וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף למשבר בבירה: הממשלה תקצה 700 מיליון שקלים לעירייה

בתום מאבק רווי יצרים בין ראש העיר ברקת למשרד האוצר, הגיע הצוות המשותף שמינה נתניהו להסכם על גובה התקציב לעיריית ירושלים לשנת 2017. בנוסף, יקום צוות מקצועי שיגבש מתווה רב שנתי קבוע למענק הבירה. ברקת: "ניצחון גדול"

צילום: יהודה מושל, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: השביתה בירושלים, בחודש שעבר)

הממשלה תקצה לעיריית ירושלים 700 מיליון שקלים לשנת 2017, זאת בתום משא ומתן ממושך בין חברי הצוות המשותף למשרד האוצר, משרד הפנים ועיריית ירושלים. הצוות מונה בתחילת החודש על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאחר ארבעה ימי שביתה בעיר, כדי לבחון את מצבה התקציבי של העירייה ואת הדרישות של ראש העירייה ניר ברקת לתוספת למענק הבירה. בימים האחרונים התנהלו דיונים מרתוניים של הצוות עם משרדי הפנים, החינוך, הבריאות, ירושלים, הרווחה, התרבות והספורט והתיירות, אשר החליטו להקדיש משאבים מיוחדים לעיר.

בראש הצוות עמד מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר. במסגרת ההסכמות הנחה גרונר להקים צוות מקצועי בראשות מנכ"ל משרד הפנים ובהשתתפות נציגים של משרדי ראש הממשלה, האוצר וירושלים, שישלים את עבודת המטה ויגבש מתווה רב שנתי קבוע למענק הבירה. הצוות יציג את המלצותיו לשרים עד ליום ירושלים, שיחול בעוד שלושה חודשים.

אשפה שנערמה ברחובות ירושלים בעקבות שביתת העירייה. 31 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
"חסכנו את הכאב של פיטורי אלפי עובדים". ירושלים, בזמן השביתה/נועם מושקוביץ

ברקת בירך על ההסכם. "הסכם זה הוא ניצחון גדול עבור ירושלים, בירת ישראל. הממשלה הכירה בעמדתי שיש לסגור את הפער התקציבי שלנו", אמר. "הודות להסכם זה, חסכנו את הכאב של פיטורי אלפי עובדים. נוכל להמשיך ולדאוג ליותר חינוך, ליותר ניקיון, ליותר תרבות ויותר רווחה ומקומות תעסוקה".

השר לירושלים ומורשת, זאב אלקין, אמר כי "ירושלים זקוקה לחיזוקים רבים במגוון תחומים על מנת להביא לידי ביטוי את מעמדה כעיר הבירה של מדינת ישראל. מדובר בתקציב אסטרטגי שיצעיד את ירושלים צעד אחד קדימה ואני כולי תקווה שזהו רק הצעד הראשון ברשימת צעדים שנוביל יחד על מנת לחזק את חוסנה הכלכלי ובתוך כך את חוסנה הלאומי של ירושלים".

גרונר התייחס גם הוא להסכם ואמר כי "ירושלים היא עיר בעלת מעמד סמלי מיוחד שאין עליו עוררין. התקציב נועד כדי לחזק את ירושלים, לא רק כבירת העם היהודי, אלא כמוקד ציוני שתושביו מעוניינים להשאר בו ולהתפתח בו. כל הממשלה מחוייבת למשימה הזו. אני מודה לשר האוצר, לשר ירושלים ומורשת, לראש עיריית ירושלים, לממונה על התקציבים, ולעמיתיי, מנכ"לי משרדי הממשלה ומנכ"ל עיריית ירושלים, שנרתמו לטובת המטרה החשובה הזו".

אשפה שנערמה ברחובות ירושלים בעקבות שביתת העירייה. 31 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
"תקציב אסטרטגי". ירושלים, בזמן השביתה/נועם מושקוביץ

לפני כשלושה שבועות פתחה עיריית ירושלים בשביתה במחאה נגד משרד האוצר על אי-העברת תקציב לעירייה לשנת 2017. בעוד שהעירייה דרשה 800 מיליון שקלים לתקציבה במסגרת מענק הבירה, הציע האוצר 525 מיליון שקלים, עלייה של 5% מהתקציב בשנה שעברה. במסגרת המחאה הוכרז על שביתה של שירותי העירייה. בנוסף, איים ברקת לפטר מאות עובדי ניקיון ולקצץ בתקציבי החינוך, הרווחה וקבוצות הספורט של העיר.

גורמים באוצר ובעירייה טענו כי המהלך של ברקת נודע לבסס את השאיפות הפוליטיות שלו בליכוד. במשרד האוצר אמרו אז כי הם רואים בחומרה רבה את "השביתה הפראית והמיותרת על גבם של תושבי העיר ירושלים ואת איומי הסרק המיותרים, לפיטורי עובדים, שיפגעו בתושבי העיר ובעובדי העירייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully