וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניתם זר להורים ליום המשפחה? חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

26.2.2017 / 6:55

בישראל יציינו את "יום המשפחה" שבעבר נקרא "יום האם". הלילה יתקיים בקליפורניה טקס האוסקר ה-89. לפני 188 שנים נולד ממציא הג'ינס ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

יום המשפחה

פיקניק משפחתי ביער. ShutterStock
בשנות ה-90 הוסב השם מ"יום האם" ל"יום המשפחה"/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום נציין בישראל את יום המשפחה, שבעברו נקרא "יום האם". היוזמה הראשונה לציין את החג בישראל הייתה בשנת 1947 על ידי אגודת "עזרה" שמטרתה הייתה סיוע ליולדות. בשנת 1951 הוחלט לציין את החג באופן קבוע בל' בשבט, יום מותה של הנרייטה סאלד, שאמנם הייתה חשוכת ילדים אך שימשה דמות אם לילדים רבים שעלו לארץ. בשנות ה-90 הוחלט להסב את שם החג מ"יום האם" ל"יום המשפחה".

שביתה במוסדות לימוד באזור חיפה

מיכל אמוניה במפעל חיפה כימיקלים שבמפרץ חיפה. פיני חמו, מערכת וואלה! NEWS
מוחים על השארת מכל האמוניה במפרץ חיפה/מערכת וואלה! NEWS, פיני חמו

אתם צריכים לדעת שהיום ישבתו תלמידי כיתות ז' עד י"ב באזור חיפה במחאה על השארת מכל האמוניה במפרץ חיפה. התלמידים ישבתו בין השעות 8:00 בבוקר ל-12:00 בצהריים, כאשר בשעה 9:30 תתקיים הפגנה מול בית המשפט המחוזי בחיפה בעקבות הדיון בערעור של חברת "חיפה כימיקלים" נגד ריקון המכל והזזתו. היישובים שיישבתו הם: חיפה, קריית אתא, קריית מוצקין, קריית ביאליק, קריית ים, נשר, טירת כרמל והמועצה האזורית זבולון.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טקס האוסקר

לה לה לנד. סרטי יונייטד קינג,
14 מועמדויות לזכייה. הסרט "לה לה לנד"/סרטי יונייטד קינג

אתם צריכים לדעת שהלילה ייערך טקס האוסקר ה-89 בלוס אנג'לס שבקליפורניה. בטקס יוענקו פרסי האקדמיה האמריקנית לקולנוע למיטב סרטי הקולנוע והטלוויזיה של שנת 2016. את הטקס ינחה לראשונה בחייו הקומיקאי ג'ימי קימל. המועמדויות לפרס הוכרזו ב-24 בינואר. הסרט שזכה למספר הרב ביותר של מועמדויות הוא "לה לה לנד" שמחזיק ב-14 מועמדויות לפרסים. הסרטים "אור ירח" ו"המפגש" הגיעו לשמונה מועמדויות כל אחד.

48 שנים למותו של לוי אשכול

ראש הממשלה לוי אשכול יחד עם אשתו מרים אשכול מדליקים נר ראשון של חנוכה, 1965. לשכת העיתונות הממשלתית
במהלך כהונתו חלו תמורות רבות. אשכול ורעייתו מרים/לשכת העיתונות הממשלתית

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 48 שנים, בשנת 1969, הלך לעולמו ראש ממשלת ישראל לשעבר, לוי אשכול. אשכול נולד באוקראינה ועלה לארץ כשהיה בן 19. הוא היה אחד ממייסדי ארגון ההגנה, פעיל בסוכנות היהודית ונמנה בין מייסדי הסתדרות העובדים הכללית. במשך 11 שנים כיהן אשכול כשר האוצר ובשנת 1963, עם פרישתו של דוד בן גוריון מהחיים הפוליטיים, מונה ליורשו ומחליפו. ואולם, פרשת "עסק הביש", שבה כשלה פעולת טרור של ישראל במצרים, הובילה לקרע בין אשכול לבן גוריון. במהלך כהונתו חלו תמורות רבות במישור החברתי, הכלכלי והפוליטי. אשכול שימש ראש הממשלה עד מותו מהתקף לב בשנת 1969.

יום הולדת לממציא הג'ינס

לוי שטראוס, מייסד חברת ליוויס. AP
ייצר מכנסים לטובת מחפשי הזהב. שטראוס/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 188 שנים, בשנת 1829, נולד יצרן הבגדים היהודי-אמריקני לוי שטראוס. שטראוס שנולד בגרמניה המציא את מכנסי הג'ינס והוא אבי המותג ליוויס (Levi's). לאחר מות אביו משחפת, כשהיה בן 16 בלבד, היגר עם משפחתו לארצות הברית. במרוצת הזמן ובמסגרת "הבהלה לזהב", הבחין שטראוס כי מכנסיהם של מחפשי הזהב לא התאימו לעבודתם. הוא ייצר מכנסים עשויות אריג קנבס וזכו להצלחה רבה. את החברה שהקים הוריש לאחייניו והיא פועלת עד היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully