וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום האישה הבינלאומי: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

ברחבי העולם יציינו את היום שמטרתו לקדם שוויון בין המינים. שר החוץ הבריטי, בוריס ג'ונסון, יבקר בישראל. לפני 82 שנים הלך לעולמו הכלב שלימד את יפן נאמנות מהי ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

יום האישה הבינלאומי

הפגנה של המרכז לסיוע לנפגעי תקיפה מינית לציון יום האישה הבינלאומי, מרץ 2011. אורי לנץ
הפן הפוליטי של היום נשמר. הפגנה נגד אלימות נשים/אורי לנץ

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום האישה הבינלאומי. מדובר ביום ששם דגש על כבוד האישה ועל שוויון כלכלי, פוליטי וחברתי בין המינים. האירוע, שהחל כיום ציון פוליטי, השתלב בתרבויות רבות סביב העולם ובחלקן איבד את חשיבותו הפוליטית והפך למעין יום אהבה נוסף שבו גברים מביעים הערכה וחיבה כלפי נשים. עם זאת, האו"ם שהחליט להכריז על יום זה באופן רשמי, הצליח לשמר את הפן הפוליטי שלו ולציין את המאבק של הנשים ברחבי העולם.

שר החוץ הבריטי בביקור בישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שר החוץ הבריטי בוריס ג'ונסון, משרד החוץ בלונדון. פברואר 2017. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ג'ונסון ונתניהו בפגישתם בלונדון בחודש שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

אתם צריכים לדעת שהיום יגיע שר החוץ הבריטי, בוריס ג'ונסון, לביקור בישראל. במהלך הביקור צפוי ג'ונסון להיפגש עם נשיא המדינה ראובן ריבלין בבית הנשיא שבירושלים. בחודש שעבר נועד ג'ונסון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלונדון.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

68 שנים לממשלת ישראל הראשונה

דוד בן גוריון. GettyImages
הממשלה החדשה קיבלה את אמון הכנסת עם 73 תומכים. בן גוריון/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 68 שנים, בשנת 1949, הציג דוד בן גוריון את ממשלת ישראל הראשונה בפני הכנסת. הממשלה קיבלה את אמון הכנסת כעבור יומיים לאחר ש-73 חברי כנסת תמכו בה. בהסכמים הקואליציוניים נקבע כי הממשלה תיתן שוויון לכלל האזרחים, תחתור לשלום, לא תבחר צד במלחמה הקרה ותעודד עלייה. את כהונתה סיימה הממשלה הראשונה כבר באוקטובר 1950, בגלל חוק שקבע כי אם ממנים שר חדש, על הממשלה להתפטר ולהציג את עצמה מחדש עם אותו שר להבעת אמון מחודשת.

שלוש שנים להתרסקות המטוס המלזי

שוטרים צרפתיים בודקים את שרידי המטוס המלזי שנמצאו באוקיינוס ההודי, אוגוסט 2015. רויטרס
על המטוס היו 227 נוסעים ו-12 אנשי צוות. שרידים שנמצאו באוקיינוס ההודי/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שלוש שנים, בשנת 2014, נעלמה טיסה 370 של החברה "מלזיה אירליינס". המטוס המריא מבירת מלזיה, קואלה לומפור, לבייג'ינג שבסין, אך מעולם לא הגיע ליעדו. המטוס, שעליו 227 נוסעים ו-12 אנשי צוות, נעלם וכל הניסיונות להבין מה עלה בגורלו עלו בתוהו במשך תקופה ארוכה. בשנה שעברה נמצאו שרידים של המטוס בחופי האי ראוניון שבאוקיינוס ההודי. עם זאת, סיבת ההתרסקות עדיין לא ידועה.

סיפורו של הכלב שלימד את יפן נאמנות מהי

האצ'יקו. Five_Stars_3
על האצי'קו נוצרו ספרים, ספרים, פסלים ומחוות. צילום מתוך הסרט ב-2009/Five_Stars_3

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 82 שנים, בשנת 1935, הלך לעולמו הכלב האצ'יקו שחי בטוקיו והתפרסם בזכות נאמנות יוצאת דופן לבעליו. האצ'יקו, כלב מסוג אקיטה, אומץ על ידי הפרופסור הידסבורו אואנו, מרצה לחקלאות באוניברסיטת טוקיו. הוא נהג ללוות את בעליו לתחנת הרכבת מידי בוקר, כשאואנו יצא לעבודה, וחזר מידי אחר הצהריים לקבל את פניו. במאי 1925 אואנו מת מהתקף לב במהלך הרצאה. האצ'יקו נמסר לבעלים חדשים, אך נמלט משם בכל פעם מחדש כדי לחכות בכניסה לביתו של אואנו. כשהבין שאואנו לא בבית יותר, הוא חיכה לו בתחנת הרכבת מידי יום. הנוסעים הבחינו בהאצ'יקו ממתין ומאחר שהכירו את סיפורו יוצא הדופן, האכילו אותו ודאגו לו. ב-1934 הוכן פסל שלו והוצב בכניסה לתחנה. על סיפורו נוצרו ספרים, סרטים, פסלים ומחוות רבות נוספות. הסרט האחרון שעוסק בסיפור הופק בארצות הברית ב-2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully