וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: "מערכת הטילים S-300 מבצעית – השמיים שלנו בטוחים"

הצבא האיראני הכריז על שיגור מוצלח של מערכת ההגנה האווירית המתקדמת שהועברה מרוסיה. "המערכת קטלנית עבור אויבינו", הכריז בכיר הצבא, שאמר כי בקרוב תוצג מערכת איראנית "מתקדמת יותר". צפו בשיגור

קרדיט וידאו: PressTV News Videos, עריכה: שמרית גולדשטיין

איראן ערכה שיגור מוצלח של מערכת ההגנה האווירית המתקדמת S-300, והיא כעת מבצעית – כך דווח היום (שבת) ברשת הטלוויזיה הממלכתית של טהראן. מערכת הטילים, שהועברה מרוסיה לאחר החתימה על הסכם הגרעין ביולי 2015, "נוסתה בנוכחות בכירי הממשל והצבא", על פי הדיווח, לפיו יורטו בניסוי טיל בליסטי ומטוס ללא טייס (מל"ט).

מפקד תחום ההגנה האווירית בצבא האיראני, פרזאד אסמעילי, הכריז כי "מערכת ה-S-300 היא קטלנית עבור אויבינו, והופכת את השמיים שלנו לבטוחים יותר". הוא הוסיף כי מערכת דומה בייצור מקומי, שנקראת "בוואר 373", תיכנס "בקרוב מאוד" לשלב הניסויים. לדבריו, היא "יותר מתקדמת מה-S-300".

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד מניסוי רוסי ב-S-300: כישלון מביך או "יכולות קמיקזה"?
איראן: הצבנו מערכת S-300 להגנה על מתקן הגרעין בפורדו
רבבות הפגינו באיראן: "עשרות אלפי טילים מוכנים לשיגור לישראל"

שיגור S-300 באיראן, 5 במרץ 2017. "תסנים", צילום מסך
"נוסתה בנוכחות בכירי הממשל והצבא". השיגור האחרון/צילום מסך, "תסנים"

בתחילת החודש השלימה מוסקבה את אספקת טילי ה-S-300 לאיראן, לאחר שהעסקה מלפני כעשור עוכבה במשך כמה שנים בשל הסנקציות שהטיל האו"ם על טהראן בשל תכנית הגרעין. זאת, ברקע האיומים באותה התקופה על תקיפה אווירית של מתקני הגרעין האיראניים – והרמיזות בנושא מצד ממשלו החדש של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

בחודש אוגוסט האחרון הוצבה המערכת במרכז המדינה, כדי שתגן על המתקן הגרעיני בפורדו. בתמונות שפורסמו ברשת הטלוויזיה נראות משאיות ועליהן המערכות באזור פורדו, שליד העיר קום, יותר מחצי שנה לפני הפעלתה המבצעית של המערכת. שעות לפני פרסום התמונות, המנהיג העליון עלי חמינאי נאם בפני קצינים בחיל האוויר, והדגיש כי כוחה הצבאי של איראן הוא למטרות הגנתיות בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שיגור S-300 באיראן, 5 במרץ 2017. "תסנים", צילום מסך
מוכנים להתגונן מפני מתקפות אוויריות. זירת השיגור/צילום מסך, "תסנים"

במסגרת הסכם הגרעין, המתקן בפורדו הפסיק לייצר אורניום מועשר. במקביל, דווח היום כי רוסיה ממשיכה בהיערכות לקבלת אורניום מועשר מאיראן, בתמורה למים כבדים, שמשמשים בהליך הפקת אנרגיה גרעינית.

סאגת העברת ה-S-300 נמשכה כמה שנים ולוותה בלחצים בינלאומיים. רוסיה ביטלה את החוזה להעברת המערכת המתקדמת לאיראן, שנחתם ב-2007 ושוויו מוערך בכ-900 מיליון דולרים, בשנת 2010. זאת, תחת לחץ מדינות המערב שנבע מהמשך פיתוח תכנית הגרעין של המדינה. עם זאת, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביטל את ההגבלה בעקבות הסכם הביניים שהושג בין טהראן ושש המעצמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully