וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק טיימס: "תזמון השיחה של טראמפ לנתניהו - מסר ליועמ"ש"

8.3.2017 / 8:56

בכתבה שהקדיש העיתון ליחסים בין שני המנהיגים, הוא ציין כי נשיא ארה"ב וראש הממשלה עושים ככל שביכולתם כדי לסייע אחד לשני. עוד נטען כי השיחה האחרונה, שקטעה את חקירת נתניהו, הייתה "תזכורת" למנדלבליט להשלכות הגשת כתב אישום נגדו על ביטחון ישראל

צילוום: ערוץ 20, עריכה: ורד לידני

מאז נבחר דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית, ניכר שינוי משמעותי במערכת היחסים האישית בין הבית הלבן ובין לשכת ראש הממשלה בירושלים. זה התחיל בשיחת הטלפון לאחר הבחירות, שבה בירך בנימין נתניהו את טראמפ על ניצחונו, נמשך בציוצים של טראמפ לישראל "היי חזקה" בעת העברת ההחלטה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון בדצמבר, והמשיך עם הפגישה רוויית החיוכים בין שני האישים בחודש שעבר בוושינגטון, אז הגדיר נתניהו את טראמפ "גדול ידידי ישראל".

הלילה (רביעי) הקדיש ה"ניו יורק טיימס" כתבה למערכת היחסים בין שני המנהיגים, ובה כתבו כי מתקיימת ביניהם סימביוזה, כשכל אחד מן השניים עושה ככל יכולתו לסייע לשני. בעיתון ציינו את השיחה של טראמפ לנתניהו בנוגע לאיראן בעיצומה של חקירת ראש הממשלה, וכתבו כי היא "התזמון הנוח של השיחה מטראמפ היה תזכורת כי ליועץ המשפטי לממשלה כי העמדת נתניהו לדין, צעד שיכול לזרז את התפטרותו, יכול לפגוע בביטחון ישראל בתזמון מסוכן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן בוושינגטון, פברואר 2017. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"יחסים סימביוזיים". טראמפ ונתניהו בפגישתם בחודש שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

עם זאת, בעיתון מציינים כי גורמים רשמיים בישראל מסרו שהם לא תיאמו את שיחת הטלפון במיוחד לשעת החקירה, וכי גורמים בבית הלבן ניסו במשך שעות לחבר בין השניים, דבר שבסופו של דבר התאפשר רק בשעה זו. עוד נכתב, כי "פרשנים פוליטיים מערכיים שזהו האתגר המשפטי הגדול ביותר שעמו התמודד נתניהו בקריירה הפוליטית הארוכה שלו, והוא מגיע בדיוק כשיש לו חבר חדש ובעל עוצמה בבית הלבן".

מן הצד השני, ציינו בעיתון כי "ראש הממשלה שיבח את טראמפ על עמידתו נגד האנטישמיות, באופן שעזר לו להתגונן מההאשמות שהוא לא הגיב מהר מספיק לשורה של איומים כנגד מרכזים קהילתיים יהודיים והשחתת בתי קברות יהודים". מרטין אינדיק, שכיהן בעבר כשגריר ארצות הברית בישראל וכשליח למזרח התיכון, מצוטט בכתבה בניו יורק טיימס כמי שאומר: "זה נראה שטראמפ מוכן ללכת דרך ארוכה כדי לעזור לנתניהו עם הקשיים (הפוליטיים, ע"נ) הפנימיים שלו, ואילו נתניהו מצידו מוכן לספק חותמת כשרות לנשיא שהיה איטי בגינוי אנטישמיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ברק אובמה ובנימין נתניהו, נמל התעופה בן גוריון. מרץ 2013. ראובן קסטרו
שינוי גדול מהממשל הקודם. אובמה ונתניהו בנתב"ג, 2013/ראובן קסטרו

דוגמה אחרת שהוגדרה בעיתון כ"מתנה פוליטית" מצדו של טראמפ לנתניהו הייתה בעת ביקורו בבית הלבן, אז נמנע טראמפ מלנקוב בפתרון שתי המדינות כדרך הבלעדית לסיום הסכסוך עם הפלסטינים. "זו הצהרה ששברה עשורים של מדיניות אמריקנית בעד פיתרון שתי המדינות", נכתב בעיתון. "נתניהו היה נתון ללחץ כבד מצד חברי מפלגות הימין בקואליציה שלא להוציא מפיו את המונח 'פתרון שתי המדינות' במהלך ביקורו בוושינגטון, ולא להביא לכך שהנשיא יתמוך בפתרון זה".

"ביום שלמחרת", נכתב, "שגרירת ישראל באו"ם ניקי היילי אמרה כי ארצות הברית תומכת לחלוטין בפיתרון שתי המדינות, אבל זה בקושי שינה דבר עבור נתניהו. בארצו הביקור הוכתר כהצלחה".

מערכת היחסים של נתניהו עם קודמו של טראמפ בתפקיד, ברק אובמה, הוגדרה כ"רעילה", ולפי הכתבה, "שני המנהיגים נחושים לאפיין את יחסיהם בניגוד גמור למערכת היחסים ההיא". השגריר לשעבר בישראל, דן קרצר, אמר כי "לפתור את הבעיות הנוכחיות, זה דבר שבוודאי עוזר לביבי יותר מאשר לטראמפ בטווח הקצר, אבל מבחינת התמונה הרחבה, של איך ישראל נתפסת בוושינגטון, זה בוודאי עוזר גם לטראמפ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully