וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בצבא ארה"ב: חיילי מארינס פרסמו תמונות עירום של לוחמות

6.3.2017 / 9:04

החיילים הפיצו תמונות של חברותיהן ליחידה בקבוצה סגורה בפייסבוק של המשרתים בחיל היוקרתי. לצד חלק מהתמונות הופיעו שמותיהן של המצולמות. חבר ועדה לענייני הצבא בבית הנבחרים קרא לפתוח בחקירה

מתגייסות לחיל הנחתים של ארצות הברית, 2014. AP
"פגיעה במורל ובאמון". חיילות שהתגייסו לחיל הנחתים/AP

חיל הנחתים בצבא ארצות הברית פתח בחקירה בעקבות הפצת תמונות עירום של לוחמות בקבוצת פייסבוק סגורה של לוחמי מארינס – כך דיווח אמש (ראשון) העיתון "מארין קורפס טיים". דובר מטעם חיל הנחתים מסר לעיתון העצמאי המתמחה בחיל כי גורמי הצבא עוד לא בטוחים כמה חיילים היו מעורבים בכך. גורמים מטעם יחידת החקירות של המארינס טרם הגיבו.

בעיתון פורסמו תכתובות פנימיות של החיל, שכללו נקודות לדיון על הנושא, שבהן נכתב כי הקבוצה בפייסבוק שבה הופצו התמונות כוללות 30 אלף חברים. לחלק מתמונות העירום צורפו שמותיהן של החיילות, דרגותיהן והמקום שבו הן מוצבות. התמונות הועלו לשרת אחסון בענן, שכבר הוסר ונמחק. במסמך נכתב כי "חיל הנחתים מודאג מאוד מהטענות הנוגעות להערות פוגעניות שפורסמו ברשת ומהפצת תמונות ארוטיות בקבוצה סגורה. ההתנהגות הזאת פוגעת במורל, שוחקת את האמון ומשפילה".

חיילי מארינס, חיל הנחתים, בטירונות בבסיס פריס איילנד בקרוליינה הדרומית, 2005. AP
"התנהגות מסוכנת ולא מקובלת לחלוטין". טירונים של חיל הנחתים במהלך גיוסם/AP

חבר בית הנבחרים ממדינת וושינגטון, אדם סמית' הדמוקרט, קרא לפתוח בחקירה ולנהוג באופן מתאים במי שנפגעו בתקרית. סמית', החבר בוועדה לענייני הצבא בבית התחתון, אמר כי "התנהגות זו של חיילי מארינס בהווה ובעבר משפילה, מסוכנת ולחלוטין אינה מקובלת".

על פי דוח שנתי שפרסם הפנטגון בחודש מאי בשנה שעברה התקבלו בצבא ארצות הברית 6,000 תלונות על תקיפה מינית במהלך שנת 2015. מהדוח עולה כי מדובר בנתון דומה לשנה שקדמה לה אך מצוין כי לרוב מספר התקריות בפועל הינו גבוה יותר מאשר אלו המדווחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully