וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית פילדלפיה לוואלה! NEWS: "חש גועל מהשחתת בית הקברות היהודי"

ג'ים קני סיפר כי כוחות הביטחון בעירו עובדים סביב השעון כדי למצוא את האחראים להרס המצבות של הקברים היהודיים. "נמצא את מי שעשה את זה ונכלא אותו". הקהילה היהודית בעיר ערכה טקס עם נציגים מדתות אחרות: "אנטישמיות היא אסלאמופוביה היא גזענות"

צילום: עמרי נחמיאס באמצעות הסמארטפון של וואה-ווי ורויטרס, עריכה: שניר דבוש

ראש עיריית פילדלפיה ג'ים קני אמר אתמול (שלישי) כי הוא "חש גועל" לאחר שגילה על השחתת בית הקברות היהודי בעירו. בשיחה עם וואלה!NEWS הוא סיפר כי גדל בשכונה מעורבת, שבה חיו קתולים לצד יהודים. הוא אמר עוד כי לחוסר סובלנות דתית אין מקום בארצות הברית, והבטיח להשקיע את מירב המאמצים באיתור האחראים למעשה האנטישמי, לצד בחינה של צעדי ביטחון נוספים להגנה על אתרים יהודים.

"גדלתי בשכונה שבה גרו אירים קתולים ויהודים בדרום פילדלפיה", אמר. "הכרתי אותם היטב, הם היו אנשים טובים והגונים, עובדים קשה, שבאו למדינה הזו מאותה סיבה שבגללה אירים הגיעו, עבור ביטחון וחופש דת. כשמישהו מחלל בית קברות יהודי, או זורק ראש של חזיר לתוך מסגד, או שורף כנסייה, אלה לא הדברים שהמדינה שלנו עומדת מאחוריהם, אלא דברים שהמדינה צריכה להילחם בהם. נשיא ארצות הברית וכל ההנהגה צריכה לגנות את זה בצורה ברורה וחזקה. אנחנו צריכים למצוא את הבחור שעשה את זה, לכלוא אותו, ולתת לו את העונש שמגיע לו".

לדבריו, "החקירה עוד נמשכת, אבל ישנם ארבעה בתי קברות באותו הצומת, והיחיד שחולל הוא בית הקברות היהודי אז זה מדבר בעד עצמו. אנחנו מחפשים את האדם או את האנשים שעשו את זה, ונאתר אותם". כשנשאל מה האמצעים שבהם צריכות הרשויות לנקוט, הוא משיב כי "הבעיה היא ברמה הפדרלית".

קני טען כי "אנשים משוגעים" מרגישים שיש להם אישור לעשות מעשים שכאלה. עוד הוסיף קני כי "ברמה המקומית שלחנו את המסרים המתאימים, שאנחנו מקום שמקבל את כולם, מקבל את המגוון האנושי ודוגל בסובלנות דתית". בנוגע לצעדים הנדרשים להגברת הביטחון, אמר ראש העירייה: "אנחנו בקשר עם הקהילה היהודית כדי לבחון אם יש דברים שאנחנו יכולים לעשות כדי להפחית את הסיכוי שדבר כזה ייקרה שוב".

מצבות שבורות בבית קברות יהודי בעיר פילדלפיה, ארה"ב, 27 בפברואר 2017. רויטרס
מצבות מנותצות בבית הקברות בפילדלפיה, שלשום/רויטרס

בקהילה היהודית בעיר התקיים הלילה טקס בהשתתפות נציגים משלוש הדתות לגינוי השחתת בית הקברות. "אנטישמיות היא אסלאמופוביה היא גזענות", אמרה הרבה ג'ל מדרר. הטקס התקיים בעיצומו של יום רווי איומים על הנחת פצצות במרכזים יהודיים, במהלכו התקבלו כ-20 איומים כאלה ברחבי ארצות הברית, אשר התבררו כאיומי שווא. התקרית האחרונה שבהן אירעה ממש לפני שעות ספורות, ובמהלכה פונו בסן פרנסיסקו משרדי הליגה נגד השמצה, ארגון יהודי הנלחם באנטישמיות, לאחר שאיש צוות שענה לשיחת טלפון קיבל איום על הטמנה של מטען חבלה במקום.

בניו יורק, הורה המושל אנדרו קומו על פתיחת חקירה בנוגע לאיומים שהתקבלו שם אמש במרכז היהודי קהילתי JCC. "היום חזינו בעוד שורה של איומים בפצצות, אשר נראים כחלק מגל של איומים נגד המרכזים הקהילתיים היהודיים ברחבי המדינה", כתב קומו בהודעה שפרסם. "אל תטעו", הוא הוסיף. "המתקפות הפחדניות הללו אינן נחלת הקהילה היהודים בלבד. זוהי מתקפה כנגד כל תושבי ניו יורק ואני מתבטיח שנעשה ככל שביכולתנו לתפוס את האחרים לגל פשעי השנאה הזה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טקס נגד הגזענות והשנאה בפילדלפיה, אתמול בלילה

בינתיים, בבית הקברות "הר הכרמל" בפילדלפיה זרם המבקרים לא פוסק לרגע. הלילה התברר כי מאמצי השיקום של תושבים שניסו להרים בעצמם את המצבות שנעקרו מן הבסיס אינם מספיקים על מנת להבטיח את יציבות המצבות. לכן, נראה כי שיקום המקום ייארך עוד פרק זמן ממושך.

"האנשים שניסו לתקן את המצבות בעצמם לא היו צריכים לעשות זאת, זה מסוכן. בבקשה, אל תנסו יותר להרים את המצבות ידנית", אמר לוואלה!NEWS ריצ'ארד לוין, שעובד בבית קברות יהודי סמוך והגיע למקום כדי לאמוד את הנזק. "המאמצים שלי כרגע הם להעריך את הנזק המדויק כדי להבין איך לתקן הכל". לדבריו, הוא "חש בחילה" כשנכנס לבית העלמין וראה את הנזק. .

ג'יי פרבר, תושב העיר, הגיע למקום כדי לבדוק אם הקברים של סבו וסבתו, שהיו קצבים בעלי מרכול כשר, היו בין אלה שהושחתו. כשהגיע, שחרר אנחת רווחה. הקבר עמד על תלו. "חיות אדם", הוא סינן. "מי שעשו את הדבר הזה הם חיות אדם. כשהייתי ילד, גדלתי בבית ספר פרטי והיו שם עקיצות אנטישמיות, זה סיבך אותי בהרבה קטטות. כל פעם שמישהו היה אומר משהו כזה הייתי אומר 'היי, אני יהודי'".

פרבר התקשה להתבטא בנוגע לתקרית האחרונה. "אין מילים, הרגשתי עצב", אמר. "איך מישהו עושה דבר כזה? יש יותר מדי שנאה בעולם. אנשים צריכים לאהוב אחד את השני. אנשים צריכים לשבת ולדבר האחד עם השני. זה לא משנה מה הדת שלך, מה הלאום שלך, צריך להסתכל ביחד". בנימה לא אופטימית הוא הזהיר כי גל האנטישמיות בארצות הברית לא יחלוף במהרה. "זה לא הולך להסתיים".

(עדכון ראשון: 20:23)

ג'יי פרבר, הגיע לבדוק את מצבותיהם של סבו וסבתו, לאחר השחתת בית הקברות בפילדלפיה, ארה"ב. פברואר 2017. עמרי נחמיאס, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עמרי נחמיאס
"איך מישהו עושה דבר כזה?", פרבר לצד מצבת סבו וסבתו/עמרי נחמיאס , עמרי נחמיאס, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully