וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הזיכרון לחללי ישראל שמקום קבורתם לא נודע: 5 דברים לדעת היום

בהר הרצל יתקיים טקס לזכרם של חיילי צה"ל שנפלו ואין להם קבר בישראל. בממשלה ידונו על מדיניות השר ארדן לאי הפללת משתמשי קנאביס. החל מהלילה יהיו שיבושי תנועה בתל אביב ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

יום הזיכרון לחללי ישראל שמקום קבורתם לא נודע

נשיא המדינה נשא הבוקר דברים בטקס האזכרה לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע. פברואר 2015. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
מונצחים גם ללא קבר. ריבלין בטקס האזכרה ב-2015/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

אתם צריכים לדעת שהיום הוא יום הזיכרון לחללים שמקום קבורתם אינו נודע. מטרת היום היא להנציח את אותם חיילי צה"ל שנפלו ולמשפחות אין קבר ומצבה לעלות אליהם. יום זה נקבע לפי יום לידתו ומותו של משה רבנו, שכן גם מקום קבורתו לא ידוע. היחידה לאיתור נעדרים בצה"ל שאמונה על הנושא הוקמה מיד לאחר מלחמת יום הכיפורים, במטרה לחקור ולאתר את כלל נעדרי צה"ל. במהלך היום צפוי להתקיים טקס לזכרם בחלקה הצבאית בהר הרצל שבירושלים בנוכחות הנשיא ראובן ריבלין ושר הביטחון אביגדור ליברמן.

דיון בממשלה על הצעת אי-הפללה

אילוסטרציה. ShutterStock
קנסות במקום תיק פלילי/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום צפויה הממשלה לאשר את המדיניות החדשה שהציג השר לביטחון הפנים גלעד ארדן יחד עם שרת המפשטים איילת שקד בנוגע לאי הפללה בגין שימוש עצמי בקנאביס. על פי ההצעה, תוקם ועדה בין-משרדית שתבחן את יישום המדיניות וזו תגיש את המלצותיה לממשלה תוך חודשיים. בחודש ינואר האחרון הציג ארדן את המדיניות החדשה שלו שקובעת כי צרכני קנאביס לשימוש עצמי לא יופללו ועליהם יוטלו קנסות במקום פתיחת תיק פלילי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מהלילה: שיבושי תנועה בתל אביב

עבודות הרכבת הקלה בתל אביב הופסקו, רחוב אלנבי, 22 בנובמבר 2015. יותם רונן
עבודות הרכבת הקלה בתל אביב/יותם רונן

אתם צריכים לדעת שהחל מהלילה בחצות תיסגר תחנת הרכבת "השלום" שבתל אביב למשך חמישה ימים. זאת, בשל עבודות של חברת נתיבי ישראל לבניית הרכבת הקלה בגוש דן. תנועת הרכבות תשוב לפעול כסדרה ביום ראשון הבא, 12 במרץ, החל מהשעה 5:00 בבוקר. בשל סגירת התחנה, תופעל תחבורה ציבורית חלופית לנוסעים.

דיון בוועדת השרים לחקיקה על סגירת שדה דב

שדה דב. יותם רונן
יישאר פתוח? שדה דב/יותם רונן

אתם צריכים לדעת היום יתקיים בוועדת השרים לחקיקה דיון בנושא סגירת שדה התעופה דב שבתל אביב המיועדת לחודש הבא. את הצעת החוק למניעת סגירת השדה יזמו חברי הכנסת איציק שמולי ובצלאל סמוטריץ' וחתומים עליה יותר מ-70 ח"כים מהקואליציה ומהאופוזיציה. הצעת החוק מבקשת לעדן את מעמדו של שדה דב כשדה תעופה אזרחי, עד להפסקת הפעילות הצבאית בו ב-2019. ראשי ערים פנו אתמול לוועדת השרים והצטרפו לבקשה למנוע את סגירת השדה בטענה שהדבר יזיק לכלכלה ולתיירות.

64 שנים למותו של סטאלין

ג'וזף סטאלין. AP
הביא למותם של מיליונים. סטאלין/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 64 שנים, בשנת 1953, הלך לעולמו מנהיג ברית המועצות יוסיף סטאלין. הוא הנהיג את המפלגה הקומוניסטית והמדינה הסובייטית עד יום מותו. הוא נחשב לאחד מהעריצים הגדולים של המאה ה-20 ונחשב למנהיג רודני ואכזר שחיסל את מתנגדיו והביא למותם של מיליונים בברית המועצות. הוא קיווה להפוך את ברית המועצות למעצמת על. כך, במהלך מלחמת העולם השנייה חתם על הסכמים עם אדולף היטלר בתקווה לשלוט גם כן על מזרח אירופה. לאחר פלישת הנאצים לברית המועצות, הוא זה שהנהיג את הלחימה נגדם, עד להבסתם של הנאצים. בעקבות התנהלותו במלחמת העולם השנייה, הוא הצליח לבסס את ברית המועצות כאחת משני מעצמות העל במהלך המלחמה הקרה מול ארצות הברית. הוא מת בגיל 74 משבץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully