וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הגדול, גרסת המשטרה: בתים עם מצלמות אבטחה פרטיות יסומנו

6.3.2017 / 11:49

במשטרה מנסים לייעל את הנגישות לתיעוד מזירות פשע, ולכן מקימים מאגר של מצלמות פרטיות הפונות למרחבים ציבוריים. לאחרונה הגיעו שוטרים לשכונות באזור המרכז, ורשמו את פרטי בעלי המצלמות. המשטרה: "היוזמה אינה מקנה יכולות צפייה"

מצלמות אבטחה ברחוב ברחבי תל אביב, אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
מצלמות אבטחה/ראובן קסטרו

המשטרה החלה למפות את מצלמות האבטחה הפרטיות המתעדות במרחב הציבורי - במטרה לקבל נגישות למידע מזירות פשיעה. בימים האחרונים הגיעו שוטרים לכמה שכונות באזור המרכז, והחלו לנהל רישום של הבתים שמותקנות בהם מצלמות המכוונות גם לשטחים פתוחים ברחוב.

המשטרה מעוניינת לבנות מאגר פנימי שיאפשר לחוקרים, לבלשים ולשוטרי סיור לקבל מידע מהיר על קיומן של מצלמות אבטחה בזירות פשע. במשטרה הסבירו כי קיצור זמן איתור מצלמות האבטחה ובעליהן יגדיל את היכולת המשטרתית להגיע אל חשודים בעבירות.

רצח באשדוד, פברואר 2017. חטיבת דובר המשטרה
זירת פשע/חטיבת דובר המשטרה

השוטרים הודיעו לתושבים כי הם מסמנים את הבתים, ובדקו אם המצלמות מקליטות ושומרות את הסרטונים. הם רשמו את דרכי ההתקשרות עם בעלי המצלמות, והסבירו להם כי "הוחלט על הקמת מאגר פנימי לשם קבלת מידע מהיר ומידי".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל עורכת מעת לעת מיפוי ורישום מצלמות אזרחיות המתעדות את המרחב הציבורי, על מנת לאפשר פנייה מהירה בעת הצורך לבעלי המצלמה, בדגש על אירוע חירום ופשע חמור. הרישום וולנטרי ואינו מקנה יכולות צפייה, אלא רישום בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully