת של מיטב המומחים כדי להוכיח שאין צורך במכל כזה, כי הוא יהיה מסוכן גם בדרום, שאמוניה אינה מוצר לאומי ושהמדינה לא צריכה לפעול כדי לספק אותה בעצמה - ההתנהלות של המדינה ממשיכה להיות בעייתית וממשיכה לתת פרסים למי שעובר על החוק. כך, לעולם לא תהיה הרתעה והתושבים ימשיכו לחיות בסיכון מתוך ידיעה שחייהם תמיד בעדיפות נמוכה מאשר רווחי אותם טייקונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully