וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת מעבר ללוחית של 8 ספרות: משרדי הרישוי ייסגרו ל-3 ימים

5.3.2017 / 23:48

שלושת הימים הקרובים יוקדשו להסבת מערכות התקשוב והמידע של המשרד להנפקת לוחיות רישוי בנות שמונה ספרות. המהלך עצמו יחל בתחילת חודש יוני והלוחיות יונפקו רק לכלי רכב חדשים

לוחית רישוי חדשה עם 8 ספרות. קובי ליאני
לוחית עם שמונה ספרות/קובי ליאני

משרד התחבורה הודיע הבוקר (ראשון) כי החל ממחר ייסגרו למשך שלושה ימים סניפי משרד הרישוי ברחבי הארץ במטרה להסב את מערכות התקשוב והמידע של המשרד להנפקת לוחיות רישוי בנות שמונה ספרות. המשרד מתכוון להנפיק את הלוחיות החדשות לכלי רכב חדשים החל מתחילת חודש יוני. סניפי משרד הרישוי ייפתחו שוב לציבור הרחב ביום חמישי, תשעה במרץ.

בעקבות סגירת משרדי הרישוי לא ניתן יהיה לבצע פעולות או לקבל שירותים בנושא רכב בכל משרדי הרישוי וכן בעמדות השירות האוטומטיות (רישיומט), במרכז המידע הארצי של משרד התחבורה (*5678) וכן באתר משרד התחבורה (mot.gov.il). בימים אלה גם לא תתאפשר העברת בעלות על רכב בבנק הדואר, רישום רכב חדש, באמצעות יבואני הרכב, ביצוע או הסרת שעבוד בבנקים או בחברות המימון, שחרור כלי רכב במכס ושירותי קבלת מידע ממאגר כלי הרכב, לכל צורך שהוא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרישיומטים לא יעבדו. כץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, בימי ההשבתה ניתן יהיה לקבל שירותים בנושא נהיגה בלבד באינטרנט, בעמדות השירות האוטומטיות, במרכז המידע הארצי ובסניפי בנק הדואר (רשימת הסניפים מפורטת באתר דואר ישראל). מדובר בין היתר בתשלום אגרות נהיגה, חידוש רישיון נהיגה ובירור נקודות חובה. מכוני הרישוי לרכב יפעלו כרגיל ואפשר יהיה לבצע בחינות רישוי לרכב (טסט). שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ציין כי "הנפקת מספרי רישוי בני שמונה ספרות תחול על כל רכב חדש שיעלה על הכביש, החל מ-1 ביוני 2017. שאר כלי הרכב, ימשיכו לשאת לוחית רישוי בת 7 ספרות".

צור אהרון, ראש אגף מערכות המידע והתקשוב במשרד התחבורה, אמר לוואלה! NEWS כי "המעבר ללוחיות עם שמונה ספרות מגיע עקב העובדה שמדי שנה מתווספים למרשם כלי הרכב בישראל כ-300 אלף כלי רכב חדשים". על פי נתוני אגף התקשוב שבמשרד התחבורה, הסדרות הקיימות, המוקצות למספרי הרכב יספיקו לחצי שנה בלבד.

לכן, המדען הראשי של משרד התחבורה בחן שתי חלופות, האמריקנית והאירופית. לפי החלופה האמריקנית, לוחית הרישוי תהיה רכושו של האדם, והוא יוכל להישאר עמה גם כשיחליף כלי רכב. לפי החלופה האירופית, לוחית הרישוי תהיה ישות בפני עצמה ואין לעשות בה שימוש חוזר. "כיוון שאנחנו משתדלים לאמץ את התקינה האירופית בסופו של דבר, הוחלט שלא יהיה שימוש חוזר במספרים". אהרון הוסיף כי "נעשתה בחינה לגבי הוספת אותיות בשפה העברית ללוחיות הרישוי, אך הבעיה היא שאף מערכת טכנולוגית לא קוראת את השפה העברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully