וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוי תשעה מבנים בעפרה: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

28.2.2017 / 7:00

הבתים שנבנו על קרקע פלסטינית פרטית יפונו, לאחר שבג"ץ דחה עתירת הדיירים. דוח מבקר המדינה על מבצע צוק איתן ייחשף. נציין 26 שנים לסיום מלחמת המפרץ ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

דוח המבקר על מבצע צוק איתן

היערכות כוחות של צה"ל, יולי 2014. דובר צה"ל
יפורסמו שני פרקים שעוסקים בקבינט ובאיום המנהרות. חיילים בזמן המבצע/דובר צה"ל

אתם צריכים לדעת שהיום ייחשף דוח מבקר המדינה על מבצע צוק איתן. הוועדה לענייני ביקורת המדינה וחברי ועדת המשנה לחוץ ולביטחון אישרו פה אחד את חשיפת שני הפרקים הנוספים מדוח המבקר, יוסף שפירא. הפרקים שיפורסמו הם קבלת ההחלטות בקבינט ואיום המנהרות. הפרק שעוסק במשפט הבינלאומי לא יפורסם. דוח המבקר מחולק לארבעה פרקים והפרק שעוסק בהיערכות להגנת העורף מפני איום טילים ורקטות כבר פורסם בחודש שעבר.

פינוי הבתים בעפרה

קרוואנים בהתנחלות עפרה המיועדים למפוני המאחז עמונה, 2 בפברואר 2017. ניב אהרונסון
הפינוי צפוי לגרור התנגדויות. הקראוונים בעפרה/ניב אהרונסון

אתם צריכים לדעת שהיום יפונו תשעה בתים שנבנו על קרקע פלסטינית פרטית בהתנחלות עפרה. כוחות הביטחון כבר החלו להיערך לקראת הפינוי, שצפוי לגרור התנגדויות. תושבי הבתים המיועדים לפינוי עתרו לבג"ץ בבקשה לאטום אותם ולא להרוס אותם, אולם בג"ץ דחה את עתירתם ואישר את הפינוי וההריסה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

נשיא זמביה בביקור בישראל

נשיא זמביה אגדר לונגו, 06 בפברואר 2015. AP
ייפגש עם נתניהו וריבלין. אדגר לונגו/AP

אתם צריכים לדעת שהיום יבקר בישראל נשיא זמביה אדגר לונגו. במהלך ביקורו, ייפגש לונגו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגישת עבודה. לאחר מכן הוא צפוי להיפגש גם עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. נתניהו וריבלין צפויים לשוחח עם לונגו על חיזוק הקשר בין המדינות.

סיום מלחמת המפרץ

סדאם חוסיין במהלך משפטו. GettyImages
מטרת המבצע הייתה להפיל את המנהיג. חוסיין/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 26 שנים הסתיימה מלחמת המפרץ. המלחמה, שבה פעלה הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית בעיראק להפלת המנהיג, סדאם חוסיין, נפתחה ב-17 בינואר במבצע "סופה במדבר". המבצע החל במתקפה אווירית אינטנסיבית של ארצות הברית על עיראק, מה שגרם לאחרונה לירות שמונה טילי סקאד לעבר ישראל, במטרה לגרור אותה למלחמה ובכך להרתיע את ארצות הברית. ישראל החליטה שלא להתערב. המלחמה הוכרעה עם שחרור כווית והסכם הפסקת אש.

יום הסופלה הבינלאומי

סופלה שוקולד וקפה.
הומצא בצרפת. סופלה

אתם צריכים לדעת שהיום חוגגים ברחבי העולם את יום הסופלה הבינלאומי. מדובר ביום שמוקדש כולו לעוגת השוקולד הטעימה שהומצאה ב-1742 בצרפת. הוא עשוי שני מרכיבים – בלילה העשויה שוקולד או גבינה וקצף ביצים שנותן לסופלה את האווריריות והנפח. הדרך לחגוג את יום הסופלה היא כמובן להכין אחד, ולאכול אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully