וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת התנגשות עם הכורדים: ארדואן סימן את המטרה הבאה בסוריה

28.2.2017 / 12:06

נשיא טורקיה אמר כי המורדים הנתמכים בידי אנקרה יעברו למנבג', ששוחררה מידי דאעש בשנה שעברה ונשלטת מאז בידי כוחות הנתמכים בידי ארה"ב. הוא דחה אפשרות לשתף עמם פעולה

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של צבא סוריה החופשית, עריכה: שניר דבוש

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר היום (שלישי) כי המורדים בסוריה הנתמכים בידי אנקרה יתקדמו צפונה לעבר העיר מנבג', אחרי שהשלימו כמתוכנן את ההשתלטות על העיר אל-באב ושחררו אותו מידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). מנבג' נכבשה בידי "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" בקיץ שעבר, אולם באנקרה מתעקשים כי על קואליציית המורדים, הנתמכת בידי ארצות הברית ומורכבת בעיקר מהמיליציה הכורדית YPG, לסגת ממנה לעבר הגדה המזרחית של נהר הפרת.

במסיבת עיתונאים שכינס באיסטנבול לפני שהמריא לביקור רשמי בפקיסטן, שלל ארדואן אפשרת לשתף פעולה עם "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים", שמתקדמים בימים אלו לעבר א-רקה, מעוז דאעש בסוריה. "אם בעלות בריתנו רציניות, אנחנו אומרים להן – נשתף פעולה כל עוד נטהר את רקה מדאעש ונשיב אותה לבעליה המקוריים", אמר ארדואן.

באנקרה טוענים כי ה-YPG קשור ל-PKK, המחתרת הכורדית בטורקיה המנהלת מאבק מזוין נגד כוחות הביטחון. "אין לנו מטרה או כוונה להישאר לתמיד בסוריה", אמר ארדואן. אתמול התקדם צבא סוריה לעבר מנבג', ובכך יצר חיבור בין השטחים שבשליטת המשטר במערב המדינה לבין השטחים שבשליטת הכורדים בצפון-מזרחה, במטרה למנוע מהכוחות הנתמכים בידי טורקיה לנוע דרומה מאל-באב.

עוד על המלחמה בסוריה
דיווח: סגנו של מנהיג אל-קאעדה נהרג בתקיפת מל"ט בסוריה
סוריה: 42 הרוגים בפיגועי התאבדות בחומס, בהם גנרל בכיר

לוחמי SDF במחוז דיר א-זור, סוריה, 21 בפברואר 2017. רויטרס
הכוחות הסוריים הדמוקרטיים במחוז דיר א-זור, החודש/רויטרס

הקונפליקט בין טורקיה לכורדים בסוריה מקשה על תכניתה של ארצות הברית להגביר את המאבק בדאעש. ה-YPG זקוקים לסיוע צבאי נוסף כדי להשלים את המשימה הקשה של כיבוש א-רקה, כשמנגד באנקרה דורשים מוושינגטון להפסיק את התמיכה במיליציה. ממשלו של דונלד טראמפ יצטרך בקרוב להכריע, והפנטגון הודיע אתמול כי הוא שלח תכניות חדשות לבית הלבן בהתאם לבקשתו של הנשיא לשנות את האסטרטגיה במלחמה בארגון הקיצוני.

כל תכנית חדשה תזדקק לתיאומים מסוימים עם רוסיה, המסייעת למשטרו של בשאר אסד לשרוד בשלטון ומתנגדת לכל ניסיון להדיחו. במוסקבה קיוו כי חילופי השלטון בוושינגטון יאפשרו לשקם את היחסים, במיוחד לנוכח רצונו של טראמפ לשלב כוחות במאבק נגד דאעש. עם זאת, שורת דיווחים על כך שהקרמלין היה אחראי למתקפות סייבר נגד המפלגה הדמוקרטית וסייע לטראמפ להיבחר ציננו את ההתלהבות ברוסיה מכך שתחול בקרוב תפנית דרמטית ביחסים.

סגן שר החוץ סרגיי רייבקוב אמר היום כי מוסקבה סבורה שממשל טראמפ הבין כי אסד חייב להיות חלק מפתרון המשבר בסוריה. לדבריו, מוסקבה לא דנה עם וושינגטון בהסרת הסנקציות שהוטלו עליה בשל מעורבותה במלחמה באוקראינה וסיפוח חצי קרים, אולם הוסיף כי הסרתן הייתה עוזרת לפתור את הסוגייה הסורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully